Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قراردادی به منظور توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و ۸ کلانشهر دیگر با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، محسن دلاویز مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و افشانی شهردار تهران منعقد شد.

از اهداف این طرح می توان به بهبود و ارتقای حمل و نقل مسافر درون شهری، دستیاری به اهداف قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و همچنین کاهش مصرف سوخت و آلودگی های محیطی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح تعداد ۲هزار دستگاه واگن جدید هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در کلانشهرها طی سالهای 1396 تا ۱۴۰۰ به ناوگان مترو تهران و کلانشهرها اضافه می‌شود. طول مدت اجرای این طرح ۵ سال و مدت زمان بازپرداخت آن در تهران ۱۰ سال و در کلانشهرها ۱۵ سال است که پس از شروع بکار واگن های جدید می‌باشد.

بازپرداخت سرمایه گذاری های صورت گرفته در پروژه هایی که قرارداد آنها به تایید وزارت نفت رسیده و به بهره برداری رسیده باشند متناسب با تعداد سفرهای اضافی از طریق واگن های جدید به میزان ۹.۸ سنت به ازای هر نفر سفر به صورت تجمعی در تهران و کلانشهرها حداکثر ۲.۶ میلیارد دلار (۱.۴۲ میلیارد دلار در تهران و ۱.۱۸ دلار در کلانشهرها) یا معادل ریالی آن به نرخ رسمی ارز اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمان بازپرداخت خواهد بود.

با توجه به اینکه در مصوبه شورای اقتصاد برآورد صرفه جویی حاصل از یک واگن در سال میزان ۱۴۲۱۴۸ دلار برای تهران و ۷۸۸۶۳ دلار برای کلانشهرها در نظر گرفته شده است، با اجرای کامل این طرح پیش بینی می‌شود در تهران تا پایان سال ۱۴۰۹ معادل ۱۴۲۱.۵ میلیون دلار و در کلانشهرها تا پایان سال ۱۴۱۴معادل ۱۱۸۲.۹۱ میلیون دلار صرفه جویی شود.

کد خبر 4439581 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه حمل و نقل شهردار تهران محسن هاشمی اربعین ۹۷ اربعین 97 بانک مرکزی ایران تحریم اقتصادی ایران بورس وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت گمرک ایران وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی بازار ارز بازار سهام تولید نفت نفت خام اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات فوتی درون‌شهری در چهارمحال و بختیاری به صفر رسید.

سرهنگ حسین پور افزود: بیش از ۵۰ خودرو ارتکاب به تخلف درون شهری توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری هم از فرمانداران شهرستان خواست تا اقدامات لازم برای زیبا سازی وردی شهر‌ها، ساماندهی امامزادگان، ترمیم چاله‌های داخل شهر، بازسازی اماکن سیاحتی و تاریخی که نقش بسزایی در جذب گردشگر را دارند را انجام دهند.
نشست ستاد کاهش تصادفات و ستاد خدمات سفر امروز بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌ها و اعضای هر دو کمیته در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ | آیا کیفیت زندگی در تهران افزایش یافته است؟
  • کاهش ۴۵ درصدی میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته
  • امضای قرارداد بازسازی فرودگاه ننگرهار با ایران
  • دفاع تمام قد خبرگزاری اصولگرا از طرح زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • امضای قرارداد میان طالبان و شرکت گاما
  • امضای قرارداد احداث ادامه خط آهن خواف- هرات در افغانستان
  • تصادفات فوتی درون‌شهری در چهارمحال و بختیاری به صفر رسید.
  • ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»