Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:17:56 GMT

برگزیدگان جشنواره دریا مسیر پیشرفت معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۴۱۶۲

برگزیدگان جشنواره دریا مسیر پیشرفت معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیرپیشرفت» امروز اول آبان ماه در باغ موزه دفاع مقدس با حضور امیر دریادار رستگاری معان وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع دریایی و دکتر لاشکی؛ رئیس فراکسیون  بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دکترلاشکی رئیس فراکسیون  بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت دریا در اقلیم ایران و در مناسبات جهانی گفت: ما با استانداردهای کشورهای توسعه یافته در زمینه صنایع دریایی فاصله داریم، مشکل ما این است که نتوانسته ایم نخبگان را به سمت حوزه دریا و اقتصاد دریا محور سوق دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه دستگاهها و نهادها در شرایط حساس امروز، باید روی موضوع توسعه صنایع دانش بنیان دریایی و سرمایه گذاری دریایی تمرکز کنند. استفاده از ظرفیت های بالقوه دریایی را فراموش نکنیم. باید از شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه حمایت کنیم.

امیر دریادار رستگاری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع دریایی در ادامه افزود: در دنیای امروز برای رسیدن به قدرت اقتصادی و علمی باید به دریا نگاه کرد، چرا که دریا واجد ویژگی هایی است که آن را نسبت به سایر بخش های طبیعت مستثنی می‌کند. هر چه از سرمایه دریا بیشتر استفاده کنیم کشوری قدرتمندتر و ثروتمندتر خواهیم داشت.

همچنین آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در بخشی از این مراسم با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به اهمیت توسعه صنایع دانش بنیان دریایی گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که مجمع تشخیص در دوره جدید بر موضوع سیاست های توسعه صنایع دریا محور توجه و تمرکز کند. 

برگزیدگان جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» معرفی شدند

در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» از برگزیدگان دو بخش طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه و فیلم و عکس دانشجویی تقدیر شد.

طرح‌های برتر شرکت‌های دانش‌بنیان

رتبه‌ اول عباس جمالی با طرح «پرورش و فرآوری زیستی ریزجلبک‌های دریایی»

رتبه دوم بهزاد تیموری با طرح «بررسی الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها»

رتبه‌ سوم خلیل پناهی با طرح «شبیه‌ساز پل فرماندهی»

طرح‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی 

رتبه‌ اول حبیب حکیم‌زاده با طرح «مطالعه و بررسی برنامه نرم‌افزاری پایداری، بارگیری و تخلیه مخازن توازن و بار»

رتبه‌ دوم عرفان حسینی با طرح «حلقه نجات غریق کنترل از راه دور»

رتبه سوم، سولماز سلیمانی با طرح «تولید کرم ضد آفتاب از ماکروجلبک‌های دریایی»

طرح‌های برتر شرکت‌های دریایی

رتبه‌ اول منوچهر علیپور با طرح «طراحی و ساخت کاوشگر خلیج فارس»

رتبه دوم بابک عبادی «رنگ جاذب امواج الکترو مغناطیسی برای استفاده در شناورها»

رتبه‌ سوم محمد طاهری با طرح «سامانه آزمایشگاهی توربین جزر و مدی»

عکس دانشجویی

رتبه اول: مهری رحیم‌زاده

رتبه دوم:اصغر بشارتی

رتبه سوم: مصطفی چشم به راه

فیلم دانشجویی

مهدی یارمحمدی رتبه‌ اول، رامین جعفری رتبه دوم و محمد ازلی پور رتبه‌ سه

ابداعات و اختراعات دانش‌آموزی

هلیا خطیبی با طرح «روش بازیابی آب از هوا» و «مبدل اختراعی استحصال آب» به عنوان مقاله برتر شناخته شد.

مقالات علمی پژوهشی برتر

آیسان سلیمی ایکن‌آباد با طرح «ساخت گلدان تجزیه‌پذیر»

چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکم تا سوم آبان ماه در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

کد خبر 4439257 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: باغ موزه دفاع مقدس تقدیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اربعین ۹۷ نوآوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو دانشگاه امیرکبیر اینترنت هوشمندسازی گوگل محمد جواد آذری جهرمی اربعین 97 جیتکس موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت توسط ۹ دانش‌آموز خوزستانی در خبر داد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت، ۹ دانش‌آموز خوزستانی در رشته های مختلف رتبه‌های برتر را کردند.

وی افزود: آنیتا سرسازی، سارینا مرامی و پارسا فرهادی در دوره دوم متوسطه، بهنوش محمدی درویش‌وند، رقیه محمدیان، ضحی احمدی‌کیا و آریانا بهنام‌فر در دوره متوسطه اول و آیسان نظریان و نیایش آدینه در دوره ابتدایی از خوزستان در این جشنواره مقام‌های برتر را کسب کردند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار