Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ باز هم اربعین حسینی از راه می‌رسد و انبوه مشتاقان سرور و سالار شهیدان پای پیاده گام در راهی می‌گذارند و کنار قدم‌های جابر که افتخار اولین زائر امام حسین (ع) را تا ابد بر دوش دارد، رهسپار نینوا می‌شوند.

راه‌های منتهی به کربلا روزها است که خاک دیدگان زائران اباعبدالله را سرمه چشم کرده است و عاشقان کوی حسین، ستون‌های این جاده را به شوق حرم مولا می‌شمارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دل‌های جاماندگان از کاروان عشق این روزها پرتلاطم است، اما راهی هنوز پیش روز است.

سال‌ها است که مردم شهرستان‌های فارس، به عشق اربعین، کیلومتر‌ها مسیر را به‌سوی امامزادگان می‌پیمایند تا ندای لبیک یا حسین سردهند.

امامزادگان استان فارس که به‌عنوان قطب‌های فرهنگی، سوگواره بصیرت عاشورایی این استان را از ابتدای محرم به تصویر کشیده‌اند، این روز‌ها میزبان و چشم‌انتظار دیدن روی عاشقان اربعین اند که از قافله دل جامانده‌اند.

خورشید اربعین که طلوع کند، شاهد جاده‌های مملو از عزا دارانیست که پیاده‌روی خود را به عشق این روز و به سمت آستان مقدس امامزادگان این استان آغاز کرده‌اند.

مردم شهرستان فراشبند برای هفتمین سال، ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روز اربعین مسیر ۴۰ کیلومتری امامزاده سید جعفر (ع) فراشبند به سمت امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) آقام شهید را با عشق به اهل‌بیت پیاده طی می‌کنند.

شرکت‌کنندگان این همایش، با تجمع در آستان امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) (آقام شهید) با نوای سخنرانان و مداحان اهل‌بیت، مرثیه‌سرایی می‌کنند و ناهار را میهمان سفره گسترده اهل‌بیت در این امامزاده می‌شوند.

مردم شهرستان رستم

مردم شهرستان رستم ساعت ۸ صبح مسیر ۳۵ کیلومتری مسجد جامع مصیری تا امامزاده سید حسن (ع) کوپن بخش سورنا را می‌پیمایند و ظهر اربعین میهمان خوان گسترده حسینی می‌شوند.

عاشقان اقلیدی مسیر ۲۵ کیلومتری شهدای گمنام نظام‌آباد تا حرم امامزاده سید محمد (ع) کافتر اقلید به‌عنوان امامزاده شاخص شمال فارس را به عشق اربعین می‌پیمایند.

در آباده مسیر ۲۲ کیلومتری مسجد نبی اکرم (ص) این شهر به سمت امامزادگان احمد و جعفر (ع) شهر بهمن است با ده‌ها موکب مردمی میزبان عزاداران حسینی خواهد شد.

مردم شهرستان کازرونحرکت در مسیر ۷ کیلومتری همایش پیاده‌روی اربعین را ساعت ۸ صبح روز اربعین از مسجد روستای حاجی‌آباد غوری به سمت امامزاده سید حسین (ع) روستای سید حسین را آغاز می‌کنند.

برنامه همایش حرم تا حرم مردم شهرستان لامرد روز اربعین از جوار شهدای گمنام لامرد آغاز می‌شود و راهپیمایان بعد از طی مسیر ۴ کیلومتری به سمت امامزاده سید عیسی نورالدین (ع) این شهر حرکت و در این محل تجمع می‌کنند.

در شهرستان سپیدان ۵ هزار عزادار حسینی از ساعت ۸ صبح روز اربعین با آغاز مسیر ۵ کیلومتری از حرم امامزاده میراحمد (ع) اردکان خود را به امامزاده سلطان نورالدین (ع) می‌رسانند.

همایش ۴ هزارنفری حرم تا حرم مردم شهرستان قیر از ساعت ۷ و ۳۰ دقیه صبح با تجمع در میدان شهدا به سمت امامزاده سید تاج‌الدین محمد (ع) آغاز می‌شود و ۱۵ موکب مردمی در مسیر‌های رفت‌وبرگشت پذیرایی از آنان را بر عهده دارند.

مردم ممسنی مرثیه‌سرای اهل‌بیت در همایش پیاده‌روی حرم تا حرم از گلزار شهدای ممسنی به سمت آستان مقدس سید علاءالدین محمد (ع) پیاده روی می‌کنند.

آغاز مسیر همایش حرم تا حرم شهرستان ارسنجان در روز اربعین نیز امامزاده علی والی الله (ع) کوهنجان است و عزاداران مسیر خود را به سمت امامزاده عبدالله (ع) روستای کفر ادامه می‌دهند و در این محل در سوگ اهل‌بیت به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

مسجد جامع شهرستان نی‌ریز هم روز اربعین شاهد تجمع عزاداران حسینی برای حرکت به سمت امامزاده حسن و حسین (ع) در همایش پیاده‌روی این روز است.

مردم ولایتمدار شهرستان مرودشت روز اربعین با تجمع در امامزاده بی‌بی دختران، همایش پیاده‌روی این روز را به مقصد امامزاده ابراهیم (ع) تخت جمشید آغاز می‌کنند و در این آستان به سوگواری می‌نشینند.

همایش پیاده‌روی حرم تا حرم برخی از شهرستان‌های فارس همچون بوانات، مهر و بوانت هم بنا بر رسم گذشتگان ۲۸ صفر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه اربعین 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور صبح امروز در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آئین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شده‌اند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی گفت: لازم است مدیران هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

وی بیان کرد: قطعاً دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم نوع برخوردشان و هم تلاششان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

غلامرضا رضایی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموزش عالی در این منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچک‌ترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

وی بیان کرد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیأت علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

کد خبر 6087577

دیگر خبرها

  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج