Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: هم‌اکنون ترکیه برای یافتن راه‌حلی برای انتقال گروهک‌های تروریستی به خارج از سوریه است. امریکایی‌ها با حضور خود در شرق فرات در حال انتقال تروریست‌های داعش از شرق فرات به افغانستان هستند که اینگونه بحران را از سوریه به سمت آسیای میانه منتقل می‌کنند. حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به برگزاری اجلاسی با حضور نمایندگان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای رسیدگی به اوضاع سوریه اظهار داشت: نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در مسکو، گام مهمی در حل بحران سوریه تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیشتر بخوانید: نشست سه‌جانبه روسیه، ایران و ترکیه درباره تحولات سوریه
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم‌اکنون دو مشکل عمده فراروی سوریه است، نخست مسئله پاکسازی ادلب از وجود گروهک‌های تروریستی است که دولت سوریه قصد داشت با یک حمله گازانبری شهر را محاصره و گروهک‌های تروریستی را سرکوب کند اما با توجه به ممانعت دولت ترکیه و اینکه ممکن است گروهک‌های تروریستی به سمت خاک ترکیه حرکت کنند، ترکیه ملاحظاتی داشت که مورد توجه ایران و روسیه قرار گرفت. از همین رو مسئله حمله نظامی ادلب به تعویق افتاد.
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد:  موضوع دیگر مسئله شرق فرات است که هم‌اکنون بیش از ۲ هزار تفنگدار امریکایی با اشغال بخش‌هایی از دیرالزور و البوکمال در شرق سرویه، گروهک تروریستی داعش را در این مناطق آموزش می‌دهند و قصد دارند بار دیگر فضای سوریه را ناامن کنند.
هانی‌زاده یادآور شد: این مسئله در مدار توجه ایران، روسیه و ترکیه قرار گرفته  است و طبیعتا در نشست امروز مسکو، راهکار‌های لازم برای خروج سوریه از بحران، برای همیشه در نظر گرفته خواهد شد. بحران سوریه در ماه‌های آینده با نشست‌هایی که بین این سه کشور برگزار می‌شود به پایان خواهد رسید.
وی در عین حال گفت: هم‌اکنون ترکیه برای یافتن راه‌حلی برای انتقال گروهک‌های تروریسیتی به خارج از سوریه است. امریکایی‌ها با حضور خود در شرق فرات در حال انتقال تروریست‌های داعش  از شرق فرات به افغانستان هستند که اینگونه بحران را از سوریه به سمت آسیای میانه منتقل می‌کند. بنابراین نشست سه جانبه امروز مسکو می‌تواند راه جدیدی برای حل بحران سوریه باشد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن هانی زاده گروهک های تروریستی سوریه دیرالزور سوریه البوکمال شرق فرات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است

داوری  در حاشیه برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین در سمنان گفت: شرایط آثار و بناهای تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و بناهای تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی مانند پدیده فرونشست‌ بناهای تاریخی را با موضوعی تخریب‌کننده‌ مواجه کرده است، بنابراین عزمی راسخ و جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین، گفت: این سمینار رویکری در مسیر تحقق وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند