Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارشاد استان مازندران از برگزاری نکوداشت مردمی نیما یوشیج در این استان خبر داد. ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد مازندران،محمود شالویی در نشست برگزاری مراسم نکوداشت مردمی نیما یوشیج به مناسبت صد و بیست و یکمین سالروز تولد این شاعر بر لزوم همراهی نیماپژوهان و فعالان فرهنگی زیر یک پرچم و با یک هدف تاکید کرد و اظهار داشت: باید نگاهی ملی به نیما داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگداشت راه و نام نیما همواره در حوزه‎ فرهنگ و هنر مازندران مطرح بوده‌ است و باید به دور از نگاه متعصبانه و انفرادی به این دغدغه‌ مهم بپردازیم چرا که نیما به‌عنوان نماد مازندران بر ذهن، زبان و اندیشه‌ این استان احاطه دارد.

وی افزود: گفتمان نیما راهی است که از گذشته در کنار یکدیگر آغاز کرده‌ایم و امروز از تجمیع ظرفیت‌های گوناگون برای حفظ میراث این شاعر بزرگ استفاده می‌کنیم.

شالویی با اعلام حمایت از برگزاری نکوداشت مردمی نیما در آبان ماه تصریح کرد: هدف مشترک تمامی ما ادامه دادن راه و گسترش تفکر نیما است که تحقق آن مستلزم کنارهم آمدن افراد کارآمد و همفکر است، دستگاه فرهنگی متعلق به تمام فعالان فرهنگی است و می‌کوشیم تا از دستاورد نیما به‌عنوان سرمایه‌ای ملی حفاظت کنیم.

وی بیان کرد: نکوداشت مردمی نیما یوشیج 18 آبان ماه با حضور نویسندگان، فعالان فرهنگی، نیمادوستان و هنرمندان در خانه‌ نیما در یوش برگزار می‌شود. این جشن به همت مردم بومی منطقه و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

شالویی گفت: اجرای موسیقی، اهدای تندیس مردمی بنیاد نیما و شعرخوانی بخش‌های از جشن داروگ، نکوداشت مردمی نیما است.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد