Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@12:42:53 GMT

تصمیم تحریم عربستان سعودی با ترامپ است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۹۲۹۱

تصمیم تحریم عربستان سعودی با ترامپ است

معاون رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید تصمیم به اعمال تحریم‌ها علیه عربستان سعودی در پرونده قتل جمال خاشقچی مربوط به ترامپ می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مایک پنس»، معاون «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که اگر این کشور بخواهد عربستان سعودی را در ارتباط با پرونده «جمال خاشقچی»، نویسنده و خبرنگار منتقد آل سعود تحریم کند، تصمیم آن با ترامپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه الجزیره قطر سه‌شنبه گزارش داد که پنس در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال اعمال تحریم‌ها علیه ریاض گفت که این احتمال هست، ولی تصمیم گیرنده در این ارتباط شخص رئیس جمهور است.

او مدعی شد که کشورش همه حقایق در ارتباط با قتل خاشقچی را کشف و منتشر خواهد کرد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: «به زودی در خصوص اتفاق‌هایی که اردوغان در خصوص [مرگ] خاشقچی گفته، سؤال‌هایی خواهیم پرسید».

«رجب طیب اردوغان»، امروز طی سخنرانی خود در پارلمان این کشور با ارائه برخی جزئیات به پرونده قتل مشکوک خاشقچی در کنسولگری سعودی واقع در شهر استانبول، گفت که این قتل «برنامه‌ریزی شده بود».

جمال خاشقچی دوم مهرماه بعد از حضور در کنسولگری سعودی ناپدید شد که از همان روز حادثه، رسانه‌ها انگشت اتهام را به سوی مقامات سعودی نشانه گرفتند.

دادستانی کل عربستان سعودی بعد از دو هفته فشار‌ها و سردرگمی این کشور، بالآخره با صدور بیانه‌ای اذعان کرد که خاشقچی در جریان بازجویی در ساختمان کنسولگری سعودی، طی «درگیری و تنش» کشته شده است.

انتشار خبر قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی موجی از انتقاد‌ها و اعتراض‌های جهانی به این مسئله را در پی داشت به گونه‌ای که بسیاری از کشور‌های غربی خواهان تنبیه ریاض و اعمال تحریم‌هایی بر مقام‌های سعودی شده‌اند.

با این حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که کشورش توانسته ده‌ها میلیارد دلار در قالب قرارداد فروش سلاح و تجهیزات نظامی از سعودی‌ها به دست بیاورد، بار‌ها گفته اعمال تحریم‌ها علیه سعودی‌ها بیش از آن که به ضرر ریاض باشد، به ضرر واشنگتن است.

ترامپ حتی در یکی از سخنرانی‌های خود، توقف فروش تسلیحات آمریکا به سعودی در ماجرای قاشقچی را «خودتحریمی» خوانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مایک پنس تحریم عربستان اپوزیسیون عربستان مخالفان آل سعود جمال خاشقچی بن سلمان محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد