Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: شهردار اسلامشهر با بیان این که احداث تونل مترو اسلامشهر ۳ سال زمان و ۴۵۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، گفت: آماده اجرای مترو اسلامشهر به محض ابلاغ توسط سازمان مدیریت هستیم.
به گزارش خرداد به نقل از مهر، حسین طلا در دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس با مردم اسلامشهر طی سخنانی با بیان مطالبات مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر از نمایندگان گفت: موضوع مترو یک بحث قدیمی ۱۰ ساله است، که سالیان سال در بودجه کشور ردیف داشته و دستگاه متولی آن شهرداری تهران بوده است، اما از آنجا که اعتبارات به میزان کافی نبوده شهرداری تهران هیچ گاه ورود نکرد، قانونا هم نمی توانست بودجه تهران را برای اسلامشهر هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به همین دلیل با هماهنگی با وزیر کشور و معاون عمرانی وی قرار شد، شهرداری اسلامشهر مجری مترو این شهر شود، تا امروز اتفاقی که افتاده این است، که مجوز سازمان مترو اسلامشهر دریافت و مصوبات لازم از شورای شهر اخذ شده و چهارشنبه گذشته شهرداری اسلامشهر قرارداد لازم را با پیمانکار برای اجرای حدود ۱۰.۵ کیلومتر مترو از انتهای خط آزادگان تا میدان نماز اسلامشهر منعقد شده است، که تنها تونل مترو حدود ۴۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
شهردار اسلامشهر گفت: بخشی از این اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده و بخشی از عوارض اخذ شده شهرداری اسلامشهر تامین می شود، اما هنوز دستگاه مجری این طرح به ما ابلاغ نشده است، مسئولان بالادستی معتقدند، که شهرداری اسلامشهر توانایی اجرای این پروژه را ندارد، اما بنده به شما عرض کنم، اگر صبح از سوی سازمان مدیریت به ما ابلاغ شود، یک روز بعد قرارداد به پیمانکار ابلاغ شده و عملیات اجرایی مترو آغاز می شود.
طلا با بیان این که احداث تونل مترو ۳ سال به طول خواهد انجامید، افزود: از سازمان مدیریت تقاضا داریم، که ابلاغ دستگاه متولی را به ما انجام دهد.
محل اتصال مترو اسلامشهر به تهران باید انتقالی باشد نه تبادلی
شهردار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر انتقالی شدن خط مترو از اسلامشهر به مترو آزادگان تاکید کرد و خطاب به نمایندگان افزود: برخی از دوستان در شهرداری تهران معتقدند، که شهرداری اسلامشهر باید با مترو شهروندان را به انتهای خط آزادگان برساند و در آن مکان شهروندان پیاده شده و سوار مترو خط آزادگان شوند، در حالی که این امر منطقی نیست، باید مسافران بدون پیاده شدن وارد خط آزادگان شوند و این خط تبادلی نبوده و انتقالی باشد، که نظر شهردار تهران نیز مثبت است.
وی با اشاره به این که در اسلامشهر فاضلاب ناشی از روشویی و حمام در معابر آمده و یا وارد چاه می شود، گفت: این امر باعث جاری شدن فاضلاب در سطح شهر اسلامشهر می شود، که این امر در زمستان به مراتب بدتر است، چرا که آب های سطحی نیز به این فاضلاب اضافه می شود و عملا شاهد یک به هم ریختگی در سطح شهر خواهیم بود، که نیاز است، اعتباری برای اصلاح شبکه فاضلاب اسلامشهر در نظر گرفته شود.
اعتباراتی برای جبران تغییرات نرخ ارز برای شهرداری ها در نظر گرفته شود
طلا تاریکی معابر را یکی از مشکلات مردم در اسلامشهر دانست و خطاب به نمایندگان افزود: فکر می کنم، بنیه شرکت برق اسلامشهر قوی نیست، روشنایی معابر با شرکت برق است، اما توان این کار را ندارند، البته کمک هایی از سوی شورای شهر اسلامشهر به این امر شده است، اما پاسخگو نیست، می بایست، توانیز اعتبارات مناسبی برای روشنایی معابر اسلامشهر در نظر بگیرد.
شهردار اسلامشهر تغییر قیمت های اخیر به واسطه تغییر نرخ ارز را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تغییر قیمت ها سبب شده که ارزش آن چه ما برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفتیم، کاهش پیدا کند، به عنوان مثال قیمت سیمان، میل گرد آهن تاکنون ۵ بار تغییر پیدا کرده و قیمت قیر تا یک ماه در بورس نامشخص بود، می بایست اعتباراتی برای جبران تغییر نرخ ارز از مجموعه اعتبارات عمرانی برای شهرداری اسلامشهر در نظر گرفته شود. برچسب ها: حسین طلا ، شهرداری اسلامشهر ، مدیریت شهری

منبع: خرداد

کلیدواژه: حسین طلا شهرداری اسلامشهر مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر به علت تخلیه بار ترافیک خبر داد.

وی افزود در خصوص وضعیت ترافیک محورهای مواصلاتی گفت: ترافیک نیمه سنگین در محورهای جنوب به شمال محور چالوس (پل زنگوله تا هریجان و مکارود تا میانک) و شمال به جنوب محدوده‌های میانک، مجلار، هزار چم، ولی آباد و تونل کندوان، آزادراه تهران _ شمال محدوده‌های (تونل شماره ۱۳، تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز)، جنوب به شمال محور هراز محدوده‌های (مشاء، لاسم تا گزنک و بایجان) و شمال به جنوب محدوده (کلرد) و در آزادراه رشت _قزوین (رودبار) را شاهد هستیم.

سرهنگ شیرانی گفت: همچنین محور خرم آباد-پلدختر و محور مینودشت _ پل بایلر مسدود است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تونل رسانه‌ای حماس از قلب غزه تا اعماق افکار عمومی جهان
  • واکنش سخنگوی شهرداری به ادعای قطع درختان برای ساخت مسجد
  • تأمین اعتبار لازم برای اجرای سامانه دوم آب‌رسانی در دستور کار استانداری
  • ۱۸ فروردین‌ماه زمان انجام تست گرم فاز اول خط سه مترو
  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • آزادراه تهران - شمال و جاده کرج - چالوس یک طرفه شد
  • ترافیک سنگین در جاده های شمال
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران- شمال
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال