Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس‌های دانشگاه کم است و دانشجویان علاوه بر انتظار زیاد برای رسیدن سرویس در بعضی از ساعات با تراکم شدید جمعیت سوار اتوبوس می‌شوند؛ وقتی به دانشگاه اعتراض می‌کنیم، می‌گویند متروی تهران هم شلوغ است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، افزایش کیفیت دانشگاه‌ها و پرورش استعداد‌های درخشان هر جامعه‌ای در چنین مراکز علمی موجب می‌شود تا یک کشور آینده‌ای درخشان و شکوفا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هرچه این کیفیت افزایش یابد نتیجه آن در فردا‌های جامعه روشن‌تر خواهد بود و بدون شک در سال‌های آینده کسی حرفی برای گفتن در جهان خواهد داشت که در این عرصه بتواند دستاورد‌های مختلفی به‌خصوص در زمینه دانش‌های روز و پیشرفت‌های سریع علمی داشته باشد.   اما متاسفانه باتوجه به اهمیت موضوع کیفیت و امکانات در رشد علمی هنوز توجه جدی به این مسئله در دانشگاه‌های کشور نشده است تا جایی که کمتر دانشگاهی در کشور پیدا می‌شود که مشکل صنفی و رفاهی نداشته باشد.   دانشگاه صنعتی قوچان هم این روز‌ها با مشکلات متفاوت صنفی مواجه است که این مشکلات اعتراض دانشجویان این دانشگاه را هم در پی داشته است، دانشجویان صنعتی قوچان هفته‌ گذشته در اعتراض به همین مشکلات تجمعی را در دانشگاه برگزار کردند تا مسئولان این مسائل را پیگیری کنند؛ اما به نظر می‌رسد هنوز خبری از پیگیری نیست.  
شلوغی اتوبوس های دانشگاه به حدی است که احساس خفگی می کنیم/ کیفیت غذای سلف به شدت پایین است
یکی از دانشجویان معترض دانشگاه صنعتی قوچان با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، درباره‌ مشکلات این دانشگاه می‌گوید: سرویس‌های دانشگاه برای انتقال دانشجویان از خوابگاه به دانشگاه و برعکس کم است و عملا در دانشگاه فقط ۳ اتوبوس برای جا به جایی ۳۰۰۰ دانشجو وجود دارد که این مسئله باعث شده است که زمان بندی رسیدن اتوبوس‌ها تقریبا به ۴۰ دقیقه برسد و این اتوبوس‌ها به قدری شلوغ است تا جایی که در برخی از ساعات احساس خفگی می‌کنیم، این عدم زمان بندی درست برای انتقال دانشجویان و باتوجه به سرمای هوای قوچان بسیار اذیت کننده است.

این دانشجو ادامه می‌دهد: کیفیت غذای سلف دانشگاه هم به شدت پایین است و عموما گوشت موجود در غذا بوی نامطبوعی می‌دهد که واقعا برای خوردن این غذا نگران سلامتی خود هستیم، همچنین متاسفانه قیمت شام را برای دانشجویان غیرخوابگاهی در دانشگاه ما به صورت آزاد محاسبه می‌شود که این مسئله هم بسیار برای برخی از دانشجویان مشکل ایجاد کرده است.
نظارتی برروی خوابگاه های خودگردان وجود ندارد
یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه هم در ادامه  با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، می‌گوید: متاسفانه نظارتی بر خوابگاه‌های خودگردان نیست و این خوابگاه‌ها به شدت دچار مشکلات مختلفی هستند و نسبت به هزینه‌ای که دریافت می‌شود، اصلا از امکانات در این خوابگاه‌ها خبری نیست.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی قوچان می‌افزاید: در جلسه پرسش و پاسخی که بین دانشجو‌ها و هیئت ریئسه‌ دانشگاه در ترم پیش داشتیم، قرار بر این شد که دورچین به غذا‌ها اضافه شود، ولی بجز دوغ که آن هم فقط یک روز در هفته است، دیگر خبری از دور چین نیست.   مسئولین می گویند بودجه نداریم/ مقایسه سرویس های دانشگاه صنعتی قوچان با متروی تهران!
امیرحسین علی بابایی، دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی قوچان  با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، می گوید: متاسفانه دانشگاه صنعتی قوچان دچار مشکلات فراوانی است که این مشکلات فقط شامل مسائل صنفی و رفاهی هم نیست و عمدتا مسائل آموزشی هم در دانشگاه دچار اشکال است.

علی بابایی ادامه می دهد: در دانشگاه صنعتی قوچان صبحانه‌ای به دانشجویان نمی‌دهند و پیگیر مسئله که می‌شویم به ما می‌گویند که بودجه نداریم، سوال ما این است که چطور دانشگاه‌های دیگر بودجه دارند؛ اما فقط دانشگاه ما بودجه ندارد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی قوچان می افزاید: دانشگاه ما ظرفیت محدودی برای اسکان دانشجو‌ها در خوابگاه دارد و متاسفانه دانشجویان مجبورند برای اسکان در خوابگاه‌های خودگردان یا خانه‌های شخصی اسکان پیدا کنند؛ با این شرایط که این مسئله مشکل خود دانشگاه است؛ اما به دانشجویان غیرخوابگاهی شام را با قیمت آزاد حساب می‌کنند!   وی در توضیح تجمع هفته‌ پیش این دانشگاه گفت: سه شنبه‌ هفته‌ گذشته حدود ۲۰۰ نفر از دانشجو‌یان در خصوص مشکلات دانشگاه تجمعی را برگزار کردند؛ اما دریغ از حضور یک مسئول برای پاسخگویی!  
علی بابایی می افزاید: ما روز گذشته جلسه‌ای با مسئولین دانشگاه داشتیم و پیگیر مسائل دانشجویان بودیم، مسئولان به ما می‌گویند بودجه نداریم و زشت است که دانشجو دنبال غذا باشد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی قوچان در خصوص سرویس‌های حمل ونقل این دانشگاه هم توضیح داد و ادامه می دهد: دانشگاه ما فقط ۳ سرویس دارد که البته قول دادند یک سرویس دیگر اضافه کنند، اما واقعا خیلی این سرویس‌ها کم است و دانشجویان علاوه بر انتظار زیاد برای رسیدن سرویس در بعضی از ساعات با تراکم شدید جمعیت سوار اتوبوس می‌شوند که این مسئله خطرناک هم است.

وی می گوید: وقتی به دانشگاه اعتراض می‌کنیم و می‌گوییم سرویس‌ها پاسخگوی این حجم از دانشجو نیست، پاسخ می‌دهند که متروی تهران هم شلوغ است و مردم به همین شکل سوار می‌شوند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی به منظور تربیت، آموزش و ارتقای توانمندی کارکنان حائز شرایط سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و نیروهای مسلح جهت احراز مشاغل حکمرانی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه (سنجش علمی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و مدیریتی) در چهار رشته؛ حکمرانی اجتماعی، حکمرانی فرهنگی، حکمرانی اقتصادی و حکمرانی تربیتی (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ به شیوه آموزشی - پژوهشی دانشجو می پذیرد.

مهلت ثبت نام: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه به نشانی زیر مراجعه نمایید.
governanceschool.ir

کد خبر 845251 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو

دیگر خبرها

  • «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید!» / نصب پارچه نوشت مقابل دانشگاه‌های بزرگ تهران +تصاویر
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • ربات جابجایی اجسام سنگین وارد صنایع می‌شود
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند