Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:41:02 GMT

گروهی از پناهجویان در مرزهای کرواسی تجمع کردند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۶۹۷۲

گروهی از پناهجویان در مرزهای کرواسی تجمع کردند

بلگراد - ایرنا - گروهی از مهاجرین و پناهجویان از کشورهای مختلف که تعداد آنان به حدود 100 نفر می رسد و در مرکز پناهجویان «تسازینا» در شمال غربی بوسنی و هرزگوین اسکان داشتند، برای رفتن به کشورهای اتحادیه اروپا در پشت مرزهای کرواسی تجمع کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاههای اینترنتی بالکان، این گروه از مهاجرین در مرزهای کرواسی تجمع کرده و خواستار عبور از مرز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس مانع ورود آنان به کرواسی می شود.
همچنین در چند روز اخیر حدود 200 تا 250 مهاجر دیگر در منطقه مرزی «مالی» بوسنی خود را به نزدیکی مرز کرواسی رسانده وخواهان ورود به این کشور عضو اتحادیه اروپا هستند.
گزارش های غیرموثق که در برخی از رسانه های منتشر شده حاکی از این است که مرز کرواسی بر روی مهاجرین باز شده است. ولی این خبر از سوی مقامات کرواسی تایید نشده است.
تاکنون مهاجرین 3بار برای ورود به مرزهای کرواسی که در واقع مرز اتحادیه اروپا محسوب می شوند تلاش کردند ولی به هدف خود نرسیدند.
در بین مهاجرین زن و بچه نیز دیده می شود.
پلیس کرواسی مسیر مهاجرین در مرزهای این کشور را که خواهان ورود به آن هستند، دنبال می کند.
پناهجویان خواهان توقف و اسکان در کرواسی نیستند و تنها خواهان عبور از این کشور عضو اتحادیه اروپا هستند تا خود را به کشورهای مرفه اتجادیه برسانند.
پس از کنترل شدید مرزهای کشورهای یونان، مقدونیه، صربستان و کرواسی به اروپای غربی، پناهجویان مسیر بوسنی و هرزگوین را برای عبور به دیگر کشورهای اروپایی یافته اند وبه همین خاطر است که بوسنی و هرزگوین درسال گذشته مسیر تردد پناهجویان بوده و تحت فشار قرار گرفته است.
مهاجرین و پناهجویانی که اکنون خود را به نزدیکی مرزهای کرواسی رسانده اند در مراکز مختلف پناجویان و مهاجرین در شهر سارایوو اسکان داشته اند و از وضعیت آنها راضی نیستند.
بر اساس آماری که از سوی بوسنی و هرزگوین اعلام شده، سال گذشته به این کشور 754 مهاجر و پناهجو بصورت غیرقانونی وارد شده اند.
همچنین گفته شده است که بیشتر مهاجرین و پناهجویان در بوسنی و هرزگوین را اتباع کشورهای افغانستان، لیبی، ایران، الجزایر و پاکستان تشکیل می دهند.
اروپام**436**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مهاجرين اتحاديه اروپا كرواسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودرو‌های ترانزیتی، قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر کردند.

او افزود: ارزش این سوخت‌های قاچاق پنج میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال است و قاچاقچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان سوخت قاطع است و به قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشور را به خارج از مرز‌های استان انتقال دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد