Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز از تمدید مهلت ارسال فیلم نمایش‌ها به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و گفت: مهلت ارسال فیلم نمایش‌ها جهت بازبینی تا ١٢ آبان امسال تمدید شد.

قطب الدین صادقی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز، اظهارداشت: بعد از پایان یافتن مهلت ارسال متون نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ٦٤ اثر از نویسندگان کشور به دبیرخانه این جشنواره واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مراحل بازبینی و داوری آثار رسیده، افزد: گروه‌های نمایشی متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بایستی فیلم نمایش‌های خود را حداکثر ١٢ آبان ٩٧ به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز ارسال کنند تا کار داوری اثار شروع شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز ادامه داد: تمامی متون رسیده به دبیرخانه جشنواره که دارای شرایط مندرج در این فراخوان باشند مستقیماً به مرحله بازبینی جشنواره راه خواهند یافت و آثار پذیرفته شده در مرحله پایانی جشنواره بعد از اعلام نظر داوران بخش بازبینی اعلام می‌شود.

صادقی با اشاره به مدارک و مستندات لازم برای بخش بازبینی جشنواره یادآور شد: متقاضیان باید پنج نسخه CD با کیفیت بالای صدا و تصویر از نمایش، پنج قطعه عکس با کیفیت از نمایش، عکس نویسنده و کارگردان به همراه رزومه فعالیت‌های تئاتری، مجوز نویسنده با درج موافقت برای اجرا را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی توجه به ادبیات و زبان کوردی بعنوان پشتوانه‌ای غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگی مناطق کوردنشین با تاکید بر میراث ملی، اسلامی و نگاهی نوبه فرهنگ عامه، رسوم و آیین‌های سنتی در این مناطق، ایجاد بستری مناسب و فضایی فرهنگی برای تبادل اندیشه‌های خلاق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه‌ی نمایش و عامه‌ی مردم، بازآفرینی خلاقانه حماسه، آیین‌ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش، توجه ویژه و کشف استعداد‌های جوان در عرصه‌های گوناگون نمایش و حمایت مستمر از این استعدادها، تلاش و حمایت برای به اجرای عمومی در آوردن تولیدات نمایشی در مناطق کوردنشین ایران اسلامی به زبان کوردی را از جمله اهداف و اولویت‌های این دوره از جشنواره تئاتر کوردی سقز برشمرد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز بیان کرد: پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری و همراهی استانداری استان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه‌ی شهرستان سقز، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و انجمن هنر‌های نمایشی کردستان به صورت غیر رقابتی همزمان با هفتم تا ١١ آذر ماه سال جاری در شهر سقز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

ارسال آثار به جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسب قاتلین» به تهران می‌آید/ اجرا در بهار ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد هادی هاشم‌زاده هنرمند شیرازی که این سال‌ها آثارش در جشنواره‌های تئاتر کشور مورد استقبال قرار گرفته و جوایزی را کسب کرده‌است، پس از ۶۰ اجرا در شهر شیراز و کشور تونس، نمایش «اسب قاتلین» را فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران به صحنه می‌برد.

«اسب قاتلین» عنوان نمایش برگزیده به مفهوم مطلق را در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دست آورد و رتبه اول کارگردانی و جایزه ویژه گروهی بازیگران و بازی‌سازان را نیز از این جشنواره کسب کرد.

این نمایش نوشته رضا گشتاسب و کاری از گروه تئاتر اردی‌بهشت شیراز است که در فضایی اکسپرسیونیستی و با رگه‌هایی از تئاتر وحشت، فضایی وهم‌آلود را در برابر تماشاگران می‌گستراند.

مریم شکری، امیر خواجه میرکی پور، فرزاد پریدار، امید رهبر، ایمان زارع، محمدحسین نعمتی، ندا محمدیان، محمدابراهیم جنتی، نازنین ترنگ، زهرا اکبری و علیرضا اصلاحی در این نمایش بازی می‌کنند و گروه فرم و بازی‌سازان فرناز حیدری، نادیا نوذری، زهرا صادق‌پور، آیدا زارع، روژین رستمی، مبینا رضایی، تینا گندمکار، نعیم فرزام، ماهان حسن‌زاده هستند.

اسامی سایر عوامل اجرایی و اخبار تکمیلی این نمایش به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6057252 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • بالاخره حق عروسک‌ها را می‌دهند؟
  • تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس در کرمانشاه
  • کرمانشاه، میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس می‌شود
  • سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ نمایش روی صحنه تئاتر رفت
  • فعالیت دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در اهواز
  • یک گزارش رسمی از تئاتر در سال ۱۴۰۲
  • جشنواره شبستان دین و هنر را به هم نزدیک می‌کند
  • ۸ اثر در جشنواره تئاتر کودک و نمایش عروسکی رضوی
  • «اسب قاتلین» به تهران می‌آید/ اجرا در بهار ۱۴۰۳
  • انتخاب تئاترهدهد از خراسان جنوبی، به عنوان اثر برتر کشوری