Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@01:48:15 GMT

صادرات چای داخلی ممنوع نیست

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۲۶۶۱

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت گفت:ممنوعتی برای صادرات چای داخلی وجود ندارد. ناطقان: به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمود بازاری ممنوعیت صادرات چای را تنها برای چای خارجی که ارز دولتی دریافت می‌کنند، عنوان کرد و گفت: صادرات چای داخلی با نظر وزارت جهاد کشاورزی از این قانون مستثنی است و ممنوعیتی برای صادرات آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در مرداد ماه سال جاری طی ابلاغیه‌ای از طرف وزارت صمت به گمرک ایران اعلام شد که چای داخلی ممنوعیت صادرات ندارد، ولی صادرات این محصول باید با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد و ساز و کار اجرایی آن و تشخیص چای داخلی و خارجی نیز با این وزارتخانه است.

در این ابلاغیه آمده‌است که منظور از چای فله و بسته بندی در فهرست مذکور انواع چای وارداتی با نرخ ارز رسمی بانک مرکزی ( 4200 تومان ) است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت در ادامه اضافه کرد: به منظورجلوگیری از هرگونه خروج رسمی و غیر رسمی چای در قالب و پوشش تولیدات داخلی ضروری است، به گمرکات اعلام شود، صادرات چای داخلی با کنترل دستگاههای مسئول و مجوز وزارت جهاد کشاورزی بلامانع است. منبع: میزان برچسب ها: صادرات ، چای داخلی ، ممنوع

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صادرات چای داخلی ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان


غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۴ هزار و ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

غلامحسین تیموری اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالاهای شامل برنج ، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما،گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را ۱۱۱۶ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد