Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@21:16:38 GMT

ابلاغ طرح تفصیلی شهر بومهن

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۶۷۱۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سعید علی‌بخشی درباره ابلاغ نهایی طرح تفصیلی شهر بومهن نیز گفت: طی ۱۴ سال گذشته شوراهای شهر و شهرداران قبلی شهر بومهن تلاش‌های بسیاری برای تایید و تصویب طرح تفصیلی این شهر انجام دادند که تا هفته گذشته نتیجه این طرح بلاتکلیف مانده بود. طرح تفصیلی شهر بومهن پروسه طولانی و متوالی داشته اما سه شنبه گذشته به‌طور رسمی تصویب و به شهرداری بومهن ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اکنون اصل، ملاک و مبنای تصمیم‌گیری در شهرداری، طرح تفصیلی جدید شهر است و اتفاقات خوبی در طرح جدید اعمال شده که ابتدا بسیاری از زمین‌های شهر که قابلیت و کاربری خاصی نداشتند دارای کاربری شدند. جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، قانونمند کردن ساخت و سازها و ایمن‌سازی بناها از دیگر تغییرات در این طرح است.
شهردار بومهن اضافه کرد: در شورای پنجم قدم‌های مثبت و محکمی برداشته شد تا ساخت و سازهای شهر قانونمند، ارزش افزوده و ایمنی برای شهروندان بالاتری داشته باشد.
علی‌بخشی با اشاره به اینکه در این طرح اتفاق مثبتی در تراکم ساخت بنا ایجاد شده، اظهار کرد: در گذشته حداکثر تراکم ساخت در شهر دو طبقه روی پیلوت بوده اما به شهروندان در نقاط مختلف و با تغییر طرح تفصیلی، ساخت در سه طبقه و در نهایت ۴ طبقه روی پیلوت(پارکینگ) مجوز ساخت بنا را خواهند داشت.
شهردار بومهن با بیان اینکه امیدوارم با اجرای این طرح مشکلات شهروندان برای همیشه رفع شود، گفت: از شهروندان تقاضا دارم، قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا زحمات بسیاری در ادوار مختلف توسط شوراها و شهردارهای شهر بومهن صورت گرفته که با تلاش مضاعف اعضای شورای پنجم شورای شهر پس از سال‌ها سه شنبه گذشته تاییدیه آن از سوی مسکن و شهرسازی استانداری تهران به شهرداری ابلاغ شد.
علی‌بخشی با ارائه گزارشی از عملکرد ماه‌های اخیر شهرداری بومهن و اقدام به ساخت چندین مجموعه ورزشی و پروژه بزرگ فرهنگی نورالشهدا بر توجه مسئولان‌شهری به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این شهر تاکید کرد و گفت: بومهن منطقه‌ای با جمعیت بالا و مهاجرپذیر است.احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی برای خانواده‌ها و بخصوص جوانان می‌تواند گام مهمی برای جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی در این شهر باشد.
سعید علی‌بخشی با بیان اینکه در ساعاتی از روز مسیر اصلی بومهن با ترافیک سنگینی روبرو و قفل می‌شود و این مسیر واصل پردیس به رودهن و مسافران از تهران به هراز و فیروز کوه هستند، گفت: این طرح ترافیکی در دوره قبلی شورای شهر تنظیم شد اما زمان زیادی طول کشید تا به‌طور جامع و کامل به دست شهرداری برسد و به همت همکاران شهرداری با تدوین و تنظیم این طرح اتفاقات خوبی در حوزه کنترل ترافیک بومهن خواهد افتاد.
وی افزود: بر اساس این طرح ورودی ماشین‌های سنگین قطع می شود و برخی دوربرگردان‌های شهر تغییراتی خواهند داشت.معظل ترافیکی بومهن صددرصد با این طرح ریشه‌کن نخواهد شد اما کمتر از قبل می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بومهن پردیس شهردار علی بخشی ابلاغ تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟

بر اساس اظهارات شاهدان و ساکنان اطراف پارک لاله، با استقرار کانکس در اطراف حریم پارک، این گمانه مطرح شده که قرار است در این قسمت ساخت‌وساز شده و درختان محوطه قطع می‌شوند.

به گزارش شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آن‌ها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.

پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • آقای سعید آقاخانی، ما تحمل می‌کنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته