Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@12:27:57 GMT

مینیر گوش چیست؟ + راه‌های درمان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۳۱۴۴

مینیر گوش چیست؟ + راه‌های درمان

مهدی خواجوی متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره‌ بیماری مینیر گوش گفت: افزایش فشار گوش داخلی را مینیر گوش می‌گویند. گوش داخلی دارای سیستم شنوایی و تعادلی است‌، در این بین  افزایش فشار مایع این قسمت  با مختل کردن عملکرد سلول‌های شنوایی، فرد را به کم شنوایی و شنیدن صدای وزوز داخل گوش دچار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فشار همچنین با تاثیر روی سلول‌های حساس تعادلی، فرد را با احساس سرگیجه روبرو می‌کند.


وی درباره علت ایجاد این بیماری، اظهار کرد: علت دقیق بیماری مینیر گوش هنوز ناشناخته است اما می‌توان فشار روحی و استرس، خوردن غذاهای شور و چرب‌، آلرژی و عفونت‌های تنفسی را از دلایل موثر در ایجاد آن دانست.

خواجوی با اشاره به لزوم تشخیص پیش از درمان بیماری، ادامه داد: پیش از درمان، تشخیص باید قطعی شود،‌ تشخیص شامل شرح حال بیمار و معاینات فیزیکی است. پس از تشخیص صحیح، ‌۴ نوع درمان پیش روی بیمار قرار داد؛ نوع اول درمان با استفاده از داروهاست که باعث کنترل فشار گوش، سرگیجه و کم شنوایی می‌شود، این داروها تحریکات سیستم تعادلی، و با کاهش سدیم، فشار گوش را کنترل می‌کنند، در این بین داروهای کورتون‌دار التهاب موجود را کم می‌کند.

وی گفت:‌ دومین نوع درمان‌، درمان نگهدارنده است،‌ فرد باید غذاهای کم نمک و کم چرب مصرف کرده و زیاد آب بنوشد. با نوشیدن آب زیاد، ادرار بیشتر شده و از این طریق سدیم از راه ادرار دفع شده و در نتیجه فشار داخلی گوش کاهش می‌یابد. تغییر شرایط کاری و زندگی، دور بودن از هرگونه تنش و استرس و استراحت کافی نیز می‌تواند از دیگر راه‌های درمان باشد‌.


متخصص گوش و حلق‌ و بینی ادامه داد: در صورت جوابگو نبودن داروها و مراقبت‌ها و شرایط حاد بیمار، باید از عمل جراحی استفاده شود که سومین نوع درمان است. با استفاده از جراحی فشار مایع گوش داخلی را کاهش می‌دهیم.

خواجوی در پایان اظهار داشت:‌ درمان نوع چهارم زمانی است که تحت هیچ شرایطی تعادل فرد کنترل نشود و عدم تعادل، زندگی‌اش را مختل کند، در این شرایط باید عصب تعادلی گوش مورد نظر را قطع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی در شرکت نفت گچساران

غلامرضا کمالی گفت : ۷۴ هزار و ۸۱۵ فقره درخواست کار اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیر مترقبه و کالیبراسیون توسط اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در واحد‌های عملیاتی انجام شده است.

او می‌گوید: انجام کار‌های تعمیراتی و اصلاحیه‌ها نقش موثری در اقتصاد مقاومتی، تولید و حفظ محیط زیست اطراف تأسیسات نفتی داشته است، در همین راستا ۶۴۵ مورد اصلاحیه در واحد‌های مختلف انجام شده است

کمالی، تعمیرکلی توربین‌های ایستگاه‌های تقویت گاز (ردیف c-۱۰۴ فشار ضعیف گچساران ۱، ردیف c-۱۰۱ A و C-۱۰۱B فشار قوی گچساران، ردیف‌های C-۴۰۱A و C-۴۰۱B فشارقوی سیاهمکان، ردیف‌های C-۷۰۲A و C-۷۰۲C واحد فشار ضعیف گچساران ۳ و ردیف‌های C-۴۰۳ و c- ۴۰۵ فشار ضعیف گچساران ۴ را از دیگر عملیات‌های موفقیت آمیز این اداره عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: انجام تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰، فشار قوی سیاهمکان، تقویت گاز بینک و گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ سیاهمکان در بخش‌های مختلف نظیر برق، ابزار دقیق، بخشی از مکانیک رله‌های حفاظتی و تعمیرات کلی مکانیک در این شرکت موجب جلوگیری از خروج ارز و حمایت از نیروی کار متخصص داخلی شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت موفق به تعمیر انواع روتور و درپوش الکترو موتور شامل بازسازی نشیمن‌گاه و بیرینگ به تعداد ۲۸۵ مورد شده است از ساخت ۲۰۰ عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفیس) در سایز‌های مختلف خبر داد

کمالی در ادامه به ساخت بیش از ۲۴۵ مورد قطعات مورد نیاز توربین‌های ورکسپور، کلارک، سولار، رستون، رولز رویس شامل نشت بند‌های تفلونی، بوش و چرخ دنده‌ها اشاره کرد و گفت: نیرو‌های صنعت نفت گچساران موفق به ساخت بیش از ۱۶۰ مورد فلنج از ۴ اینچ تا ۲۴ اینچ مورد مصرفی در خطوط جریانی نفت و گاز شدند.

وی انجام اصلاحیه‌های مختلف همچون تلمبه‌های جدید بر روی بسته مواد شیمیایی ضد رسوب واحد نمک‌زدایی، اصلاحیه تعویض لوله، تعمیر ۱۵۰ دستگاه شیرآلات متنوع فرایندی در سایز‌ها و نمونه‌های مختلف را از دیگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران اعلام کرد و گفت: فرایند این عملیات در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده، با حمایت‌ها و پشتیبانی صادقانه‌ی مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و سایر مدیریت‌ها و ادارت ذیربط در اداره تعمیرات انجام و نقش بی نظیری نیز در نگهداشت و افزایش تولید نفت و کاهش گاز سوزی تاسیسات داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی
  • خمیازه‌های عبدالکریم در روزهای کم فشار پرسپولیس!
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟
  • پیشکسوت استقلال: با این روند صدر را از دست می دهیم
  • فشار به حامیان فلسطین در آمریکا
  • انجام ۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی در شرکت نفت گچساران
  • افزایش فشار بر حامیان فلسطین در آمریکا
  • تکذیب فشار‌ها بر رهبران حماس برای ترک قطر
  • به جای چای این دمنوش را بخورید