Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره جایزه ادبی یوسف با حضور جمعی از مسئولان استانی و کارشناسان و نویسندگان داستان کوتاه دفاع مقدس در سالن حوزه هنری قم تجلیل شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: جشنواره ادبی یوسف فرصتی مغتنم است تا از شهید «یوسف ملک شامران» داستان نویس دفاع مقدس که سال ۱۳۶۱ در جریان آزاد سازی خرمشهر به شهادت رسید، یادی شود و غبار غربت از نام این شهید بزرگوار که این جشنواره ادبی به نام اوست، زدوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد حسینی افزود: خطر انحراف و تحریف همواره آثار ارزشمند دفاع مقدس را تهدید می‌کند و ادبیات نقش بسزایی در حفظ این میراث ارزشمند از آن خطرات دارد.

وی با بیان اینکه در قبال دفاع مقدس همه وظیفه داریم، چون متعلق به آحاد جامعه است، افزود: حفظ میراث تاریخی و معنوی دفاع مقدس دغدغه‌ای بزرگ است و اگر از این جهت اطمینان خاطر حاصل شود، بی شک چشمه فیاض ادبیات نیز از آن جوشیدن خواهد گرفت و گوهرهای نابی را به عرصه ادبیات میهن اسلامی مان ارزانی خواهد داشت.

علی اصغر کاویانی دبیر علمی هشتمین جشنواره جایزه ادبی یوسف نیز گفت: تقویت پایگاه داستان نویسی، ترغیب و تشویق نویسندگان جوان، شناسایی استعدادها، بروز خلاقیت‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه و تشویق نوقلمان به نوشتن در عرصه دفاع مقدس از جمله اهداف جایزه ادبی یوسف است.

در این همایش، پس از قرائت بیانیه پایانی برگزیدگان جشنواره با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان، رضا ابوذر مسئول انجمن سینمای جوان، قاسم بابایی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم، اکبری مسئول موسسه فرهنگی هنری فینانو و محمد غفاری مسئول ادبیات پایداری و آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم، جوایز خود را دریافت کردند.

زهرا ملکی، مؤمنه طاقتی احسن و حسین موسوی نفرات اول تا سوم بخش دفاع مقدس و مژگان زینلی پور تقدیری این بخش، مریم فهیمی در بخش مقاومت، فاطمه پاکدل در بخش بیداری اسلامی، محمدرضا ابوالقاسمی در بخش مقاومت خرمشهر و مرضیه نفری برگزیده داستان کوتاه مدافعان حرم، کسانی بودند که جوایز خود را به عنوان برگزیدگان استانی جشنواره جایزه داستان کوتاه دفاع مقدس دریافت کردند.

در این مراسم همچنین ناهید دباغی، زهرا نیک و سکینه ملازاده نقاشان استان که ۲۰ پرتره از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را نقاشی کرده‌اند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

از ۲۰ مرداد تا ۲۵ شهریور سال جاری در مجموع ۱۹۰ اثر داستانی با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به جشنواره ارسال شد که ازبین آثار ارسالی، ۱۱۱ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

کد خبر 4439583

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه ادبی حوزه هنری قم سید احمد حسینی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی

محمد حسین فیروزی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد فرهنگی است، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کند این رویداد فرهنگی که با عنوان امام رئوف گره خورده پیش ببرد.

او اضافه کرد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و از استان فارس بیش از ۵۱ هزار نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس عنوان کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی همزمان با افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره برگزار شد و ۹ برگزیده ملی در سطح کشور داشتیم، همچنین ۱۷۱ نفر در بخش‌های مختلف فردی و خانوادگی برگزیده شده‌اند که امروز از جمعی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

فیروزی خاطرنشان کرد: در دوره دوازدهم یکی از منابع مسابقه اثر آیت‌الله بهشتی از استان فارس بود، بیش از ۲۰۰ هزار نفر همین یک کتاب را مطالعه کرده بودند، یک کتاب کودک دیگر نیز استان فارس بوده است.

او با اشاره به برگزیدگان استانی این رویداد، عنوان کرد: ۱۲ برگزیده در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنر‌های تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ برگزیده در بخش داستانک، ۲۴ نفر در بخش مسابقات چهار گزینه‌ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنر‌های دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برگزیدگان استانی این مسابقه شناخته شده‌اند.

فیروزی همچنین با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های استانی در این رویداد، بیان کرد: با همکاری اداره کل زندان‌های فارس، ۴۷۸۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان در این رویداد شرکت کردند که از این میان ۱۲ نفر به عنوان برترین انتخاب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • عملیات «وعده صادق» مایه اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران شد
  • عملیات وعده صادق موجب اقتدار ایران اسلامی است
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی
  • مستند‌های چهارمحال و بختیاری برگزیده نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • زوال عقل با گابریل گارسیا مارکز نویسنده محبوب چه کرد؟
  • زوال عقل با نویسنده محبوب چه کرد؟
  • سینمای مذهبی دربرابر بلاک باسترهای هالیوودی