Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی به لحاظ جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ارزیابی می‌شوند. ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: چهار طرح ملی اشتغال از این استان در حوزه کشاورزی در کارگروه ملی در حال بررسی است اما هنوز هیچ طرحی به پرداخت نرسیده که بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی باید جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: برای جذب 50 درصد دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بیش از 12 مورد مکاتبه از طریق استانداری انجام شده و پیگیری صورت پذیرفته و انتظار داریم نمایندگان مجلس نیز مساعدت و رایزنی‌های ویژه‌ای در این رابطه داشته باشند.

وی گفت: در استانداری کمیته نظارت بر طرح‌های اشتغال تشکیل شده که برخی شهرستان‌ها گزارش‌های خوبی ارائه دادند و برخی دیگر هنوز گزارشی در این رابطه ارسال نکردند.

عابدی افزود: برخی شهرستان‌ها دارای درصد جذب پایین بوده‌اند در حالی که طرح‌های زیادی در سامانه کارا به ثبت رسانده‌اند که این امر بیانگر عدم پیگیری برای جذب تسهیلات است یا اینکه برنامه‌ریزی توسط متولیان منسجم نبوده است در غیر این صورت هرچه تعداد طرح بیشتر باشد باید میزان جذب تسهیلات نیز به همان میزان بیشتر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه راستای آزمایی در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان‌ها انجام می‌شود یادآورشد: شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد طرح‌های اشتغالزایی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده که مردادماه به استانداری ارسال شده است.

وی بیان کرد: این شاخص‌ها در سه حوزه برنامه اشتغال فراگیر، قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری و 2 طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و اشتغال فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده است.

عابدی با اشاره به اینکه در این راستا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مکلف می‌شود در ارتباط با ارزیابی 6 ماه استان اقدام کند گفت: همه شهرستان‌های استان به لحاظ جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ارزیابی می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون 135 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان پرداخت شده که 115 درصد تعهد استان جذب شده که در تخصیص 50 درصد بعدی اعتبارات به استان کسر این 15 درصد لحاظ می‌شود.

عابدی گفت: میزان پیش بینی شده اشتغال ایجاد شده در قبال پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری حدود 4 هزار و 400 نفر است.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند

رحیمی معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: پارسال با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبود یافته شغل ایجاد شده است.

او با اعلام اینکه برای اشتغال این افراد پارسال تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آ‌ن‌ها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است. 

بیشتر بخوانید

۳۸۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد شد

رحیمی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، اظهار کرد: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی