Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس پیگیری‌های کمیسیون اجتماعی هیات رئیسه مجلس با درخواست اعمال ماده ۲۳۶۶ آئین نامه داخلی در مورد عدم اجرای قانون توسط وزارت نفت و ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه و همچنین بکارگیری نیروهای غیربومی در فاز دوم پالایشگاه آبادان موافقت کرد، اظهار کرد: این موضوع برای اجرای فرآیند ماده ۲۳۶ به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه متولیان اجرای فاز دو پالایشگاه آبادان از بکارگیری نیروهای غیربومی منع شدند اما متاسفانه به وظیفه خود به درستی عمل نکردند.

مختار با یادآوری اینکه مدیر اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان روز گذشته برکنار شد، افزود: قرار است فرد دیگری به زودی جایگزین شود انتظار می رود مدیر جدید بر اساس ماده ۴۷ برنامه ششم و حمایت از بومی گرایی از جوانان آبادان حمایت و بر اساس قانون عمل کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اشتغال در فاز دوم پالایشگاه حق مسلم جوانان آبادان است وجوانان آبادانی تخصص لازم را در اغلب رشته ها دارند و توجیه نداشتن تخصص به هیچ وجه منطقی نیست، تصریح کرد: امید است ماده ۴۷ اجرایی و با افراد متخلف به صورت جدی و قاطع برخورد شود.

مختار با بیان اینکه تنها با تغییر یک مدیر مشکل حل نمی شود، عنوان کرد: تغییرات اساسی برای بکارگیری نیروهای بومی در پالایشگاه آبادان خواسته و مطالبه جدی مردم آبادان است؛ جوانان آبادانی به عنوان سرمایه اجتماعی تخصص لازم را در اغلب رشته ها دارند و توجیه نداشتن تخصص به هیچ وجه منطقی نیست و غیرقابل قبول است.  

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه بکارگیری نیروهای غیربومی هزینه های زیادی را متوجه کشور می  کند، گفت: هزینه های جانبی نباید به پروژه آسیب برساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

عکاس: علیرضا هنرجویان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر فاز 2 پالایشگاه آبادان استخدام نیروهای بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس