Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اقدامات درمانی در مرز میرجاوه برای زوار پاکستانی، تعداد افراد واکسینه شده را بیش از ۱۵ هزار نفر تخمین زد.

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با اشاره به ورود ۳۰ هزار و ۴۵۵ نفر از زوار پاکستانی از مرز میرجاوه اظهار داشت: سلامت این زوار در بدو ورود بررسی شده و خدماتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در وهله نخست سوال می‌شود آیا این زوار بیمار هستند یا خیر و بر این مبنا خدماتی پیش بینی شده است.

شهری تعداد افراد واکسینه شده را بیش از ۱۵ هزار نفر تخمین زد و افزود: بعد از سوالات اولیه ۲ هزار و ۹۳۸ نفر ویزیت کامل شدند که ۲ هزار و ۸۰۲ نفر نیازمند دارو بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: افرادی نیز توسط تیم‌های ۱۱۵ ویزیت شدند و تعداد ۱۲ نفر بعد از ویزیت به بیمارستان‌های زاهدان انتقال یافته و بستری شدند.

شهری افزود: حدود ۳۷۹ نفر در محل نیازمند بودند چند ساعتی در پاسگاه‌های ما به شکل بستری تحت نظر باشند و از کل تعدادی که خوداظهاری برای بیماری داشتند، ۳۹ نفر به تب مبتلا بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری‌های تب دار برای ما اهمیت دارد مثل سالمونلا، مالاریا و تب حصبه و از این بابت نمونه و کشت خون از همه بیماران پاکستانی گرفته شده است.

شهری همچنین از سم پاشی و اقدامات بهداشت محیط در منطقه خبر داد و افزود: برای اولین بار بهداشت دهان و دندان و نیز خدماتی دیگر را به زوار پاکستانی ارائه دادیم و تعداد ۷ نمونه ازمنابع آب و غذا‌های پخته شده گرفته شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرز میرجاوه علوم پزشکی محمد هاشمی سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان خبر داد که این میزان رشد ۴۶ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی شمال این استان جابه‌جا شدند.

وی افزود: از این تعداد جابه‌جایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت نزدیک به دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابه‌جایی مسافران را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.

به گزارش ایمنا، پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

کد خبر 746552

دیگر خبرها

  • کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی در میرجاوه
  • ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه توقیف شد
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • واکسینه شدن نیمی از زائران قمی حج تمتع
  • تاکنون نیمی از زائران قمی حج تمتع واکسینه شدنه اند
  • ورود ۱۵هزار میلیارد ریال تجهیزات سلامت به چهارمحال و بختیاری