Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سرهنگ غلامعلی شرق در جمع خبرنگاران گفت: با توجه سفرهای گسترده و ترافیک سنگین و آلودگی هوا و فصل پاییز که سبب وارونگی هوا می شود یکی ازماموریت های ویژه پلیس برخورد با خودروهای آلاینده است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال اجرا می شود اما در 6 ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر درکلانشهر ها این ها با شدت بیشتری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ شرق گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی هرساله در فواصل مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.

وی بیان کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی در اجرای این اعمال قانون می شوند.

این مقام انتظامی گفت: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد وادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود توقیف وبه تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان البرز افزود: طبق قانون، حرکت وسائط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع بوده و این خودروها به پارکینگ منتقل می شوند.

وی گفت: خودروهای تولید سال 93 به بالا نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند اما تولید سال 93 به پایین حتما باید دارای معاینه فنی باشند.

سرهنگ شرق بابیان این که چنانچه خودرویی فاقد معاینه فنی باشد مبلغ 500 هزارریال جریمه خواهد شد، گفت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.

وی افزود: اکنون11 مرکز معاینه فنی خودرو دراستان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، 3 مرکز درنظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از ابتدای سال‌جاری تاکنون 15هزارو 685 خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شدند که این آمارنسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی البرز سرهنگ شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ بیژن خدایی با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران یگان امداد در راستای مأموریت‌های محوله بررسی خودروهای مشکوک در عوارضی شماره سه به یک دستگاه خودرو ایسوزو مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: مأموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، خاطر نشان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند

کد خبر 6087103

دیگر خبرها

  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • خودروها در چه شرایطی دچار تخلف ساکن می شوند
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس