Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@19:58:35 GMT

طلوع خورشید اسلام در جنوب مکزیک

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۶۲۸۸

طلوع خورشید اسلام در جنوب مکزیک

تعداد افرادی از جامعه بومی «تزوتزیل» مکزیک که در این شهر در ایالت جنوبی «چیاپاس» به دین اسلام مشرف می شوند در حال افزایش روز افزون است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «AL DIA News»، تعداد افرادی از جامعه بومی «تزوتزیل» مکزیک که در این شهر در ایالت جنوبی «چیاپاس» به دین اسلام مشرف می شوند در حال افزایش روز افزون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ابراهیم چچف»، یکی از افرادی است که از یک خانواده هندی در «تزوتزیل» مسلمان شد.

 

چچف برای جلوگیری از درگیری با جامعه محلی «کامولا» که مناسک مذهبی شان ترکیبی از کاتولیک اسپانیایی و اعتقادات مایایی است، مکان زندگی خود را تغییر داد.

 

او یکی از 2000 نفری است که در «چیاپاس» به دین اسلام مشرف شده اند.

 

چیاپاس جایی است که کاتولیک ها، پروتستان ها، یهودی ها و بسیاری از پیروان دیگر مذاهب با هم به طور مسالمت آمیز در آنجا زندگی می کنند.

 

تازه مسلمانان «تزوتزیل» پس از ورود به اسلام،سنت ها و مناسک اسلامی را یاد می گیرند، لباس های اسلامی می پوشند و پنج بار در روز نماز می خوانند.

 

او جامعه مسلمان در چیاپاس طوری رشد کرده است که حتی گروه از کودکان تحت اصول مذهبی این دین ابراهیمی از جمله یادگیری قرآن،آموزش می بینند.

 

اگرچه اعضای این جامعه به زبان «تزوتزیلی» صحبت می کنند و به زبان اسپانیایی مسلط هستند، اکنون در نماز خود از زبان عربی استفاده می کنند و با لفظ «السلام العلیکم» با هم احوالپرسی می کنند.

 

«ابراهیم چچف» می گوید که جوامع مسلمان در این منطقه ریشه گرفته اند و مذهب اسلام در آن در حال رشد روز افزون است./

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اربعین کانون های مساجد موکب مقام معظم رهبری اینفوگرافی مجلس مکزیک مسلمانان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش فروش نمایش طلوع خونین آغاز شد

پیش فروش اینترنتی نمایش «طلوع‌ خونین‌» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پیش‌فروش اینترنتی نمایش «طلوع خونین» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی و تهیه‌کنندگی داود زارع گاریزی، که از ساعت ۲۱:۰۰ روز دوشنبه، بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در سالن استاد فرهاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود، از امروز در سایت تیوال با تخفیف ویژه ایام پیش فروش آغاز شد.


 مسعود طیبی کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه که تنها کارگردان ایرانی ثبت شده در آرشیو جهانی شکسپیر با نمایش‌های افلیا، سندرم هملت و نفرین رزالین است، در خلاصه‌ای از نمایش «طلوع خونین» اینگونه اشاره می‌کند: در روم باستان دو زن برای تصاحب قدرت با یکدیگر جدال می‌کنند و در این بین با دسیسه‌هایی که این دو زن می‌چینند، افرادی، چون فرمانده‌ها و اعضایی از کاخ را برای رسیدن به هدف خود می‌کشند، در بین این دسیسه‌ها پادشاه روم باستان متوجه حیله آن دو زن شده و آن دو زن را به قتل می‌رساند و پس از به قتل رسیدن آن‌ها خود نیز خودکشی می‌کند و قدرت پادشاهی وی به پسر کوچک‌تر آن می‌رسد.


گفتنی است در این نمایش ۹۰دقیقه‌ای بازیگرانی چون؛ علیرضا جلالی‌تبار، آرام نیک‌بین، صدف بهشتی، علی یعقوبی، کیوان بهرامی، محمدجواد بهروز، یگانه محمدی، نیکی نیکخواه، دیاکو افسر، محمد جواد شیخ، سارا رحمان‌پور، نیوشا جندقیان، هوتن میرزائی، صدرا عالیجاه، علی کاظمی، علیرضا ذوالفقاری، حسام قانونی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین عوامل نمایش «طلوع خونین»؛ (مجریان طرح: ایمان یزدی، مهدیه عابدینی، آکادمی هنر‌های نمایشی میزانسن)، (مشاور کارگردان: بانوتیر-سمیه طیبی)، (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: یزدان گرم‌آبی)، (منشی صحنه: آناهیتا آذری)، (دستیاران کارگردان: محمدمسعود قلیچ‌خانی، ریحانه چزانی، مهدی اقبالی)، (مدیر تولید: ایمان یزدی)، (طراح لباس: نسیم ملکی)، (طراح نور: علی کوزه‌گر)، (طراح صدا: عزیز اکبری)، (طراح گریم: بتسابه نعیمایی)، (طراح دکور: مسعود طیبی، محمدجواد شیخ)، (طراح گرافیک: هومان مهرآذین)، (ساخت تیزر: سیاوش مهرآذین، عرفان مهرآذین)، (مدیر صحنه: محمد پورابراهیمی)، (دستیار صحنه: الهه تیموری)، (دوخت لباس: سمیه خواسته)، (ساخت دکور: یزدان گرم‌آبی)، (عکاسان: رامتین جهانبانی، آتنا‌سادات ابریشمی)، (مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نوید آغاز)، (مدیر امور رسانه: امیر پارسائیان‌مهر)، (همکار روابط عمومی: پارسا اسماعیلی) هستند.


این خبر در خاتمه یادآور می‌شود علاقه‌مندان به خرید اینترنتی بلیت نمایش «طلوع خونین» می‌توانند از امروز، ۴شنبه، ۸فروردین با مراجعه به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com نسبت به خرید بلیت با تخفیف ویژه ایام پیش‌فروش اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • اسرائیل با حذف میراث باستانی به دنبال نفی تاریخ فلسطین است
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • از نمایش «طلوع خونین» چه خبر؟
  • پیش فروش نمایش طلوع خونین آغاز شد
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود
  • آتش سوزی جنگل‌ها در ۱۸ ایالت مکزیک
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • از طلوع زمین تا اولین قدم‌ها روی ماه/ ۱۱ مورد از درخشان‌ترین تصاویر فضایی تمام دوران‌ها