Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@20:21:54 GMT

ورزش از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۱۶۶۱

ورزش از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند

شیراز - ایرنا- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: در جامعه ای که نشاط و امید کم باشد، وقوع جرم و جنایت بیشتراست و ورزش از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

علی رضایی سه شنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی در گفت وگو با خبرنگارایرنا بیان داشت: در جامعه ای که میزان شادی و امید کم باشد میزان استفاده از مواد مخدر، پرخاشگری و خشونت نیز زیادترمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: رویکرد جامعه به ورزش هم می تواند از جرم و جنایت جلوگیری و هم آن را درمان کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ورزش همگانی متعلق به سن و قشر خاصی نسیت، اظهارداشت: باید کودکان را به ورزش کردن تشویق کنیم و آنها را به سمت ورزش قهرمانی، همگانی، حرفه ای و به ویژه تربیتی سوق دهیم.
رضایی با بیان اینکه متاسفانه در سند توسعه سلامت و حتی تخصیص بودجه ها، ورزش دیده نشده است، افزود: ورزش هم نقش پیشگیری دارد و هم نقش درمان ازاین رو از قانون گذاران می خواهیم در سند توسعه سلامت برای ورزش هم بودجه ای مشخص تعین کنند.
او اضافه کرد: براساس آمار موجود درکشورهای توسعه یافته که ورزش همگانی را در نظرگرفته اند میزان جرم و جنایت بسیار کمتر دیده می شود و ما نیز باید ازاینگونه موفقیت ها الگوبرداری کنیم.
معاون اداره کل ورزش و جوانان فارس به بحث فرهنگی ورزش و گسترش روح جوانمردی و پهلوانی اشاره کرد و اظهارداشت: وجود افراد جوانمرد در جامعه موجب می شود که مردم به سمت خشونت نروند از این روگسترش فرهنگ جوانمردی و پهلوانی در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
وی گفت: موفقیت های ورزش در سطح ملی نشاط در جامعه را به دنبال دارد و زمانی که خبر قهرمانی ورزشکاران وموفقیت تیم های ایرانی در دنیا طنین انداز می شود، مردم کشورمان از کوچک تا بزرگ به شادی می پردازند که این امر در موفقیت های دیگری نظیر سیاسی، اقتصادی و هنری دیده نمی شود که مردم در خیابان به جشن و پایکوبی بپردارند.
رضایی افزود: رویکرد علمی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم و جنایت دادگستری استان فارس قابل تقدیراست و همین امر موجب شده که زمینه ورزش کردن درمناطق جرم خیز فراهم شود.
وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان فارس با همکاری سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان در مناطق آسیب پذیرو پُرخطر شهرستان شیراز اقدام به راه اندازی رشته های مختلف ورزشی و برپایی جشنواره هنری کرده است.
معاون اداره کل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: دراین مناطق دوره های آموزشی مهارت زندگی و تاب آوردن در برابر آسیب های اجتماعی و خشونت برگزار شده و این امر ادامه خواهد یافت تا محیط های ناامن تبدیل به محیطی امن و قابل زندگی شود.
هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان برگزار می شود.
7368 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش هفته تربيت بدني اسيب هاي اجتماعي جرم و جنايت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم‌های سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقه‌بندی ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده‌ است، فیلم‌هایی که افزون‌بر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاش‌گر، در دل قاب‌های سخنگوی خود روایتگر آسیب‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به‌ واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آن‌ها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به ‌واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسب‌ها کارگران اخبار سینما

دیگر خبرها

  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد