Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه هند پس از برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی موافقت‌نامه تاسیس دالان حمل و نقل میان کشورهای ایران، هندوستان و افغانستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، بیانیه وزارت امور خارجه هند به شرح زیر است:

اولین نشست سه‌جانبه  شورای هماهنگی موسوم به موافقت‌نامه چابهار در  ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۸، میان هند، افغانستان و ایران، در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت نمایدگان هند توسط تیرو مورتی هدایت شد. هیئت نمایندگان ایرانی‌ها و افغان‌ها توسط معاونان وزرای راه و شهرسازی خودشان هدایت شدند.

بحث و گفت‌وگوهای مفصلی میان سه طرف به منظور عملی کردن تمام و کمال موافقت‌نامه سه‌جانبه برای ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی از طریق بندر چابهار صورت گرفت. همه طرفین اتفاق‌نظر داشتند که عملی شدن ابتکار سه‌جانبه چابهار موجب ارتقای اتصال و پیشرفت اقتصادی افغانستان و منطقه خواهد شد.

تصمیم گرفته شد کمیته تکمیلی تشکیل شود و اولین جلسه‌اش را در عرض دو ماه در بندر چابهار ایران برگزار کند. این کمیته در کنار دیگر مسائل، پروتکلی را به منظور هماهنگ‌سازی ترانزیت، جاده‌ها، گمرک و مسائل کنسولی به بحث می‌گذارد و نهایی می‌سازد. این مسائل توسط طرف هندی به منظور جذاب‌تر کردن جاده‌ها، کاهش هزینه‌های لجستیک و فراهم کردن بستری برای اجرای راحتتر توافق سه‌جانله چابهار مطرح شد.

تصمیم گرفته شد که جلسه آتی شورای همکاری در نیمه اول سال ۲۰۱۹ در هند برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام هند ایران و افغانستان چابهار موافقت نامه چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقا همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد