Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر : اداره کل زندان‌های استان تهران، به انتشار اخباری مبنی بر اعمال تبعیض تحمل حبس مددجویان موسوم به دراویش، واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران در اطلاعیه اداره کل زندان‌های استان تهران آمده است: با توجه به هجمه‌های مُغرضانه و گاهی ناآگاهانه از سوی برخی مراجع خبری داخلی وخارجی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، مبنی بر تبعیض در نحوه‌ی رفتار و چگونگی تحمل حبس زندانیان موسوم به دراویش، نسبت به سایر مددجویان، در سطح زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان، روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی تهران، نسبت به انتشار برخی اخبار سوء مبنی بر بی عدالتی در نحوه‌ی رفتار و چگونگی تحمل حبس پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه‌ی زندانبانی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، تمامی متهمین و مجرمین، بدون در نظرگرفتن نوع جرائم ارتکابی، در صورت رعایت کامل الزامات قانونی و مقرّرات ابلاغی در حین تحمل حبس، از شرایط مساوی برخوردار می‌باشند. با این حال زندانیان فوق الاشاره همسان با سایر محبوسین، بدون هیچ گونه اعمال محدودیّتی از حقوق به رسمیت شناخته شده در آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها من جمله ملاقات‌های کابینی (با بستگان درجه یک و وکلاء)، استفاده از هواخوری و امتیازاتی نظیر تلفن و… برخوردار هستند.

لیکن زندانیانی که با اِعمال انگیزه‌های شخصی به منظورغوغا سالاری، امتیازطلبی و جَوسازی تبلیغاتی در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های مجازی، از حضور درکابین ملاقات، بهره مندی از هواخوری و یا تماس تلفنی با خانواده‌های خود امتناع می‌نمایند؛ دال بر اعمال تبعیض یا غَرض ورزی در نحوه‌ی تحمل حبس آنان از سوی مسئولین مربوطه نبوده است.

ضمناً خاطرنشان می‌سازد؛ این قبیل اقدامات زندانیان، به مراجع قضایی ذی ربط و خانواه‌های آنان، اطلاع رسانی گردیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان زندان ها حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع

​​​​​​​دانش‌آموزان دبستان پسرانه "بیان رفیع" با اهدای پس‌اندازهای خود، موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز ‌و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان بیان رفیع، ضمن پرداخت 30 میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی دو نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است در این اقدام انسان‌دوستانه دبیران و دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان بیان رفیع در منطقه 22 تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس‌انداز و هدایای نقدی  خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند.

دانش‌آموزان یک مدرسه در کاشان 3 زندانی را آزاد کردند

بر اساس این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت 6037991899675916 در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی 5، پلاک 19، طبقه اول، شماره تلفن 88861992 با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم
  • فارن پالیسی: ایران و اسرائیل می خواهند از این مرحله تنش عبور کنند/ تل آویو به دنبال تهدید ایران بدون تشدید تنش فعلی بود/ بی ثباتی در وضعیت رابطه میان تهران و تل آویو باقی می ماند
  • ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال؛ 100 بازداشتی و 12 زندانی!