Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:52:35 GMT

هشدار سپاه به کشتی‌های انگلیسی در تنگه هرمز +عکس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۳۸۵۲

هشدار سپاه به کشتی‌های انگلیسی در تنگه هرمز +عکس

خبرگزاری میزان:پایگاه تلگراف در گزارشی نوشته است که قایق‌های تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز با ناوشکن انگلیسی رو در رو شدند.

به گزارش تلگراف، سه قایق تندرو ایرانی روز گذشته با یک ناوشکن نیروی دریایی انگلیس که سه کشتی انگلیسی را در تنگه هرمز و در نزدیکی خلیج فارس همراهی می‌کرد، رو در رو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جریان، قایق‌های تندرو ایرانی با متوقف کردن این ناوشکن به وی اعلام کردند که باید فاصله قانونی ۱۰۰۰ یارد معادل ۰.۹ کیلومتری خود از حاشیه بندر را رعایت کند.

 

تلگراف نوشته است که نیرو‌های دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تماسی رادیویی با مایکل کارتر کوین فرمانده این ناوشکن به وی گفتند: "ما اینجا هستیم تا از حاکمیت ملی و سرزمینی خود دفاع کنیم و اقدامات معمول و روزانه خود را انجام می‌دهیم. "

این پایگاه می‎افزاید سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران اواخر شهریور ماه اعلام کرده بود به برکت آمادگی و توانمندی نیروی دریایی سپاه، کشور‌های متخاصم قبل از ورود به تنگه هرمز اضطراب دارند و ظرف یک سال اخیر مطابق حقوق بین الملل رفتار کرده اند و اگر فراتر از آن عمل کنند، با مقابله و اقدامات کنترلی نیروی دریایی سپاه مواجه خواهند شد.

به نوشته تلگراف، پیشتر نیز علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته بود که ایران کنترل کامل تنگه هرمز و خلیج فارس را در اختیار دارد. این اظهارات پس از آن بیان شد که در اوایل ماه می‌سال جاری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام خروج از توافق هسته‌ای با ایران، اعلام کرد که صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سپاه تنگه هرمز کشتی های انگلیسی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی