Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اولادقباد» بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در گسترش روابط میان دو کشور تأکید کرد و تقویت و تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی میان ایران و فرانسه را ضروری دانست.

    دلفین او، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملّی فرانسه و فیلیپ بونکارر، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه با رئیس و اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «دلفین او»، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملی فرانسه و «فیلیپ بونکارر»، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه امروز سه شنبه یکم آبان ماه با رئیس و اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

 

 

«فریده اولادقباد» در ابتدای این دیدار بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در گسترش روابط میان دو کشور تأکید کرد و تقویت و تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی میان ایران و فرانسه را ضروری دانست.  

 

وی با اشاره به حمایت‌های قانونی از زنان در ایران گفت: برابری حفظ حقوق انسانی زن در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و ... از موارد مورد تأکید در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

 

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دستاوردهای فراکسیون زنان درخصوص حقوق زنان در جامعه گفت: فلسفه تشکیل فراکسیون زنان بررسی دغدغه و مطالبات زنان در جامعه و تمهید قوانین لازم برای پاسخگویی به این مطالبات است.

 

وی افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و آسیب دیده از جمله مواردی بوده که در بودجه سال 97 نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از برنامه ششم توسعه نیز به بانوان اختصاص یافته است و افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف از جمله مشارکت سیاسی آنها در انتخابات و پست‌های کلان مدیریتی نشان‌دهنده انگیزه زنان ایرانی برای افزایش قابلیت‌های خود در جهت پیشرفت و ارتقاء اجتماعی آنهاست.

 

 

 

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقض یکجانبه توافق برجام توسط آمریکا خاطر نشان کرد: نقش فرانسه و اتحادیه اروپا به عنوان کشورهای فعال در عرصه بین‌الملل جهت حفظ توافق برجام مورد توجه و اهمیت است.

 

وی افزود: فرانسه باید در خصوص برجام با استقلال رأی عمل کرده و منافع ملی خود را با سیاست‌های استکباری آمریکا گره نزند.

 

«پروانه مافی»، رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی نیز که در این دیدار حضور داشت، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی فراکسیون خانواده در دوره کنونی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحکیم بنیان خانواده حساس است و فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با تصویب و نظارت بر قوانین از این رویکرد حمایت می کند.

 

 

 

رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت‌های فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی از زنان شاغل و سرپرست خانواده گفت: فعالیت زنان شاغل درعرصه‌های اجتماعی با تصویب قوانین حمایتی در مجلس شورای اسلامی مورد تأکید و توجه است.

 

«مافی» همچنین افزود: تحکیم خانواده و کمک به زنان از شاخص‌ها و موارد نظارتی فراکسیون‌های زنان و خانواده است.

 

شایان ذکر است در این دیدار فاطمه حسینی، سکینه الماسی، حمیده زرآبادی، زهرا ساعی، ناهید تاج الدین و معصومه آقاپور علیشاهی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در خصوص موارد حمایتی زنان و خانواده  با نمایندگان مجالس ملی و سنای فرانسه به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

 

 

 

«دلفین او»، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در مجلس ملّی فرانسه نیز ضمن اشاره به انتخابات سال گذشته مجلس فرانسه گفت: پیشرفت‌های زیادی برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف در کشور فرانسه ایجاد شده است.

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در همین بخش اظهار داشت: در حال حاضر 40 درصد نمایندگان مجلس ملی فرانسه را زنان تشکیل می دهند.

 

وی افزود: معتقدم با توجه به قابلیت‌های زنان میزان حضور و فعالیت‌های آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی قابل افزایش است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اربعین کانون های مساجد مجلس موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد مقام معظم رهبری گروه دوستی پارلمانی فرانسه ایران ایران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل غلامحسین پیروانی از این پیشکسوت فوتبال عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس با حضور در منزل غلاحسین پیروانی ضمن عیادت از این پیشکسوت فوتبال، از خدماتش در طول سالیان متمادی به ورزش کشور قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از دکتر ملک حسینی پزشک جراح او به نمایندگی از جامعه ورزش، از مردم به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال خواست برای سلامتی کامل غلام پیروانی دعا کنند.

در این دیدار تصویری از غلامحسین پیروانی که توسط دختر هنرمند فراشبندی نقاشی شده بود به او تقدیم شد.

غلامحسین پیروانی ماه گذشته مورد عمل جراحی روده بزرگ قرار گرفت. در این عیادت علی دوران برادر شهید دوران و مربی اسبق فوتسال نیز رئیس فراکسیون ورزش مجلس را همراهی کرد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی