Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قشر عظیمی از جامعه ایران را دانش آموزان تشکیل می دهند که از آنها به عنوان آینده‌سازان کشور و پشتوانه نظام و انقلاب یاد می شود. چند سالی است برای آماده‌سازی این قشر برای حضوری تأثیرگذار در جامعه انتخابات شورای دانش آموزی در سطح مدارس برگزار می شود. به گفته مسئولان امر هدف از برگزاری این انتخابات تسهیل در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در مدارس، تمرین مسئولیت پذیری و تقویت روحیه نقادی و  انتقاد پذیری در میان دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز همانند سال‌های گذشته بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی، امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس استان گیلان برگزار شد.

برگزاری انتخابات دانش آموزی در ۳ هزار مدرسه گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: امسال انتخابات شورای دانش آموزی در ۳ هزار مدرسه استان گیلان برگزار می شود.

نادر جهان‌آرای با بیان اینکه برای انتخابات امسال ۳۳۰ هزار دانش آموز و دختر و پسر دارای شرایط لازم کاندید شده‌اند، افزود: از این تعداد ۲۳ هزار دانش برای شورای دانش آموزی انتخاب می شوند.

وی هدف از برگزاری این انتخابات در سطح مدارس را تحکیم و تعمیق ارزش‌های دینی و اخلاقی، تسهیل در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در مدارس، تمرین مسئولیت پذیری و تقویت روحیه نقادی و  انتقاد پذیری برشمرد.

۲۱ هزار دانش آموز مسئول برگزاری انتخابات دانش آموزی در مدارس گیلان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان در این باره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۲۱ هزار دانش آموز مسئولیت برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس استان گیلان را بر را به عهده دارند.

جابر اخلاقی با بیان اینکه در مدارس ابتدایی دارای تا ۱۰۰ دانش آموز پنج نفر به عنوان عضو اصلی شورای دانش آموزی انتخاب می شوند، افزود: در مدارس دارای تا ۱۵۰ دانش آموز  ۷ عضو اصلی شورای دانش آموزی و در مدارس دارای بیش از ۱۵۰ دانش آموز ۹ عضو اصلی شورای دانش آموزی انتخاب می شوند.

وی گفت: همچنین در دبیرستان‌ها به اقتضای جمعیت دانش آموزی از ۵ تا ۱۱ نفر عضو شورای دانش آموزی انتخاب می شوند.

مشارکت بیش از ۱۳ هزار دانش آموز صومعه سرایی در انتخابات شورا

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا در حاشیه برگزاری انتخابات دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بیش از ۱۳ هزار دانش آموزان در انتخابات شورای دانش آموزی شهرستان صومعه سرا شرکت کردند.

مهرداد فیض بخش گفت: این انتخابات در ۱۵۴ مدرسه پایه سوم به بالا در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم صومعه سرا برگزار شد.

فیض‌بخش با اشاره به ثبت نام بیش از هزار دانش آموز برای رقابت در عرصه انتخابات شورای دانش آموزی، تصریح کرد: با توجه به تعداد دانش آموزان مدارس، تعداد منتخبان نیز متفاوت است.

وی ادامه داد: مدارسی که تعداد دانش آموزان آنها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر بوده پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر علی البدل و مدارسی که دارای ۱۵۰ دانش آموزان به بالا هستند هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شوند.

انتخاب ۲۲۰۰ دانش آموزی انتخابات شورای دانش آموزی تالش  

در شهرستان تالش نیز بیست و یکمین انتخابات دانش آموزی در بیش از ۳۵۰ مدرسه، از مدارس دولتی و غیردولتی برگزار شد که بیش از ۲۲۰۰ نفر از دانش آموزان به عنوان عضو شورای دانش آموزی مدرسه انتخاب خواهند شد.

لازم به ذکراست عیسی مهدوی فرماندار، مختاری رئیس آموزش و پرورش شهرستان تالش در یکی از مدارس دخترانه این شهرستان حاضر و از نزدیک شاهد روند برگزاری این انتخابات بودند.

گفتنی است شورای دانش آموزی به منظور جلب مشارکت دانش آموزان در امور گوناگون مدرسه، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و شرکت آحاد دانش آموزان در فرایند تصمیم‌گیری مدرسه تشکیل می شود.

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در ۱۷۱ واحد آموزشی فومن

سرپرست اداره آموزش و پرورش فومن نیز در اینباره اظهار کرد: انتخابات شورای دانش آموزی در ۱۷۱ واحد آموزشی شهرستان فومن همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

فاضل فاضل‌نیا هدف از برگزاری این انتخابات را توسعه و بهبود نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با مشارکت دانش آموزان، تمرین مسئولیت پذیری و تقویت روحیه انتقاد پذیری در بین دانش آموزان عنوان کرد.

فاضل‌نیا با تأکید براینکه برگزاری انتخابات دانش آموزی سبب همکاری و تقویت هویت دینی و اخلاقی در دانش آموزان می شود، ادامه داد: انتخابات شورای دانش آموزی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی مدارس و با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی و پرورشی برگزار می شود.

انتخابات شورای بستری مناسب برای جلب مشارکت دانش آموزان در اداره امور

در شهرستان انزلی نیز بیست و یکمین انتخابات شورای دانش آموزی با حضور جابر اخلاقی معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان، حجت قربان زاده رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و دریابکی رئیس آموزش و پرورش انزلی و حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه شهرستان به صورت نمادین در مدرسه معین متوسطه دوره دوم امام علی (ع) انزلی برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش انزلی اظهارکرد: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه بوده و زمینه ای مناسب برای ورود دانش آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.

سیدحسین دریابکی افزود: برگزاری انتخابات دانش آموزی زمینه را برای بکارگیری استعدادهای بالقوه دانش آموزان فراهم می کند تا با استفاده از خرد جمعی و تشکیل انجمن های مختلف فرهنگی، هنری، قرآن و ورزشی امکان حضور دانش آموزان در فعالیت‌های مختلف مدرسه را فراهم و بازوی توانمندی برای مدیران در اداره مدارس باشند. 

دریابکی تحکیم باورهای دینی، تکریم شخصیت دانش آموزان، توسعه فعالیت‌های گروهی، تفاهم همدلی و رعایت حقوق شهروندی را از جمله اهداف تشکیل شورای دانش آموزیبرشمرد.

کد خبر 4439233

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش وپرورش گیلان انتخابات شورای دانش آموزی رشت اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام پورثانی با حضور در برنامه ثریا با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های قبل مربی پرورشی مدرسه به عنوان یک کارمند درجه ۲ و نیروی دم دستی نگاه می‌شد گفت: لزوماً هم مربی پرورشی کلاسی نداشته بود. همان طور که می‌بینیم امروز هم نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما فقط در پایه هفتم و هشتم یک درس تفکر و سبک زندگی داریم، در پایه‌های دیگر درس خاصی در امور تربیتی نداریم؛ مربی‌های پرورشی هم ابزار مناسب برای اهداف خود را ندارند.

در فضا، محتوا و نیروی انسانی کمبود داریم

وی با بیان اینکه فضا، محتوا و نیروی انسانی سه ضلع کار تربیتی است گفت: در هر سه ضلع ما دچار کمبود و مشکل هستیم. کار تربیتی تنها به وسیله آموزش و پرورش قابل جمع نیست؛ وظایف آموزش و پرورش هم با دیگر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست. رهبری هم برای مسئله تاکید کردند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: ما باید عرصه را برای همه دغدغه‌مندان عرصه تربیتی فراهم کنیم. یکی از موانعی که نمی‌توانستیم بعد از ظهر مدارس و پنج شنبه‌ها را در اختیار امور تربیتی قرار دهیم خوشبختانه با برنامه هفتم توسعه عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به اینکه درب آموزش و پرورش به روی همه دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی و تربیتی باز است؛ گفت: ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین در سراسر کشور بزرگترین عملیات جهاد تبیین را راه اندازی کردند. اعتقاد ما و شعار دولت هم همین است که اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش اتفاقی بیفتد چاره‌ای جز ورود با ضابطه گروه‌های جهادی ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شاخص اصلی ما رسیدن به حیات طیبه منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. البته برخی معتقد بودند وزارت آموزش و پرورش باید به نام وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر یابد؛ سند تحول هم بر مبنای تربیت است و حتی پیوست برنامه درسی آن را هم دیده است. طرح اتقان را هم با هدف تقویت روحانیت در مدارس راه اندازی کردیم.

معلوم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند

وی در خصوص باز بودن درب مدارس به روی دانش آموزان در روزهای پایانی هفته گفت: ما سند جامع اوقات فراغت دانش آموزان را نوشته‌ایم. تمام اوقاتی که دانش آموز در اختیار مدرسه نیست و معلوم هم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند. آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت، باید برای تمامی اوقات دانش آموز برنامه داشته باشد.

لزوم فعال شدن ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد باید فعال شوند گفت: ما آماده میزبانی همه گروه‌های مردمی را که در چهارچوب انقلاب فعالیت کنند؛ در تابستان داریم. در ۷۲۵ منطقه آموزش و پرورش یک دبیرخانه اوقات فراغت داریم؛ هر فردی که دغدغه مند امور تربیتی است و برای این موضوع برنامه دارد می‌تواند به دبیرخانه مراجعه کند. ما این آمادگی این مسأله را داریم و معتقدیم که درب مدارس را هم به روی گروه‌های مردمی باز می‌کنیم.

کد خبر 6097727 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی