Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، عضو ناراضی خاندان سعودی معتقد است سوابق محمد بن سلمان به گونه ای است که اتفاقی که در پرونده خاشقجی رخ داد با تمایلات سیاسی اش همخوانی دارد.
شاهزاده خالد بن فرحان آل سعود در گفتگوی اختصاصی با المیادین درباره پرونده قتل جمال خاشقجی گفت، جنایت زشتی که رخ داد نقض حاکمیت ترکیه بود، زیرا این جنایت در داخل کنسولگری عربستان در خاک ترکیه رخ داده است البته ترکیه و عربستان با هم ارتباطاتی دارند و این پرونده نیز دربرگیرنده نام های حساسی در عربستان است، در نتیجه در روند رسیدگی به پرونده نمی توان انتظار هر اتفاقی را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود، محمد بن سلمان در زمینه جرم و جنایت سابقه دارد که با این حساب می توان گفت آنچه بر سر خاشقجی آمد با تمایلات سیاسی ولیعهد همخوانی دارد، حتی می توان گفت شیوه ترور و جنایت، با اندیشه های ولیعهد سازگار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خالد بن فرحان تصریح کرد، اگر مقاماتی با رتبه پایین تر از ولیعهد عربستان در پرونده خاشقجی متهم شوند این اتفاق برای جهانیان قانع کننده نخواهد بود به همین دلیل است که به عنوان مثال رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان آلمان در اظهاراتی از کشورهای اروپایی خواست با برگزاری نشستی برای واکنش واحد به پرونده خاشقجی تصمیم گیری کنند، او یکی از واکنش ها را پایان دادن به فروش تسلیحات به عربستان خواند. بسیاری از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا و سناتورهای سنا هم به طور مستقیم محمد بن سلمان را متهم کرده اند، آنچه رخ داد سی آی ای به طور کامل از آن آگاه است و نظام ترکیه نیز داستان کامل این فاجعه را می داند.
وی درباره امکان رفتار فراتر از دستور تیم ترور عربستان به ویژه رفتار سعود القحطانی و ماهر عبدالعزیز مطرب (از اعضای تیم ترور) گفت، بدون تردید این گونه نیست و اینها دستوراتشان را از دربار سلطنتی می گیرند، اصل این است که دستوراتشان را از ملک سلمان بگیرند اما واقعیت این است که دستوراتی که به آنان می رسد از محمد بن سلمان است. موضوع شفاف است، جنایت بزرگی رخ داد که در آن از عطوفت انسانی خبری نبود و حال عربستان تلاش می کند شدت این جنایت را مهار کند اما پیش بینی من این است که آینده سیاسی محمد بن سلمان تمام شده است. البته در چنین شرایطی حتی مقامات ترکیه هم در پی آنند تا حدودی شرایط را سبک تر کنند. برخی از مستندات این گونه بیان می کند که ماهر مطرب در زمان ارتکاب جنایت چند بار با دفتر محمد بن سلمان تماس گرفت، برخی از روزنامه ها نوشتند تصویر جسد قطعه قطعه شده خاشقجی برای بن سلمان ارسال شد یا آن که گفته می شود تماسی هم با خالد بن سلمان در آمریکا گرفته شد. پانزده نفر در یک لحظه و در همان روز حادثه در استانبول حاضر شدند و در همان روز هم استانبول را ترک کردند. پس داستان برای همه روشن است، واقعیت چنین موضوعاتی در عربستان است که علیه من اقدام کردی پس باید کشته یا تبعید شوی تا درس عبرتی برای دیگران باشی. من چنین برخوردی را تجربه کرده ام و می دانم در این نوع برخورد مروت، رحمت و انسانیت معنی ندارد و بر اساس تجربه، چنین برخوردی را سیاست بن سلمان می دانم.
خالد بن فرحان آل سعود درباره دیدار ولیعهد عربستان با وزیر خزانه داری آمریکا در روز آغاز به کار کنفرانس سرمایه گذاری عربستان گفت، این دیدار شاهدی از شکست این کنفرانس است زیرا بسیاری از وزرای اروپایی و بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی از حضور در این کنفرانس انصراف دادند و همین چالشی در برابر طرح ادعایی 2030 است.
وی ادامه داد، هر کشوری منافعی دارد و ترکیه نیز استثناء نیست، کشورها سعی می کنند با بهره برداری از فرصت ها منافع خود را محقق سازند، در پرونده خاشقجی نیز آنچه از ترکیه انتظار می رود این است که افکار عمومی واقعیتها را می دانند و آن اینکه خاشقجی به دست گروهی کشته شده است آنچه افکار عمومی می خواهد بداند این است که فرمان این قتل را چه کسی صادر کرده است. در مقابل عربستان هم با برکناری سعود القحطانی مشاور دربار و احمد عسیری نایب رئیس سازمان اطلاعاتی کشور سعی کرد چنین وانمود کند که ولیعهد از این اتفاق آگاه نبوده است اما روزنامه های آلمانی خبر دادند محمد بن سلمان با خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول گفتگو کرد و سعی کرد او را قانع کند تا به کشور بازگردد اما خاشقجی نپذیرفت و پس از این مکالمه بود که این جنایت رخ داد. اگر ثابت شود که در این جنایت ولیعهد نقش داشت این خبر در داخل خاندان حاکم بر عربستان نیز واکنش های سختی به دنبال خواهد داشت. در چنین شرایطی باید محمد بن سلمان محاکمه شود تا عبرتی برای دیگر دیکتاتورها باشد.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ناراضی سعودی بن سلمان خاشقجی فرحان شاهزاده عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • ستاره کره ای تاتنهام در راه عربستان
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!