Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@21:17:51 GMT

15میلیون دلار مواد معدنی از هرمزگان صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۴۷۱۹

15میلیون دلار مواد معدنی از هرمزگان صادر شد

بندرعباس- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: 908 هزار و 833 تن مواد معدنی معادل 15 میلیون دلار طی 6 ماه نخست امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

ابراهیم سعدینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مواد معدنی بیشتر شامل سنگ گچ، پودر گچ، قطعه های گچی ساختمانی، سیمان و پودرهای میکرونیزه است که به کشورهای امارات متحده عربی، قطر، بنگلادش و آفریقا صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: طی این مدت همچنین 22 پروانه بهره برداری صنایع معدنی در هرمزگان صادر شد و 100 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون بیش از 6 هزار نفر در 438 واحد صنایع معدنی این استان مشغول فعالیت هستند.
سنگ آهن، سنگ گچ، نمک، مرمریت، خاک سرخ، شن و ماسه از معدن های فعال استان هرمزگان به شمار می آید.
7195/2094 /1484

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت معدن و تجارت صادرات مواد معدني هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

وی اظهار داشت: سیفی‌جات گلخانه ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

عطایی بیان داشت: چون تولید ثابت نداریم نمی توان روی صادرات پایدار حساب کرد اما قادریم تخم مرغ را صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین گفت: با راه اندازی صندوق حمایت توانسته مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش و خشکبار و میوه را با طرف های بلاروس مهیا کنیم.

عطایی اضافه کرد: در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آنها می توان برای توسعه صادرات هم اقدام کرد.

کد خبر 6081177

دیگر خبرها

  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور