Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم حبیبی، سرپرست گروه های اعزامی و نماینده حوزه هنری استان آذربایجان شرقی به سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان « روایت راهیان» که هم اکنون در مرز ایران و عراق مستقر می باشند، گفت: این همایش بین‌المللی تئاتر از ۲۸ مهر تا ۸ آبان با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور در ایران و عراق برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایش فوق در بخش‌های «تعزیه»، «نقالی و پرده‌خوانی و مقتل‌خوانی» و «نمایش‌های موکبی و خیابانی» برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان داشت: از استان آذربایجان شرقی سه گروه در قالب های تعزیه خوانی، نمایش، نقالی و پرده خوانی به این همایش اعزام شده اند که قرار است برنامه های متنوعی را برای زائرین اربعین اجرا کنند.

وی ادامه داد: گروه تعزیه خوانی هیئت عزاداران موسی بن جعفر(ع)، گروه تئاتر شب به سرپرستی میرعباس خلیفه لو و در بخش پرده خوانی و نقالی علی مداحی در این همایش حضور دارند.

سرپرست گروه های اعزامی از استان آذربایجان شرقی به این همایش افزود: گروه تئاتر شب در بخش ایران و در مرز بین ایران و عراق، در پایانه مرزی مهران به اجرای تعزیه خوانی با موضوع اسرای کربلا و مصیبت نامه شام و خطبه حضرت زینب (س) می پردازند.

حبیبی اظهار نمود: در بخش نقالی و پرده خوانی که توسط مرشد علی مداحی اجرا می شود، موضوعاتی نظیر راس الشهداء(راس الحسین و راس العباس (ع) )، چهلم آن امام همام، خطبه حضرت زینب (س) و امام زین العابدین در مسیر نجف اشرف و کربلای معلی برای زائران نقالی و پرده خوانی می گردد.

وی همچنین گفت: شبیه خوانانی از هیئت عزاداران موسی بن جعفر (ع) با موضوع جریان امان نامه، توبه ی حر و مراوده بین شمر بن ذی الجوشن و عمر بن سعد به صورت تعزیه در مسیر پیاده روی اربعین به اجرای نمایش می پردازند.

حبیبی خاطر نشان کرد: ۱۴ نفر از استان آذربایجان شرقی توسط حوزه هنری استان در قالب سه گروه به سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان « روایت راهیان» اعزام شده اند.

کد خبر 4439225

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران حوزه هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت روز مراغه با حضور ۱۹ تیم در رده سنی آزاد به میزبانی زمین ساحلی شهرداری مراغه، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آذربایجان شرقی در این شهرستان در حال برگزاری است.

در این مسابقات ۵۰ ورزشکار حضور دارند و عصر فردا با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مسابقات والیبال ساحلی استان به مدت دو روز در ساحل زیبای رودخانه صوفی چای شهرستان مراغه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز