Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ ابوالقاسم حسین پور، مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در تشریح مقتضیات روز کشور و ضرورت اجرای پروژه های پخش سیلاب اظهار کرد: تغییرات و نوسانات اقلیمی، خشکسالی و بهره برداری بیش از ظرفیت از منابع منجر به تشدید تنگنای آب در کشور، تهدید ناپایداری اکوسیستم های طبیعی و به خطر افتادن سلامت آبخیزهای کشور می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که در این راستا بهره گیری مطلوب از ظرفیت بارش ها و سیلاب ها در جهت افزایش نفوذ باران در زمین و تقویت ذخیره آب در آبخوان های کشور از طریق اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری بویژه پخش سیلاب بر عرصه آبخوان های کشور امری حیاتی است.

وی حفظ آب و خاک، احیای پوشش گیاهی عرصه های پخش سیلاب و تغذیه سفره های زیرزمینی با هدف تقویت آب دهی چاه ها، چشمه ها و قنوات پایین دست را از اهداف مهم پروژه های پخش سیلاب بر عرصه آبخوان ها برشمرد.

مدیرکل کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، استان های قم، مرکزی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، زنجان، هرمزگان، کرمانشاه، اصفهان، کرمان، جیرفت کهنوج، خوزستان، تهران، گلستان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان شرقی و فارس را از استان های فعال در زمینه اجرای طرح آبخوانداری و پخش سیلاب در سال جاری دانست.

حسین پور، سطح موثر عرصه های پخش سیلاب در دست اجرا در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی را ۷۶ هزار هکتار اعلام کرد که با حجم عملیات خاکی افزون بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیاتی شده است.

وی اجرای برخی از پروژه های پخش سیلاب را با اهداف مرطوب سازی خاک، احیای پوشش گیاهی و مهار کانون های گرد و غبار همسو با رویکرد جامع نگری در حوزه های آبخیز برای نخستین بار در کشور از ویژگی های طرح آبخوانداری در سال جاری عنوان کرد.

بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی مراکز پژوهشی، هر هکتار عملیات آبخوانداری و پخش سیلاب بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب آب استحصال و با نفوذ و ذخیره در خاک از گزند تبخیر مصون نگه می دارد.

انتهای پیام/

احیای پوشش گیاهی یکی از اهداف مهم پروژه های بخش سیلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عرصه ترویج فرهنگ انقلابی و دینی، گفت: این نهاد می‌تواند در عرصه مدیریت نوا در ساحل بوشهر نقش‌آفرینی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با  تبریک میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و با قدردانی از تلاش این مجموعه، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عملکرد خوب و مطلوبی در جامعه داشته است.

وی با اشاره به نقش مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تولید برنامه‌های فرهنگی و انقلابی گفت: در استان بوشهر این شورا فعالیت‌های مهم و شاخص داشته که نمونه بارز آن برپایی مراسم راهپیمایی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه اهداف دشمنان در راهپیمایی 22 بهمن ناکام ماند، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عرصه راهپیمایی 22 بهمن با شرایطی که دشمن ایجاد کرده بود با حضور حماسی مردم نقش مهمی ایفا کرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تقویت تجهیزات و امکانات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: داشتن سیستم‌های قوی پخش صدا و بلندگوهای پیشرفته در عرصه برنامه‌ها و مراسمات یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه ساحل بوشهر در ایام نوروز امسال فضای معنوی و قرآنی به خود گرفته است گفت: پیوست رسانه‌ای در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک ضرورت است تا این موارد به نحو احسن منعکس شود.

صفایی بوشهری ترویج فرهنگ انقلابی و دینی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر می‌تواند در عرصه مدیریت نوا در ساحل بوشهر نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از طرح تامین آب شهر زاهدان
  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در ساحل بوشهر
  • کارگروه ملی احیای دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود