Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، بیانیه وزارت امور خارجه هند به شرح زیر است:

اولین نشست سه‌جانبه شورای هماهنگی موسوم به موافقت‌نامه چابهار در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۸، میان هند، افغانستان و ایران، در تهران برگزار شد. هیئت نمایدگان هند توسط تیرو مورتی هدایت شد. هیئت نمایندگان ایرانی‌ها و افغان‌ها توسط معاونان وزرای راه و شهرسازی خودشان هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث و گفت‌وگوهای مفصلی میان سه طرف به منظور عملی کردن تمام و کمال موافقت‌نامه سه‌جانبه برای ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی از طریق بندر چابهار صورت گرفت. همه طرفین اتفاق‌نظر داشتند که عملی شدن ابتکار سه‌جانبه چابهار موجب ارتقای اتصال و پیشرفت اقتصادی افغانستان و منطقه خواهد شد.

تصمیم گرفته شد کمیته تکمیلی تشکیل شود و اولین جلسه‌اش را در عرض دو ماه در بندر چابهار ایران برگزار کند. این کمیته در کنار دیگر مسائل، پروتکلی را به منظور هماهنگ‌سازی ترانزیت، جاده‌ها، گمرک و مسائل کنسولی به بحث می‌گذارد و نهایی می‌سازد. این مسائل توسط طرف هندی به منظور جذاب‌تر کردن جاده‌ها، کاهش هزینه‌های لجستیک و فراهم کردن بستری برای اجرای راحتتر توافق سه‌جانله چابهار مطرح شد.

تصمیم گرفته شد که جلسه آتی شورای همکاری در نیمه اول سال ۲۰۱۹ در هند برگزار شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است