Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:10:20 GMT

تعلیق و لغو مجوز ۱۰۷ موسسه اعزام دانشجو به خارج

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۱۸۹۸

تعلیق و لغو مجوز ۱۰۷ موسسه اعزام دانشجو به خارج

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در بروز رسانی مهر ماه ۹۷، لیست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

در این به روز رسانی، فهرست ۱۰۷ موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و ۱۲۹ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این فهرست، از مجموع ۱۰۷ موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو، مجوز تعدادی از موسسات تا اطلاع ثانوی تعلیق شده و مجوز تعدادی  از موسسات لغو شده است.

همچنین از فهرست ۱۲۹ موسسه مجاز اعزام دانشجو، زمان مجوز برخی از موسسات به اتمام رسیده بود که تمدید مجوز آنها در دست بررسی است. موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچگونه فعالیت درخصوص اعزام دانشجو از قبیل مشاوره، عقد قرارداد و... نخواهند داشت.

بنابراین تمام متقاضیان نسبت به اقدامات این موسسات باید دقت نظر کامل داشته باشند. پس از تاریخ لغو مجوز درصورت عقد قرارداد جهت پیگیری شکایت احتمالی خویش، ضروری است از طریق مراجع قضایی اقدام کنند.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام می کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند سپس به لیست موسسات خدماتی اعزام مجاز و غیر مجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرسhttp://scholarship.saorg.ir مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

متقاضی باید بعد از اینکه از لیست وزارت علوم، دانشگاه و سپس موسسه معتبر را انتخاب کرد با موسسه تماس حاصل کند و موسسات موظف هستند اطلاعات و مشاره لازم را ارایه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را توصیف کنند.

کد خبر 4438824 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسات اعزام دانشجو وزارت علوم تحقیقات و فناوری اربعین ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی اربعین 97 دانشگاه پیام نور طلاب پذیرش دانشجو منصور غلامی دوره دکتری دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: از ابتدای فعالیت این موسسه ۵۰ رقم گندم دیم برای افزایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور معرفی شده است.

روستایی به مناسبت روز ملی گندم افزود: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه برای مناطق سرد، ۱۲ رقم گندم دورم و ۱۱ رقم گندم دروم برای مناطق گرمسیری معرفی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید، کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و دستورالعمل‌های فنی این موسسه، تولید را در مزارع ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده اند.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، تنوع زیاد ارقام گندم اصلاح شده این موسسه، موجب افزایش کیفیت تولید نان در کشور شده است.

وی افزود: با تلاش محققان و معرفی ارقام جدید، تولید گندم در کشور به پایداری رسیده و ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم به خودکفایی است به طوریکه در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور، ارقام معرفی شده این موسسه کشت می‌شود.

روستایی افزود: از ۶ میلیون هکتار هکتار اراضی زراعی دیم کشور در بیش از ۵ میلیون هکتار ارقام موسسه دیم کاشته می‌شود.

در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۰۷ رقم بذر، معرفی و بذر آنها در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه دیمزار‌های ۲۰ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است.

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم
  • اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور
  • عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • در دیدار آقای مدیر با آهنگساز پیشکسوت چه گذشت؟