Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: مخاطبان طرح توان افزایی زنان در مسیر کسب و کار و کارآفرینی یکصد بانوی جوان هستند که طی چند ماه گذشته براساس فراخوان به دستگاه های اجرایی استان، ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایرنا نفیسه نخعی روز سه شنبه در افتتاحیه کارگاه آموزشی طرح ملی توان افزایی بانوان در مسیر کسب و کار و کارآفرینی افزود: طرح ملی توان افزایی بانوان با رویکرد کارآفرینی و کسب و کار با همکاری معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این کارگاه با رویکرد توان افزایی زنان در مسیرهای کسب و کار و کارآفرینی، آگاه سازی مخاطبان از فرصت های کسب و کار و شکوفایی ایده های جوانان به مدت سه روز در مرکز استان برگزار می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی استقبال بانوان استان از استارت آپ (شرکت نوپا) کارآفرینی را کم دانست و گفت: زنان می توانند با حضور در این کارگاه های آموزشی سهم خود را در فعالیت های اقتصادی افزایش دهند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به بالابودن نرخ بیکاری در بانوان، زنان می توانند با کسب آموزش در ایجاد کسب و کارها در بالاترین سطح تولید و بهره وری سهم بسزایی داشته باشند.
نخعی گفت: امسال تسهیلات اشتغال به سمت اشتغال پایدار روستایی و عشایری سوق داده شده اما در کنار آن تسهیلات اشتغال خانگی نیز وجود دارد که بانوان می توانند با استفاده از این تسهیلات کسب و کارهایی برای خود و دیگران راه اندازی کنند.
وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری امسال با بهره چهار و 6 درصد در مناطق روستایی فراهم است که بانوان می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از معدود استان هایی است که اتحادیه تعاونی های زنان روستایی دارد و شرکت های تعاونی روستایی نیز در سال های اخیر فعالیت های خوبی داشته اند.
وی افزود: در حال حاضر 17 شرکت تعاونی عضو این اتحادیه هستند که مکانی برای فروش محصولات آنها در خیابان طالقانی بیرجند در نظر گرفته شده است و به زودی ساماندهی می شود.
نخعی تاکید کرد: فعالیت شرکت های تعاونی در روستاها باعث شده است روستا به سمت ملی شدن و جهانی شدن سوق پیدا کنند.
وی با بیان اینکه دولت باید رویکرد خود را با بانوان کارآفرین تغییر دهد یادآور شد: در حال حاضر در خراسان جنوبی بانوان توانمندی داریم اما هیچ گونه تعاونی یا مرکز کارآفرینی وجود ندارد.
مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان هم در این نشست گفت: ماموریت این بنیاد، ترویج و توسعه کارآفرینی بین جوانان، نوجوانان، زنان و سازمان های مردم نهاد در گستره جغرافیایی ایران با اولویت ترجیحی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور است.
ناصر براتی افزود: رویکردهای کلیدی بنیاد برای انجام این ماموریت توانمندسازی، تسهیل گری و حمایت است و برای تحقق این ماموریت از طریق آموزش، پژوهش، مشاوره و ترویج عمل می کند.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بانوان كارگاه آموزشي كارآفريني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: کارآفرینان و صنعتگران به عنوان جهادگران اقتصادی، نقش بسیار مهمی در خودکفایی و افزایش صادرات کشور دارند که باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های ممکن برای حمایت از آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی در نشست روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینان همواره در حال ابداع و نوآوری هستند و در تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سازمانی بهتر عمل می‌کنند و با استفاده از خلاقیت خود، از هر فرصتی برای کارآفرینی استفاده می‌کنند و یک کالا را با ارزش افزوده بیشتری در خدمت مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از ضروریات حال حاضر جامعه امروزی برشمرد و افزود: حمایت از کارآفرینی موجب گردآوری پس‌اندازهای عمومی بی‌هدف و سرگردان جامعه می‌شود که نتیجه آن منجر به ایجاد اشتغال وسیع و افزایش ثروت در جامعه خواهد شد.

علایی حمایت از کارآفرینان را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، عارضه‌یابی موانع تولید، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، آموزش شاغلین از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی بوده است که امیدواریم با تداوم این نوع حمایت‌ها، در جهت افزایش تولید و اشتغال استان حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه داد: مطمئناً در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تلاش خواهیم کرد با عمل به شعار سال و با همراهی واحدهای تولیدی، الگوهای حمایتی مختلفی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم تا زمینه‌های حضور کارآفرینان در عرصه تولید فراهم شود.

کد خبر 746919

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • دعوت از پاراتکواندو کار بانوی قمی به تیم ملی
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم