Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@05:32:32 GMT

احتمال تمدید اعتبار کارت‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۷۱۵۴

به دلیل برخی موانع در تامین کارت‌های بانکی، پیشنهادهایی برای تمدید اعتبار کارت‌های موجود در اختیار مشتریان بانک‌ها وجود دارد که موجب صرفه‌جویی در مصرف آن خواهد شد.

مدتی است که برخی گزارش‌ها از سختگیری‌هایی در بانک‌ها برای صدور کارت بانکی حکایت دارد که به طور خاص کارت‌های هدیه را شامل شده است؛ به طوری که در مواردی متقاضیان در هنگام مراجعه برای دریافت کارت هدیه با عدم تمایل بانک و راهی کردن وی به شعب دیگر مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرس و جوی  ماجرا از مدیران بانکی در حالی با این توضیح همراه بود که مشکلاتی در تامین کارت به دلیلی وارداتی بودن وجود دارد و می‌تواند عاملی برای این جریان باشد که تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از منابع بانکی بیانگر آن است که با توجه به شرایط موجود برخی پیشنهادات برای صرفه‌جویی در صدور و مدیریت کارت‌های فعلی وجود دارد؛ به گونه‌ای که کارت‌های بانکی در اختیار مشتریان بانک‌ها پس از پایان اعتبار آن تمدید شده و کارت جدیدی صادر نشود.

این در حالی است که در حال حاضر بعد از آنکه تاریخ اعتبار درج شده در روی کارت بانکی تمام می‌شود با مراجعه مشتری به بانک کارت منقضی از وی دریافت شده و کارت جدید صادر می‌شود.

آنطور که مدیران بانکی می ‌گویند با توجه به وارداتی بودن کارت‌های بانکی در مدت اخیر با نوسانی که در بازار ارز ایجاد و مشکلاتی که در واردات وجود داشته است، هزینه بانک‌ها در تامین کارت‌های بانکی نیز افزایش یافته و البته موجودی آنها هم ظاهرا زیاد نیست. به هر حال اکنون برآورد می‌شود که بیش از ۱۲۰ میلیون کارت بانکی در اختیار مردم قرار دارد که تمدید و یا صدور مجد آن در شرایط موجود هزینه‌هایی را به همراه دارد.

 

ایسنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ASK برچسب ها: کارت بانکی ، کارت هدیه ، اعتبار کارت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کارت بانکی کارت هدیه اعتبار کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی
  • ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران
  • نرخ جدید بهره بین بانکی
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۲ درصد رسید+ جدول