Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:39:11 GMT

واکس زدن کفش زائران نذری که در شلمچه ادا شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۷۲۰۷

واکس زدن کفش زائران نذری که در شلمچه ادا شد

آبادان - ایرنا - خدمت به زائران اربعین حسینی، روایت عاشقی مردی است که با لباس روحانیت از هر فرصتی برای عرض ارادت به سید و سالار شهیدان استفاده می‌کند.

به گزارش ایرنا خادمی که صبح زود در مرز شلمچه با آب و شربت خنک و میوه از زائران کربلا پذیرایی می کند و آنها را از زیر قرآن عبور می‌دهد تا در سایه امن کتاب آسمانی به ‌سلامت به مقصد برسند ، شب نیز در گوشه‌ای از مسیر عبور زائران کفش‌های آنها را واکس می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام علی روح‌افزا با تمیز کردن کفش زائران کربلا تبلیغ معرفت حسینی را در پیش‌ گرفته است.
برای هر رهگذری بخصوص زائران خارجی اربعین حسینی حضور یک روحانی با یک صندوق چوبی در حالیکه کفش زائران را تمیز می کند خاص و جالب به نظر می‌رسد تا جائیکه بسیاری از زائران با دوربین تلفن همراه خود از شیخ علی عکس و فیلم می‌گیرند.
حجت‌الاسلام علی روح‌افزا با 35 سال سن متولد ساوه است و از شهر مقدس قم برای خدمت به زائران به شلمچه آمده است.
این خادم اباعبداله الحسین(ع) هر روز تا پاسی از شب کفش‌های زائران کربلای معلی را در مرز شلمچه واکس می‌زند و همراه با آن به بیان احکام و تبلیغ معارف اسلامی می‌پردازد.
این روحانی جوان در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا گفت:کفش‌ زائران را با نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) واکس می‌زنم برای تعجیل فرج یک صلوات هدیه می‌گیرم.
وی افزود:معلم هستم و عقیده دارم از هر فرصتی برای کارهای فرهنگی باید استفاده کرد و باید کار جدید را بخصوص برای نوجوانان و جوانانی که زائر کربلا هستند انجام داد.
حجت‌الاسلام روح‌افزا گفت:در ادبیات دینی عمل را بیشتر بر گفتار ترجیح می‌دهند از این رو سعی دارم تا معارف دینی را در کنار تمیز کردن کفش زائران و واکس زدن کفش آنها بخصوص برای زائران خارجی بیان کنم.
وی بیان داشت: عشق به امام حسین (ع) و خوشحالی زائران ما را در انجام این کار مصمم‌تر کرده است اینجا کفش زائران امام حسین(ع) را تمیز می کنم تا فردای روزی پیش اهل‌بیت (ع) روسفید باشم.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر از یکم ماه صفر محل استقرار خادمانی از سراسر کشور است که شبانه روز به زائران کربلا خدمت رسانی می کنند.
از میدان مقاومت خرمشهر تا گذرگاه مرزی شلمچه به طول 15 کیلومتر حدود 450 موکب مردمی برای خدمت رسانی به زائران کربلا برپا شده است.
13 هزار خادم در مواکب مردمی در شلمچه به زائران خدمت رسانی می کنند.
از ابتدای ماه صفر تاکنون 250 هزار زائر از مرز شلمچه عازم عراق شدند.
3015/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اجتماع اربعين 97 شلمچه آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد

سومین همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه دینی از ایران و عراق و چند کشور اسلامی در کربلا آغاز شد.  

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه، اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است؛ سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می‌شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران
  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • واکنش ابطحی به بازگشت گشت ارشاد: آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقه مند باشند حواس ها را از جنایت های اسراییل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند؟
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)