Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه هماهنگی مراسم ۱۳ آبان اراک اعلام شد: برنامه‌های ۱۳ آبان در اراک با رویکرد تبیینی و آیینی تدوین شده است. ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، با توجه به اهمیت برگزاری مراسم روز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار، ظهر امروز جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان اراک به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان برگزار شد، این مراسم به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اراک و حضور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک و نمایندگان دستگاه‌هایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی، شورای تبلیغات اسلامی، اداره ورزش و جوانان، نماییدگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بنیاد شهید، فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اراک با اشاره به اهمیت این روز در شرایط کنونی گفت: شرایط ویژه‌ای در داخل مثل گرانی، رکود و تورم و همچنین در خارج از کشور حاکم است، رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد عربستان دست در دست هم داده و سعی در چالش کشیدن انقلاب و نظام دارند، در همین راستا فارغ از جناح و هر خط و سلیقه‌ای لازم است متحدانه در راستای عزت و سربلندی کشور و نظام گام برداریم.

علیرضا زارعی افزود: با همکاری دستگاه‌هایی مثل نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت، آموزش و پرورش برای شرکت دانش آموزان برای مراسم، اتوبوس رانی برای تامین اتوبوس برای انتقال دانش آموزان، ادارات آب، برق و گاز، آتش‎‌نشانی، اورژانس و غیره سعی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر و منظم‌تر این مراسم در مقایسه با سال‌های گذشته شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا 60 اتوبوس برای انتقال 15 هزار دانش‌آموز فراهم شود، تا ضمن انتقال آنها به مکان برگزاری مراسم این دانش آموزان را به مدارس باز گردانند، اعزام دانش آموزان باید با نظم باشد تا برای دانش آموزان مشکلی پیش نیایید، از هواشناسی درخواست پیش‌بینی هوای روز مراسم شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اراک بیان کرد: باتوجه به این که روز 13 آبان، روز دانش آموز است باید آموزش و پرورش امکانات لازم برای تجلیل از دانش آموزان به ویژه دانش آموزان برتر را فراهم کند، شهرداری و بنیاد شهید مسئول فضاسازی مراسم هستند، همچنین بنیاد شهید باید تمهیدات لازم برای حضور خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران را فراهم کند.

زارعی ادامه داد: شرکت مخابرات هم وظیفه دارد با ارسال پیام کوتاه به مشترکین استان آنها را به مراسم دعوت و تشویق کند، یاوه گویی دشمنان ارزش پاسخگویی ندارد بلکه باید در عمل مشت محکمی بر دهنشان کوبید، دانشگاه‌ها هم اقدامات لازم برای برگزاری کرسی آزاد اندیشی یا شرکت دانشجویان در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه پیام نور مرکزی با مضمون مبارزه با استکبار آری یا خیر را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این مراسم در ساروق، کارچان و داوودآباد به خوبی و براساس روال گذشته برگزار می‌شود، این مراسم به صورت راهپیمایی برگزار می‌شود و مختص قشر دانش‌آموز و دانشجو نیست بر همین اساس همه می‌توانند در مراسم شرکت کنند و پیام نظام جمهوری اسلامی ایران که مشتمل بر کفر ستیزی و اسکتبارستیزی است، را به خوبی به مردم دنیا انتقال دهند.

نقش دانش‌آموزان و دانشجویان در 13 آبان تبیین شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این جلسه با اشاره ابعاد مختلف این روز گفت: در این روز چند اتفاق مهم وجود دارد، نخست جسن و تربیت سیاسی دانش‌آموزان است، همچنین باتوجه به نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب باید گرامیداشتی متناسب با جایگاه و شان دانش‌آموزان انجام شود، در همین راستا کار آموزش و پرورش در این زمینه کار بسیار ویژه‌ای است.

مرتضی سورانه افزود: همچنین این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، نقش دانش‌آموزان و دانشجویان باید مشخص باشد، همچنین اگر شعارها و سخنرانی‌ها به وسیله خود دانش‌آموزان انجام شود قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد، باید یک مکانی به عنوان نماد این روز انتخاب شود.

وی تصریح کرد: انجام این مراسمات نباید براساس عادت‌ها و روال گذشته باشد، باید با یک دید همه‌جانبه اقدام به برگزاری این مراسم کرد، همچنین اعزام دانش‌آموزان به مراسم باید متناسب با توان مدیریتی باشد.

ضرورت افزایش همکاری و نقش دانشجویان در مراسم 13 آبان

معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز در این جلسه با اشاره به نقش دانشجویان در روز 13 آبان گفت: به دنبال افزایش همکاری و نقش دانشجویان در برگزاری این مراسمات هستیم در همین راستا یک کرسی آزاد اندیشی با ضمون مبارزه با استکبار آری یا خیر، در دانشگاه پیام نور مرکزی برگزار می‌شود.

نماینده بخشداران هم در این جلسه با بااشاره به الویت حضور دانش‌اموزان در این مراسم عنوان کرد: در این روز باید در حد توان از دانش‌آموزان تقدیر شود، همچنین باید این مراسم در تمام روستاها و بخش‌های شهرستان فارغ از تعداد دانش‌آموزان به نحو احسن برگزار شود، سه بخشدار شهرستان در این روز، هرکدام در یک روستا در میان داشن‌آموزان حضور یافته و در مراسم شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن پور با اعلام این خبر گفت : این جشنواره در راستای مقدمات و شاخص‌های ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: وجود چشمه‌سارهای پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت‌های روستایی و عشایری در کنار راسراسری شمال به جنوب موجب شده تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.

حسن پور افزود: اجرای مراسم آیینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راه بان نمونه و مراسم آیینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.

روستای گردشگری بیشه در منطقه ای به همین نام در کنار راه آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه آهن بیشه و در همچواری آبشار زیبای بیشه در 60 کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895909

دیگر خبرها

  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • زنگ وعده صادق در دبستان قاسمی بخش بند پی غربی نواخته شد + فیلم
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند
  • قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران
  • راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی سپاس سردار
  • مراسم جشن دانش آموزان ماهدشتی به شکرانه تنبیه رژیم خبیث اسرائیل + فیلم
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • نواخته شدن زنگ حماسه و ایثار در مدارس چهارمحال وبختیاری