Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع صبح امروز (سه‌شنبه، اول آبان) در چهارمین جشنواره ملی دریا در مسیر پیشرفت در سخنانی، اظهار داشت: سه چهارم ‌سطح کره زمین را آب فرا گرفته است، تحقیقات دانشمندان ناسا، آنها را به این نتیجه  رسانده است که حجم آبی که در فضا وجود دارد، صد هزار برابر خورشید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دریا، روان و سیال و به هم‌پیوسته است و برای حرکت در آن نیاز به احداث راه، جاده و‌ تعمیر آنها نیست، دریاها در مالکیت هیچ کشوری و حکومتی نیست و به میزانی که شما دانش داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

رئیس سازمان دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: بشر تا به امروز  توانسته 5 درصد بستر دریا را شناسایی کند و نتوانسته است مانند فضا در  عمق دریا ایستگاه تحقیقاتی ایجاد کند.

دریادار رستگاری با بیان اینکه دریا از عجایب فراوانی برخوردار است،گفت: آب، تکیه‌گاه ‌‌و منشأ قدرت است، ملت‌هایی که از دریا استفاده کردند، قدرت جهانی دارند و امروز اعمال اراده‌ها از طریق دریا صورت می‌گیرد. یکی‌ از حوزه‌هایی که می‌تواند پاسخگوی نیاز بشر باشد، اقتصاد اقیانوسی است، میزان توان اقتصادی دریایی در سطح دنیا حدود 3 هزار میلیارد دلار برآورد شده است و‌ دریا ظرفیت ایجاد 40 میلیون شغل را دارد.

وی ادامه داد: دریا برای هر کشوری که در کنار دریا قرار دارد، یک‌گنج است و‌ ما در استفاده از دریا غفلت کرده‌ایم. کشور ما در مرکز مسیر دریایی جهانی قرار دارد، زمان حمل بار از اروپا تا هند 30 روز‌ طول می‌کشد که اگر ما این موضوع را با استفاده از بندر چابهار مدیریت کنیم، به 13 روز کاهش پیدا می‌کند و‌ این، یک‌ ظرفیت بزرگ برای کشور ما است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: قرن 21، زمان دستیابی بشر به به فناوری هوشمند است و کشورهایی که در این زمینه عقب بمانند، مجبور می‌شوند اراده سایر کشورها را بپذیرند و‌ ما باید با سرعت بیشتری در این حوزه کار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاعی امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس با تکیه بر توان و تولید داخل راه اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامحسین دباغ با اشاره به راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری 5 ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفر تا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت این قطار افزود: این قطار 4 تخته و 5 ستاره بوده که ظرفیت آن 320 نفر است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت 15:45 و از مشهد ساعت 20:45 خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، عنوان کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

به گزارش تسنیم، راه‌آهن قم بیش‌از 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود