Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: بیش از ٥٠٠ دانش آموز به عنوان خادم یار نوجوانان ایرانی و غیرایرانی زائر کربلای معلا در مسیر راهپیمانی اربعین فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، «حسین تاریخی» روز سه شنبه در نخستین نشست خبری که به مناسبت نزدیک شدن به مراسم پر شکوه اربعین حسینی و روز دانش آموز و تشریح فعالیت های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در خصوص این دو مناسبت برگزار شد، افزود: با همکاری و همراهی مجموعه آموزش و پرورش، تلاش شد تا اعزام دانش آموزانی که امکان مشرف شدن به سرزمین عراق را دارند، به نحوی ساماندهی شود که در مسیر زائران حرم اباعبدالله (ع) مایه اثر و تاثیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما برای اعزام دانش آموزان اقدام ویژه و یا برپایی اردویی به نام اردوی زیارتی کربلا انجام نداده ایم و تنها تلاش کردیم افرادی را که با رضایت و مسوولیت خانواده مشرف می شوند، همراهی کنیم تا بتوانند در طول مسیر خدمات رسانی خوبی برای زائران داشته باشند.
تاریخی درباره نوع نقش آفرینی دانش آموزان اظهار داشت: ما در سال های گذشته، تلاش کردیم که بستر اسکان و پذیرایی این نوجوانان را فراهم کنیم اما امسال با تغییر رویکرد، تلاش کردیم تا از خدمات دهی صرف به نوجوانان فاصله بگیریم و مبنا را به گونه ای طرح ریزی کنیم که نوجوانان در مواجهه با زوار این مسیر حرکتی، منشاء اثرات باشند. بر همین اساس، به دانش آموزان مسوولیت دادیم که میزبان زائران به ویژه زائران نوجوان ایرانی و غیر ایرانی باشند.

**وظایف خادم یاران نوجوان حسینی در طول مسیر تشریح شده است
دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در ادامه این نشست، به وظایف خادم یاران نوجوان اشاره کرد و گفت: این خادم یاران نوجوان در طول مسیر، سه اقدام جدی انجام خواهند داد؛ کمک رسانی به سالمندان، همکاری در پاکسازی و بهداشت مسیر و برپایی نماز جماعت با کیفیت مطلوب شیعه.
وی افزود: 100 دانش آموز هم با لباس های متحدالشکل و امکانات معقول در موکب های سیار خدمت رسانی خواهند کرد. در میان آنان، گروه های امدادی مجهز شده اند تا در صورت نیاز، خدماتی داشته باشند.
برقراری ارتباط دوستانه با نوجوانان کشورهای دیگر و مباحثه و مناظره درباره چرایی سفر اربعین و ابعاد قیام امام حسین(ع) هم از دیگر وظایف خادم یاران است که تاریخی به آن اشاره کرد.
تاریخی ادامه داد: به همین منظور دو کمپین «نیابت از رفیق همکلاسی» و «من و دوست عراقی ام» با همکاری بسیار خوب شبکه امید کلید زده شده است. همچنین دانش آموزانی که از مرز مهران اعزام می شوند به نیابت از یک شهید دانش آموز در مسیر قرار می گیرند.
وی یادآور شد: حدود 20 هزار اقلام هویت آفرین با محوریت انجمن اسلامی هم پیش بینی شده که در طول مسیر میان نوجوانان ایرانی و غیر ایرانی توزیع خواهد شد. همچنین باشگاه بین المللی ضدصهیونیسم که چندسالی از کار آن می گذرد و فعالیت های ضد استکباری با محوریت رژیم صهیونیستی دارد، در طول مسیر عضوگیری خواهد کرد.

**جمع آوری هدایای مادی و معنوی توسط دانش آموزان دختر
دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان درباره حضور دختران نوجوان در این خدمت رسانی هم گفت: در حوزه دختران، کمپین «نذر قدم های زینب» راه اندازی شد تا برای دخترانی که به دلیل محدودیت ها، مشرف شدن برایشان سخت است، بستری مهیا شود تا بتوانند هدایای دوستانه ای را جمع آوری کرده و به دست نوجوانانی که در مرحله اعزام هستند برسانند تا در طول مسیر حرکت در اختیار زوار قرار گیرد. این هدایای معنوی و مادی بنا به سلیقه و ذائقه هر استانی هماهنگ شده است.
به گفته تاریخی، این دانش آموزان علاوه بر خدمت رسانی به زائران نوجوان ایرانی و غیر ایرانی، با اهدای این هدایا، تحکیم کننده پیوند میان نوجوانان شیعه ایرانی و غیر ایرانی خواهند بود.

**از جشنواره پنبه دانه تا نمایش مستندهای ضدآمریکایی برای استکبارستیزی
دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در بخش پایانی این نشست، به برنامه های این انجمن در روز 13 آبان که به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و همچنین روز دانش آموز نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: این روز، سالروز تشکیل انجمن های اسلامی دانش آموزی به فرمان امام خمینی (ره) هم هست و امسال مصادف شده است با تحریم هایی که رییس جمهوری آمریکا علیه ایران در نظر گرفته است. در همین راستا انجمن، حسب ماموریت خود در مبارزه با استکبار، اتفاقات خوبی را پیش بینی کرده است.
وی افزود: جشنواره دانش آموزی دست سازه و آدمک سازی راهپیمایی با عنوان «پنبه دانه» برنامه ریزی شده که دانش آموزان با ابتکار و خلاقیت خود و محوریت مدارس دست سازه های خود را آماده و در روز 13 آبان به نمایش می گذارند.
عصرانه فیلم و نمایش مستندهای ضد آمریکایی و ضد استکباری هم مورد دیگری بود که تاریخی درباره آن گفت: در هفته 13 آبان که از هشتم تا بیستم آبان ماه خواهد بود، با محوریت مدرسه و سینما انجمن، مستند ضد آمریکایی به تناسب و اقتضائاتی که در مدارس وجود دارد به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین مسابقه روزنامه دیواری ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول هم با ابتکار دانش آموزان در قالب گروه های کلاسی و رقابت میان مدارس متوسطه اول در هر شهرستان پیش بینی شده است.
وی افزود: حضور هویت آفرین دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان با برگزاری غرفه ها و ایستگاه های ویژه مباحثات و مناظرات آنان پیش بینی شده است.
تاریخی از برگزاری نمادین غرفه کارخانه موشک سازی تورقوزآباد و غرفه منهای نفت هم خبر داد و گفت: دبیرخانه ضد استکباری را با محویت استان بوشهر فعال کرده ایم که کارهای خوبی در این استان مبارز با اشغال گران انگلیسی، شروع شده است. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در 32 استان و 300 شهر دفتر دارد تا دانش‌آموزان نخبه را شناسایی کند و تحت پوشش قرار دهد. در حال حاضر، دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در 11 هزار مدرسه کشور با همراهی یک هزار مربی فعالیت دارند.

علمی*٩٢٩٤*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي اتحاديه انجمن اسلامي دانش آموزي اربعين حسيني روز دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، از پل کیلومتر (۵۶) واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: اعتبارات این پل از محل اربعین تامین شده و تا پایان خردادماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

بهرام‌نیا افزود: پیمانکار این پروژه از پیمانکاران توانمند است که در اربعین همواره بیشترین تلاش را داشتند.

کد خبر 6081649

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • سوره و آیه ۱۴۰۳ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتخاب شد