Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:40:49 GMT

شهر تهران نیازمند 1200 مدرسه است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۸۹۱۵

شهر تهران نیازمند 1200 مدرسه است

تهران-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب فضای آموزشی گفت: شهر تهران برای دستیابی به میانگین کشوری نیازمند حداقل یکهزار و 200 مدرسه 12 کلاسه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی باقری روز سه شنبه در گردهمایی اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در اردوگاه شهید چمران اظهارداشت: امروز شهر تهران جز فقیرترین شهرهای کشور از لحاظ فضای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور را 5.2 عنوان کرد و گفت: در بعضی از مناطق شهر تهران مانند چهار و 15 این میانگین 1.2 یا 1.4 است و حتی بعضی از مناطق این شهر از لحاظ فضای آموزشی یک پنجم سرانه کشور را ندارند.
باقری با اشاره به وضعیت نامناسب تراکم دانش آموزان در کلاس های درس افزود: در کشور میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس درس، 24 نفر است که این آمار در شهر تهران به حدود 33 نفر می رسد و برای دستیابی به میانگین کشوری نیازمند یکهزار و 200 مدرسه 12 کلاسه هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نقش موثر خیران در مدرسه سازی افزود: به دلیل پایتخت بودن تهران، نمی خواهیم که بیشترین امکانات و فضای آموزشی به این شهر اختصاص داده شود اما از خیران درخواست می کنیم که با اقدامات خود میانگین سرانه فضای آموزشی در شهر تهران را به میانگین کشوری برسانند.
وی با بیان اینکه استانداری و شهرداری تهران هم به دنبال راهکاری برای حل مشکلات فضا و بهبود شرایط تحصیل دانش آموزان هستند، اظهارداشت: متاسفانه خیران مدرسه ساز اطلاعی از شرایط و وضعیت نامناسب فضای آموزشی و سه شیفته شدن مدارس در تهران ندارند و در سایر استان های کشور مدرسه می سازند که باید مناطق با تعامل شایسته اطلاعات لازم را در اختیار خیران قرار دهند تا آنان به مدرسه سازی در این شهر روی بیاورند.
باقری ابراز امیدواری کرد: با کمک دولت، خیرین، شهرداری و سایر نهادها، مشکل کمبود فضای آموزشی در شهر تهران طی سه تا چهار سال برطرف شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز در این گردهمایی با بیان اینکه این شهر 30 درصد مدارس تخریبی با قدمت بالای 60 و 70 سال دارد، گفت: این موضوع نگرانی هایی را برای خیرین ایجاد کرده و قرار است با همکاری دولت، خیرین و سایر نهادها طی پنج سال، تعداد قابل توجهی کلاس درس ساخته شود.
امیر نعمت بنی آدم افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز از هشت سال گذشته تاکنون نمایندگی هایی را در سطح مناطق 19 گانه شهر تهران تشکیل داده و برنامه ها و همایش هایی را با همکاری سازمان نوسازی و اعضای نمایندگی ها برگزار کرده است.
وی، تکریم، شناسایی و جذب خیرین جدید و همکاری و تعامل بیشتر با مناطق آموزش و پرورش را از برنامه های آینده مجمع خیرین مدرسه ساز عنوان کرد.

*اختصاص زمینی در فرهنگسراها برای ساخت مدرسه
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این گردهمایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های این سازمان در محلات و مناطق برای کمک به مدرسه سازی اعلام آمادگی کرد تا تفاهم نامه همکاری میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جامعه خیرین مدرسه ساز منعقد شود.
سعید اوحدی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمادگی دارد که در تمام فرهنگسراهای پایتخت زمینی را برای ساخت فضاهای آموزشی در اختیار مجمع خیرین مدرسه ساز قرار دهد.
اوحدی با ارائه پیشنهاد برگزاری هفته خیرین مدرسه ساز در دی ماه یا اسفندماه امسال اظهارداشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این هفته از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود در پیشبرد اهداف مجمع خیرین مدرسه ساز بهره خواهد برد.
به گزارش ایرنا، در شهر تهران بیش از یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در چهار هزار و 200 مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند که از این تعداد دو هزار و 500 مدرسه دولتی و مابقی غیردولتی هستند.
گردهمایی اعضای کارگروه های نمایندگان مناطق در پی شکل گیری دفاتر نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز روز سه شنبه با حضور عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش، امیر نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان در اردوگاه شهید چمران برگزار شد.
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش مدرسه عباسعلي باقري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: این خادم وارسته پس از سال‌ها مجاهدت، زندگی پر برکت خود را با اخلاص در خدمت به علم و دانش و نیازمندان و مردم و انقلاب سپری کرد و کارنامه ارزشمندی از خود برجا گذاشت.

  شادروان سید مرتضی احتشام‌فر، دانش‌آموخته پزشکی و PHD ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که پس از فراغت از تحصیل در مسوولیت‌های متعددی نظیر رییس بیمارستان‌های قوچان و چناران، رییس مرکز بهداشت استان، معاون بهداشتی استان، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای استان، دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و مشاور رییس دانشگاه در امور اجتماعی و دبیر کمیته خدمات سفر استان خدمات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشته است که رییس مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی آخرین مسوولیت وی در دوران حیاتش بود.     دکتر سید مرتضی احتشام فر، از مدیران دلسوز وخدوم و خوشنام دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که سال‌ها فعالیت ارزنده او در جامعه دانشگاهی به ویژه در حوزه بهداشت و هم افزایی برای حضور خیرین سلامت، منشأ خدمات ماندگاری بوده است که هرگز از یاد‌ها نخواهد رفت.   خدمت رسانی امور درمانی به زائران اربعین حسینی و زائران پیاده امام رضا علیه السلام و نیز مشارکت در راه اندازی مراکز دیالیز در خراسان رضوی از دیگر خدمات دکتر سید مرتضی احتشام فر است.   دکتر احتشام‌فر در سن ۶۲ سالگی، همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به علت بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.    

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند