Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهدید امنیتی در مرزهای کشور وجود ندارد،‌ برخی زائران بدلیل داشتن ویزای جعلی بازگردانده شدند،‌ دستخطی بر قبر امام حسین (ع) که راهنمای اولین زائران اربعین شد گزیده اخبار گروه قرآن و معارف شبستان سه شنبه اول آبان ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تهدید امنیتی در مرزهای کشور وجود ندارد،‌ برخی زائران بدلیل داشتن ویزای جعلی بازگردانده شدند،‌ دستخطی بر قبر امام حسین (ع) که راهنمای اولین زائران اربعین شد،‌ خدمت‌رسانی ۵۳ موکب اوقاف به زائران اربعین حسینی، آغاز فعالیت درمانگاه مستقر در سامرا/۴۰۰ قلم دارو تدارک دیده شده است، رادیو قرآن با ۸ ویژه برنامه به استقبال اربعین می‌رود، رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم منصوب شد گزیده اخبار گروه قرآن و معارف شبستان سه شنبه اول آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن ها را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاصی/رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین: 
تهدید امنیتی در مرزهای کشور وجود ندارد/برخی زائران بدلیل داشتن ویزای جعلی بازگردانده شدند

 

 

سردار محسن فتحی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به شرایط امنیتی موجود در مرزهای خروجی و ورودیکشورمان، گفت: خوشخبتانه امنیت پایداری در مرزهای کشور وجود دارد و مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی روان است.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تاکنون تهدید و مشکل امنیتی در مرزهای خروجی و ورودی گزارش نشده است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که شرایط پذیرایی برای ورود زائران اتباع خارجی نیز مهیا شده و این افراد برای تردد با مشکل مواجه نیستند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پارکینگ ها در مرز های غربی کشور که منتهی به عراق می شود مناسب است، افزود: در واقع فضا برای پذیرش خودروها وجود دارد.

 

گفتگو با آیت الله سید هاشم بطحائی 
دستخطی بر قبر امام حسین (ع) که راهنمای اولین زائران اربعین شد

 

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف:  "جابر به عطیه عوفی گفت که من از بچگی دوستدار حسین بن علی بودم و این فراق برای من بسیار ناگوار است بیا به کربلا برویم. راه افتادند و با مشقت در روز 20 صفر یعنی همان اربعین حسینی وارد سرزمین کربلا شدند.  رسم ادب را به جا آوردند و اول در شریعه فرات غسل زیارت کردند و از شریعه آرام آرام به سمت مرقد حسین بن علی حرکت کردند. البته در آن روز که این مرقد باشکوه نبود. روزی که امام سجاد (ع) پیکر مطهر پدر را دفن می کردد با انگشت روی خاک  قبر شریف حضرت نوشت: هذا  قبر حسین ابن علی بن ابیطالب الذی قتلوه عطشانا . قاعدتا در آن چهل روز باد باید خاک ها را جابجا می کرده و آن کلمات و نشان ها  از روی قبر پراکنده می شده اما خداوند می فرماید إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا ٱلذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُۥ لَحَفِظُونَ. اگر خداوند بخواهد چیزی بماند آن را حفظ و نگهداری می کند و آن روز جابر این عبدلله انصاری به همراه عطیه به قبر مولایمان حسین رسیدند و آن دست خط راهنمایشان بود."

آنچه در ادامه می آید بخش اول گفتگوی خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با آیت الله سید هاشم بطحائی، استاد دانشگاه و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در آستانه اربعین حسینی است.

 

برگزاری مراسم اربعین حسینی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)

 

 

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم شب اربعین حسینی با سخنرانی حجت الاسلام علی ثمری و مرثیه سرایی علی پیله وران بعد از نماز مغرب و عشاء هفتم آبان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود.

بنابراین گزارش همزمان با روز اربعین حسینی مراسم عزاداری سه شنبه هشتم آبان از ساعت 11 صبح با قرائت زیارت اربعین توسط احمد زین العابدین فرد و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسگر و مرثیه سرایی کاظم غفار نژاد و نریمان پناهی در مصلای بزرگ ری برگزار می شود.

 

 

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین: 
اعزام زائران اتباع خارجی از مرزهای شلمچه و مهران به عراق/مشکلی در مرز میرجاوه وجود ندارد

 

 

 

 

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه مرزهای ورودی آستارا، بیله سوار، جلفا و ماکو (بازرگان) و میرجاوه برای ورود زائران اتباع خارجی پیش بینی شده است، گفت: علی رقم مشکلات بوجود آمده در مرز میرجاوه طی چند روز گذشته برای مرزبانان اما هم اکنون امنیت در تمام مرزها وجود دارد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه در مرز میرجاوه نیز امنیت کامل وجود دارد و از زائران ورودی پذیرایی خوبی می شود، اظهار کرد: زائرانی اتابع خارجی پس از دریافت ویزا از کشور مبداء خودشان، به سفارتخانه های ایران مراجعه کرده و مجوز دوبار تردد را دریافت می کنند که برای ورود و خروج به ایران با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اتباع خارجی از مرز خسروی و شلمچه به عتبات عالیات اعزام می شوند، افزود: این مهم امروزه به دلیل عدم بازگشایی مرز خسروی دچار تغییر شده است از این رو زائران اتباع خارجی شمال غرب و غرب از مرز مهران و اتباع خارجی که از شرق به کشو وارد می شوند از مرز شلمچه به عراق می روند.

 

 

 

خدمت‌رسانی ۵۳ موکب اوقاف به زائران اربعین حسینی

 

حجتالاسلام غلامرضا عادل؛ دوشنبه در جریان بازدید از موکب سازمان اوقاف و امور خیریه در مرز شلمچه درباره خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: خدمت‌رسانی سازمان اوقاف به زائران اربعین در قالب 53 موکب در شهرهای عراق و سه مرز چذابه ، شلمچه و مهران انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۳۴موکب در داخل کشور و ۱۹موکب در شهرهای مقدس عراق برپا شده است، تصریح کرد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا بازگشت کامل آنان به کشور ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اسکان، تغذیه، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، خدمات پزشکی و بهداشتی و توزیع بسته‌های فرهنگی را از مهمترین خدمات ارائه شده از سوی مواکب اوقاف برشمرد و گفت: هزینه‌های انجام شده در مواکب از محل هدایای مردمی، خیران و نیات واقفین انجام شده است.

عادل با بیان اینکه معرفت ما به اربعین هر سال عمیق‌تر می‌شود و این از برکات معنوی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است، افزود: دریای خروشان جمعیت مشتاق به سمت کربلا و حضور در کنگره جهانی اربعین زیارت امام حسین (ع) هرسال ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد.

 

 

مرعشی در گفتگو شبستان خبر داد 
آغاز فعالیت درمانگاه مستقر در سامرا/۴۰۰ قلم دارو تدارک دیده شده است

سیدعلی مرعشی در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه تمام درمانگاه های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق بازگشایی شده است، گفت: امروز نیز درمانگاه مستقر در سامرا فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه درمانگاه هایی در کاظمین، نجف، کربلا و حله مستقر هستند، اظهار کرد: بر این اساس خدمات رسانی از 3 روز گذشته برای زائران اربعین شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 نیروی درمانی برای خدمت رسانی به زائران اربعین به عتبات عالیات اعزام شده است، افزود: این مهم در حالیست که 400 قلم دارو نیز تدارک دیده شده است از این رو به هیچ عنوان کمبود دارو در درمانگاه ها وجود ندارد.

 

 

رادیو قرآن با ۸ ویژه برنامه به استقبال اربعین می‌رود

 

        به گزارش خبرگزاری شبستان، استاد احمد ابوالقاسمی با بیان اینکه شبکه رادیویی قرآن همزمان با نزدیک شدن به اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده است، اظهار کرد: دو گروه برنامه ساز جهت تولید و پخش ویژه برنامه هایی در راستایپیاده روی اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شده اند که ضمن ارائه گزارش های زنده در برنامه های مختلف رادیو قرآن، شنوندگان را از حال و هوای زائران و پیاده روی آگاه خواهند کرد.
مدیر رادیو قرآن ادامه داد: حضور در موکب ها و پوشش محافل انس با قرآن در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا از دیگر برنامه های این دو گروه است.
ابوالقاسمی تصریح کرد: برنامه صبحگاهی "مهرتابان" و همچنین برنامه عصرگاهی "موج مخاطب" محملی برای ارائه گزارش های اعزامی رادیو قرآن در ایام اربعین حسینی است. برنامه صبحگاهی مهر تابان از روز پنجم تا نهم آبان به صورت زنده از کربلای معلی تقدیم شنوندگان می شود.     رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم منصوب شد    

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم سیدعباس صالحی خطاب بهعبدالهادی فقهی زاده آمده است:

« با توجه به شایستگی و تجارب مفید جناب عالی به موجب این حکم به سمت « رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم» منصوب می شوید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم سیدعباس صالحی خطاب بهعبدالهادی فقهی زاده آمده است:

« با توجه به شایستگی و تجارب مفید جناب عالی به موجب این حکم به سمت « رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم» منصوب می شوید.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اربعین کانون های مساجد موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد مقام معظم رهبری موکب اربعین عزاداری اربعین اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند