Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@23:03:38 GMT

پارک های ملی مالزی و تایلند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۱۳۱۹

پارک های ملی مالزی و تایلند

پارک ملی مالزی
طبیعت گردی همیشه یکی از بهترین تفریحاتیه که تو مسافرت میشه انجام داد مخصوصا اگه به مالزی سفر کنین با اون همه جنگل سرسبز و پر از حیوانات مختلف مگه میشه نرفت و اونارو ندید؟ پارک‌های ملی مالزی رو میشناسین؟ مالزی پارک‌های ملی و جنگلی زیادی داره، ولی ۳ تاشون از بقیه بهتر و معروف ترن برای همینم من این ۳ تارو بهتون معرفی میکنم، چون واقعا حیفه از این همه زیبایی استفاده نکنین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پارک جنگلی تامان نگارا مالزی یا همون پارک ملی کوالالامپور مالزی یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مالزی به شمار میره که به خاطر بکر بودن طبیعتش علاقه مندای زیادی داره.. پارک جنگلی تامان نگارا مالزی بزرگترین و قدیمی‌ترین پارک مالزی که سال ۱۹۳۸ با مساحتی حدود ۴۳۴۴ کیلومتر تاسیس شده که میتونین انبوهی از درختای مختلف و حیواناتی که خیلیاشون رو حتی اسمشونم نشنیدین رو ببینین مثل ببر هندوچینی، کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی.. توی پارک تامان نگارا مالزی میتونین غارنوردی.. کوه پیمایی.. ماهیگیری و تیراندازی رو تجربه کنین و حسابی لذت ببرین البته برای استراحتتون هم میتونین از کلبه‌های ییلاقی و مهمانخانه‌های مختلفی که تو مسیرتون هست در تور لحظه آخری مالزی استفاده کنین.

پارک ملی پنانگ مالزی به اسم جنگل محافظت شده‌ی پانتای اچه شناخته می‌شده.. تو این پارک که از کوچکترین پارک‌های ملی مالزی به شمار میره ۴۱۷ گونه گیاهی و ۱۴۳ گونه جانوری مثل شاه ماهی‌های نوک لک لکی.. چارخو‌های سینه سفید و حواصیل‌های بزرگ وجود دارن.. این پارک یک آبشار خوشگل و یک استخر برای شنا کردن هم داره. پارک ملی پنانگ مالزی انتهای جاده‌ی باتو فرینگی واقع شده و اتوبوس شماره‌ی ۱۰۱ به این مسیر میره. تلوگ باهانگ که یکی از معروف‌ترین سواحل پنانگ مالزی تا این پارک فاصله‌ی کمی داره.
پارک ملی باکو مالزی یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی مالزی که سال ۱۹۵۷ به عنوان پارک ازش محافظت میشه و شامل جنگل‌های انبوه.. حیات وحش.. آبشار‌های فوق العاده.. گیاهان گرمسیری.. سواحل زیبا و صخره‌های منحصر به فرد میشه و یه تجربه خاطره انگیز رو براتون رقم میزنه.. این پارک حدود ۲۷۵ تا میمون پوزه دراز کمیاب داره که فقط تو این پارک زیبا میتونین ببینینشون پس فرصت رو از دست ندین و با تور مالزی سفر کنین.
پارک‌های ملی مالزی به خاطر گونه‌های گیاهی و جانوری خاصی که دارن همیشه محبوب هستن و طرفداران خاصی دارن و شما هم میتونین عکسای سلفی خیلی خوشگلی از خودتون در پارک‌های ملی مالزی یهویی بگیرین و برای همیشه نگهشون داری.
پارک ملی تایلند
۵۵ سال پیش در چنین روزه، ۱۸ سپتامبر سال ۱۹۶۲، پارک کاو یای به عنوان اولین پارک ملی تایلند ساخته شد؛ در حالی‌که امروزه این پارک سومین پارک بزرگ این کشور محسوب می‌شود. بخش عمده‌ی کاو یای در منطقه‌ی «ناکون راچاسیما» (Nakhon Ratchasima) قرار دارد، ولی از طرفی تا مناطق دیگر این ناحیه، امتداد پیدا کرده است. از طرفی این پارک تا بانکوک ۳ ساعت فاصله دارد.

این پارک در مساحتی ۲۱۶۸ کیلومتر مربعی در میان جنگل‌ها و مراتع وسیع واقع شده است. ارتفاع میانگین این منطقه از سطح دریا ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر است، در حالی‌که مرتفع‌ترین قله‌ی این پارک ۱۳۵۱ متر دارد.

پارک کاو یای در واقع بخشی از مجموعه جنگل‌هایی است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده‌اند؛ از همین رو پارک‌های دیگری نیز در این منطقه قرار دارند.
آب و هوا

اگر شرایط جوی این منطقه را به سه دسته تقسیم کنیم، می‌توانیم شرایط زیر را در نظر بگیریم:

خرداد تا مهر: هوای بارانی با رطوبت بالا و میانگین دمای ۲۷ درجه در طول روز و میانگین دمای ۱۳ درجه در شب‌ها.

مهر تا اسفند: هوای آفتابی با میانگین دمای ۲۲ درجه در طول روز و میانگین دمای ۹ درجه در شب‌ها.

اسفند تا خرداد: هوای گرم با رطوبت نسبی و میانگین دمای ۲۵ درجه در طول روز و میانگین دمای ۱۷ درجه در شب‌ها.
حیات وحش

این پارک طیف گسترده‌ای از گونه‌های جانوری را در خود جای داده است. از فیل و خرس گرفته تا سمور و میمون، در گوشه و کنار کاو یای پیدا می‌شوند. حتی با وجود آن‌که برای مدت‌ها اثری از ببر‌ها در این منطقه نبود، ولی اخیرا دوربین‌ها توانستند صحنه‌ای از تعدادی ببر شکار کنند. از طرفی، اما این پارک تنها یک تمساح دارد که آن هم اعطایی توسط نگهبانان آن است!

پارک ملی کاو یای پذیرای حدود ۳۰۰ گونه پرنده‌ی محلی و غیر محلی است. از این میان می‌توان به زاغ‌های محلی، جغد و دارکوب اشاره کرد. دسته‌ی دیگر خزندگان هستند که از انواع مختلف کوچک و بزرگ، از مارمولک‌ها تا پیتون‌ها را در بر می‌گیرند. در مورد تور تایلند در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.
پدیده‌های جذاب این پارک در کنار جانوران آن، کاو یای را به مکانی جذاب و دیدنی، چه برای گردشگران محلی و چه خارجی، تبدیل کرده است. همین امر باعث شلوغی و ازدحام این منطقه در روز‌های آخر هفته می‌شود. با توجه به شرایط جوی و اقلیمی، بهترین زمان بازدید از این پارک فصل بهار است.
ورودیه‌ی این پارک ملی، تقریبا ۴۵ هزار تومان برای بزرگسالان و ۲۵ هزار تومان برای کودکان هزینه در پی خواهد داشت.
دسترسی
یکی از امکانات جذاب پارک ملی کاو یای این است که می‌توانید با خودرو یا دوچرخه‌ی شخصی‌تان به گشت و گذار در آن بروید. بر اساس آمار یکی از پرترددترین مناطق برای دوچرخه‌سواری در تایلند، همین پارک است. مسیر‌های معین و مشخصی برای عبور وسایل نقلیه نیز در این پارک تعبیه شده است. در ورودی اصلی این پارک در منطقه‌ی «پاک چونگ» (Pak Chong) در ناکون راچاسیما قرار دارد.
در داخل پارک هیچ وسیله‌ی حمل و نقل عمومی وجود ندارد. تمامی تور‌های گردشی این منطقه از بیرون از پارک، مثلا از بانکوک، به سمت آن حرکت می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از آژانس‌ها و هتل‌ها آماده‌ی برگزاری و ثبت‌نام تور گردشی این پارک هستند.
پارک کلی کاو یای تایلند
امکان ارائه‌ی این تور‌ها هم به صورت گروهی و هم شخصی میسر است. به طور کلی با مراجعه به مراکز مربوطه‌ی برگزاری تور‌های گردشی با بسته‌های متنوعی برای بازدید از پارک کاو یای روبه‌رو خواهید شد. برای مثال از تور یک‌روزه همراه با تجهیزات کامل و قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی بگیرید تا تور ۴ روزه‌ی ۶۰۰ هزار تومانی.

برای لیست کامل تور‌های پارک کاو یای می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
اقامت
هتل اطراف پارک کلی کاو یای تایلند
با توجه به محبوبیت و امکانات این پارک به طبع هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی نیز در نزدیکی آن قرار دارد. از طرفی تعداد محدودی خانه‌های ییلاقی در محدوده‌ی پارک قرار دارد که برای رزرو آن‌ها خیلی زود و محتاطانه باید اقدام کنید. به هر ترتیب اقامت در این منطقه تجربه‌ی بسیار هیجان‌انگیز و ماجراجویانه‌ای است که به طور حتم ارزش امتحان کردن آن را توجیه می‌کند.
جاذبه‌ها
همان‌طور که احتمالا تاکنون دریافتید، این پارک مملو است از جاذبه‌ها و پدیده‌های طبیعی که یک‌به‌یک در کنار هم قرار گرفته‌اند. از طرفی با توجه به توریستی بودن این منطقه، در مرور زمان تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای آن فراهم شده است.

از جمله‌ی این امکانات می‌توان به دو مقر اصلی برای برگزاری کمپ اشاره کرد که در تور ارزان تایلند حتما از آن استفاده کنید.. در این دو پایگاه انواع و اقسام تجهیزات، از سرویس‌های بهداشتی تا پارکینگ، برای علاقه‌مندان وجود دارد. از طرفی امکان اجاره کردن چادر در این کمپ‌ها نیز وجود دارد.

مقر اول کمپ در این پارک، «لام تاکنگ» (Lam Takong Camp Site) نام دارد که در فاصله‌ی ۶ کیلومتری از مرکز پارک است. مقر دیگر نیز که در ۳ کیلومتری از لام تاکنگ واقع شده است، «کلایمای» (Pha Kluaymai Camp Site) نام دارد.

از دیگر جاذبه‌های این پارک می‌توان به دو برج دیدبانی آن اشاره کرد. برج‌هایی که چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه‌ای از مناظر اطراف را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همچنین کوه‌ها و پستی بلندی‌های پارک نیز چالش خوبی برای کوهنوردان است. مناطقی که غار‌های کوچک و بزرگی را نیز در خود جای داده است و مکانی است برای آرامش و به نظاره نشستن این پارک زیبا.

آبشار‌های خروشان پارک کاو یای نیز از اصلی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند. آبشار‌هایی که در کنار گونه‌های مختلف جانوری، از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک به شمار می‌روند. از طرفی این آبشار‌ها که در تمامی مناطق پارک دیده می‌شوند، محل زندگی بسیاری از جانوران هستند.

به هر ترتیب در انتها یادآور می‌شویم که اگر اهل طبیعت‌گردی و ماجراجویی در تایلند هستید، پارک ملی کاوی یای آماده‌ی پذیرایی از شما است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تور لحظه آخری تور تایلند گردشگری طبیعت گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از کمک داور ویدیویی در فوتسال جام ملت‌های تایلند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، قرار است با استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در این دوره از جام ملت‌های فوتسال داوری‌های استانداردی را به نمایش بگذاریم.
در جریان رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا در تایلند کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اطمینان از اینکه داوران از آخرین پیشرفت‌های فن‌آوری در قضاوت استفاده کنند از کمک داور ویدیویی استفاده خواهند کرد. 
این فناوری که برای اولین بار در مرحله جهانی در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ در لیتوانی به کار گرفته شد، به داوران اجازه می‌دهد تا تصمیمات خود را با استفاده از یک اپراتور بازبینی و یک مانیتور کنار زمین ارزیابی کنند و از این طریق دقت تصمیمات گرفته شده در زمین را افزایش دهند.
 
اگر تصمیم داور توسط سرمربیان (یا مسئول تیم منتخب) هر تیم به چالش کشیده شود، سیستم وارد عمل می‌شود. این به طور خاص برای موقعیت‌های گل، بدون گل، ضربه پنالتی، بدون ضربه پنالتی، کارت‌های قرمز مستقیم، و موارد شناسایی اشتباه اعمال می‌شود.

علاوه بر این، داور می‌توانند برای اطمینان از دقت در موقعیت‌هایی مانند مشکلات فنی یا زمان‌سنج، تأیید اینکه آیا گلی به ثمر رسیده است یا خیر، یا تأیید اینکه آیا توپ قبل از سوت پایان از خط دروازه عبور کرده است یا نه از این تکنولوژی استفاده کند.

دیگر خبرها

  • برتری قاطع میزبان در بازی یکطرفه مقابل میانمار
  • صعود رضوانی به دور نیمه نهایی
  • ساحلی‌بازان به کشور بازگشتند
  • جشن آب یا سال نو تایلندی / ببینید فقط از یک مراسم آب پاشی، تایلند چقدر درآمد داشته‌است (فیلم)
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • صعود کانوی دونفره مردان و‌ علی آقامیرزایی به فینال مسابقات
  • برنامه کامل بازی‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • ۸ عکس از اولین روز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند
  • آتش بازی میزبان: چشمک تایلندی‌ها به جام جهانی
  • استفاده از کمک داور ویدیویی در فوتسال جام ملت‌های تایلند