Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:05:34 GMT

دفترچه بیمه سلامت از بهمن ماه حذف می شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۲۰۲۶

دفترچه بیمه سلامت از بهمن ماه حذف می شود

به گزارش ایرنا محمدرضا رضائیان روز سه شنبه در همایش گرامیداشت بیمه سلامت در خراسان شمالی اظهار داشت: طرح مزبور با هدف کاهش هزینه ها، حذف کاغذ، بهره وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می شود.
وی با اشاره به اجرای کنونی این طرح پایلوت در همه شهرستان های استان کرمان، افزود: این طرح در دیگر استان ها به صورت پایلوت، تنها در یک شهر اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت، سالانه 700 تا 800 میلیارد ریال در کشور برای چاپ دفترچه های بیمه درمانی هزینه می شود.
قائم مقام معاون آمار، فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش پزشکان در اجرای این طرح، افزود: با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت رسیده و با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن میسر می شود.
رضائیان اظهار داشت: هر مراجعه از سوی بیمه شده هزینه زیادی را برای بیمه سلامت ایجاد می کند که این امر باید ساماندهی می شد.
وی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت 15 میلیون نفر در کشور بیمه شده اند، افزود: این در حالی است که این افراد پیش از آن هیچ گونه بیمه ای نداشتند.

* 40 میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت
وی با بیان اینکه 40 میلیون نفر در کشور زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، گفت: تعداد زیادی از این جمعیت به طور رایگان بیمه شده اند.
رضائیان، مهم ترین اقدام طرح تحول سلامت را کاهش هزینه های درمانی مردم خواند و گفت: در طرح حذف دفترچه ها نیز بیشتر راحتی شهروندان را مد نظر داریم.
وی با اشاره به مراجعه روزانه شمار زیادی از بیمه شدگان به مراکز درمانی و بیمارستان ها، افزود: الکترونیکی شدن خدمات هزینه ها را پایین آورده و دریافت خدمات را آسانتر خواهد کرد.
قائم مقام معاونت آمار، فناوری، اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت، اجرای طرح نظام ارجاع را یک آرزو دانست و افزود: هم اکنون این طرح در همه روستاها اجرایی شده و در برخی از شهرها نیز عملیاتی شده است.
وی افزود: اقدام مهمتر بررسی اسناد الکترونیکی در بیمارستان ها است که هم اکنون این طرح به صورت آزمایشی در استان اصفهان در حال اجرا است.
40 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 85 درصد به طور رایگان بیمه شده اند.
در پایان برگزاری همایش گرامیداشت بیمه سلامت، در سالن اجتماعات بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، به شماری از بیمه شدگان، مراکز طرف قرارداد، دفاتر پیشخوان و دستگاه های مرتبط جوایزی اهدا شد.
3007/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان کرمان بیمارستان خدمات رسانی خراسان شمالی فناوری اطلاعات و ارتباطات راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقا این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف می‌شود.

قطعی و اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت در روزهای اخیر شهروندان را برای تهیه دارو با مشکل روبرو کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت