Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، استفاده از کارت های بانکی به جاي پول نقد، ديگر چند سالي است که براي اغلب ما جا افتاده است و حالا ديگر به جاي پول در كيف هاي ما انواع كارت هاي بانكي است.

از خدمات دستگاه خودپرداز می توان به پرداخت وجه نقد، اعلام موجودی، نمایش و چاپ ۱۰ گردش آخر حساب، تغیير رمز دوم، ارائه رمز Cvv۲، انتقال وجه به حساب هاي متمرکز کارت هاي عضو شتاب، فروش شارژ سيم کارت تلفن همراه و پرداخت قبوض اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیوه های سرقت از دستگاه های خودپرداز
 
در اینجا به چند مورد از شیوه های سرقت از دستگاه های خودپرداز اشاره مي کنيم:
 
۱. نفوذ به نواقص کارت های بانکی
به عنوان مثال سارق ۲۳ ساله ای با وجود تحصیلات اول دبیرستان، با آگاهی از نواقص کارت هاي بانکي و از طريق به دست آوردن شماره کارت مشتريان بانک، اين اطلاعات را وارد كارت هاي جعلي كرد و از اين طريق به حساب ها دستبرد زد.
 
۲. اسکیمر، یک روش مطمئن سرقت
در این روش مجرم به کمک یک اسکیمر كه روی ورودي كارت دستگاه قرار مي دهد، اطلاعات كارت را مي خواند و توسط دوربين كوچكي كه بالاي دستگاه خود پرداز نصب كرده است، رمز فرد را سرقت و سپس اقدام به كپي كردن كارت وي مي كند. براي جلوگيري از اين نوع كلاهبرداري و تخلف، يك قطعه پلاستيك در دريچه ورودي كارت دستگاه هاي خودپرداز قرار داده مي شود.
 
۳. تعویض کارت و خالی کردن حساب
فرد سارق در صف دستگاه خود پرداز می ایستد و پیشنهاد کمک به افرادی را که تسلط کامل براي كار با دستگاه خودپرداز را ندارند، مي دهد و به محض دريافت كارت آنها در يك لحظه آن را با كارت ديگري تعويض مي كند، چندين بار رمز را مي زند و بعد از آن كارت ديگري را به مشتري تحويل مي دهد و مي رود.
 
۴. کلاهبرداران تلفنی
در این نوع کلاهبرداری، فرد کلاهبردار از یک واحد صنفی يا مغازه درخواست سفارش کالا را داده و درپي آن درخواست مي كند كه صاحب مغازه از طريق خودپرداز پول كالا را دريافت كند.
 
پلیس در ضمینه سرقت مهاجمان از خودپردازها هشدار می دهد که مردم اعمالی از نظير فراگيري استفاده صحيح از کارت عابر، دقت در حفظ نگهداري از کارت، اطلاعات و رمز عبور، وارد کردن رمز كارت توسط خود شخص و استفاده از رمزهاي غير قابل حدس را انجام دهند. كنترل موجودي حساب در فاصله زماني مناسب و پاسخ ندادن به پيامك هايي كه اطلاعات حساب شما را مي خواهد، از ديگر توصيه هايي است كه پليس در اين زمينه مطرح مي كند.
 
علاوه بر اینها، لازم است که برای صیانت از اطلاعات حساب خود به موارد زیر نيز دقت کنيد:
 
- استفاده از کارت های عابر با تراشه های فعال
- استفاده از خودپردازهای مکان های سرپوشیده
- بررسی ظاهر دستگاه های خودپرداز
- اشراف کامل به محیط و افراد اطراف خودپرداز
- پوشاندن صفحه کلید خودپرداز با دست دیگر یا یک وسيله هنگام ورود پين کد
هشدار پلیس آگاهی ناجا
هوشیار باشید
 
* ارسال پیامک های فریب دهنده با مضمون « ... مبلغ را به این شماره کارت ارسال کن» يکي از شگردهاي افراد سودجو براي كلاهبرداري از شما مي باشد.

* اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی ( Cvv۲)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق پيامك در اختيار هيچ كس قرار ندهيد.

* برای انتقال وجه به حساب و کارت شما توسط دیگران، لازم نیست پای دستگاه خودپرداز حضور پيدا کنيد.

* به پیامک هایی که از سوی منابع ناشناس يا غير معتبر دريافت مي شود، اعتماد نکنيد.
* فریب آگهی های تبلیغاتي که از شما درخواست پرداخت وجه دارند، نخوريد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اطلاع رسانی پلیس فتا سرقت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: در ادامه خدمت رسانی به هم استانی‌ها در این منطقه سهمیه نفت سفید بصورت توزیع الکترونیکی در کارت بانکی معرفی شده از سوی سرپرستان خانوار مشترک نفت سفید در زمان ثبت درخواست، به شرح ذیل از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۳ شارژ شده است.

حبیبی افزود: برای هر خانوار یک و دو نفر، ۳ و ۴ نفر، ۵ و ۶ نفر و ۷ نفر جمعیت به بالا ۲۰۰ لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود برای دریافت سهمیه سوخت اعلام شده با در دست داشتن کارت بانکی به فروشندگی و یا تعاونی عرضه نفت سفید محل سکونت خود مراجعه کنند.

اعتبار دریافت سهمیه نفت سفید اعلام شده خانوار تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تاکید پلیس فتا بر مراقبت از کارت‌های بانکی
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • چگونه با فروش آنلاین به دردسر نیفتیم؟
  • یک دستگاه خودرو سرقتی در بیجار کشف شد
  • گنج یابی که به گنج نرسید
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • کاهش ۴۲درصدی وقوع سرقت در ۷ روز اول سال جدید در خوی
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد