Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
پرسپولیس با پیروزی ۲ بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

پرسپولیس امشب سه‌شنبه اول آبان ماه در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه آزادی به مصاف السد قطر رفت.این دیدار در نهایت با گل‌های بغداد بونجاح در دقیقه ۱۶ برای السد و سیامک نعمتی در دقیقه ۴۸ برای پرسپولیس با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا در مجموع دیدار رفت و برگشت، پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش لحظه به لحظه این دیدار به شرح زیر است:

نیمه نخست

دقیقه ۲: دو تیم بازی را تهاجمی آغاز کردند اما پرسپولیس نخستین موقعیت خطرناک بازی را ایجاد کرد. احمد نوراللهی در پشت محوطه جریمه السد صاحب توپ شد و اقدام به شوت‌زنی کرد اما به خاطر اینکه هنگام زدن شوت، سر خورد، ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳: عبدالکریم حسن، مدافع السد از پشت محوطه جریمه پرسپولیس اقدام به شوت‌زنی کرد که با هوشیاری علیرضا بیرانوند این توپ مهار شد.

دقیقه ۶: علی علیپور در شلوغی محوطه جریمه السد صاحب توپ شد اما ضربه او به مدافعان تیم قطری برخورد کرد و پس از آن، توپ توسط یکی از مدافعان السد به بیرون زده شد.

دقیقه ۱۲: گادوین منشا در پشت محوطه جریمه با چرخشی زیبا خودش را از مدافعان السد جدا کرد اما در ادامه ضربه خودخواهانه‌ای زد که توپ با اختلاف از کنار دروازه تیم قطری به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴: احمد نوراللهی از ارسال خوبی از روی نقطه کرنر به روی دروازه السد انجام داد که این توپ روی سر منشا فرود آمد، با این حال مهاجم پرسپولیس نتوانست ضربه خوبی راهی دروازه کند و بازیکنان دیگر پرسپولیس هم به این توپ نرسیدند تا با قطع کردن آن، دروازه السد را باز کنند تا در پایان توپ به بیرون برود.

دقیقه۱۶ (گل): در حالی که توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود، توپ از جناح راست به روی دروازه پرسپولیس ارسال شد که بونجاح با ضربه‌ای زمینی و دقیق دروازه بیرانوند را باز کرد.

دقیقه ۲۴: شایان مصلح توپی که مدافعان السد از داخل محوطه جریمه دفع کرده بودند را با سینه استپ کرد و بلافاصله شوت خود را راهی دروازه السد کرد که این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند.

دقیقه ۳۹: پس از چند دقیقه‌ای که بازی متعادل پیگیری می‌شد، سیامک نعمتی در پشت محوطه جریمه السد حرکت در عرضی را آغاز کرد و در ادامه، حرکتش را با پاس پشت پا به منشا تکمیل کرد. منشا هم که در موقعیت خوبی صاحب توپ شده بود، شوت خودش را راهی دروازه السد کرد اما توپ درست به جایی رفت که مشعل عیسی، دروازه‌بان السد قرار داشت و او هم به راحتی ضربه مهاجم پرسپولیس را جمع کرد.

دقیقه ۴۴: سیامک نعمتی دوباره از جناح چپ، حرکت در عرضی را آغاز کرد و ضربه‌اش را به سمت دروازه السد زد که این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: پرسپولیس در آستانه پایان بازی در نیمه نخست غافلگیر شد تا الهیدوس با بیرانوند تک به تک شود اما دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به خوبی این توپ را مهار کرد تا نماینده ایران در بازی باقی بماند.

داور ازبکستانی این دیدار بدون اینکه وقت تلف شده‌ای برای نیمه نخست در نظر بگیرد، سوت پایان نیمه نخست را به صدا درآورد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸(گل): این بار گادوین منشا نقش سازنده را برای سیامک نعمتی ایفا کرد. مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس از جناح چپ توپی را به داخل محوطه جریمه السد ارسال کرد که نعمتی با هوشیاری از پشت مدافع السد آمد و با شوتی تک ضرب دروازه مشعل عیسی را باز کرد.

پس از گل پرسپولیس، نماینده ایران بازی را کنترل کرد تا بازی بیشتر در میانه میدان در گردش باشد.

دقیقه ۶۵: نفوذ منشا از جناح چپ به داخل محوطه جریمه السد با پاس عالی او به علیپور تکمیل شد اما مهاجم پرسپولیس قدر این پاس طلایی را ندانست و در حالی که خودش بود و دروازه السد، ضربه‌اش را به مشعل عیسی کوبید تا توپ به کرنر برود.

دقیقه ۶۹: نوراللهی در پشت محوطه جریمه فرصت خوبی برای شوت‌زنی پیدا کرد اما ضربه‌اش با اختلاف از کنار دروازه السد به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: ژاوی از پشت محوطه جریمه شوت خطرناکی به سمت دروازه پرسپولیس زد که توپ با اختلاف کم از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵: ارسال خطرناک بازیکنان السد از جناح چپ در حالی به ژاوی رسید که هیچکس او را نگرفته بود، با این حال ضربه او با واکنش زیبای بیرانوند به کرنر رفت.

در دقایق پایانی بازیکنان السد فشار زیادی به روی دروازه السد آوردند اما آن‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند تا پرسپولیس در پایان با پیروزی 2 بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

در همین زمینه: ۴۱ ماجرا و نکته قبل از بازی پرسپولیس- السد خدمات‌رسانی مترو تهران به تماشاگران مسابقه پرسپولیس و السد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری در چهارمین مسابقه‌اش در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا جواز حضور در مرحله بعدی این رقابت‌ها را کسب کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین دیدارش در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا از ساعت 18:30 امروز (سه‌شنبه) در شهر عشق‌آباد میهمان تیم ملی ترکمنستان بود که این مسابقه در پایان به برتری یک  بر صفر شاگردان قلعه‌نویی انجامید.

تنها گل تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل ترکمنستان را مهدی قایدی در دقیقه 5+45 به ثمر رساند تا سه امتیازی ارزشمند به صاحب ملی‌پوشان فوتبال کشورمان انجامید. با این پیروزی و با توجه به برتری ازبکستان مقابل هنگ‌کنگ تیم ملی فوتبال کشورمان 10 امتیازی شد و با تداوم صدرنشینی در گروه E دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کرد.

قلعه‌نویی: نتیجه بازی رفت‌مان با ترکمنستان به تاریخ پیوست

 

ترکیب ایران: سیدحسین حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی (70 - امید نورافکن)، محمد محبی (5+90 - سامان فلاح)، سامان قدوس، مهدی قایدی‌ (70 - علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی.

داور: سیواکورن پو اودوم از تایلند

نیمه اول

دقیقه 20: ضربه سر محمد محبی روی توپی که از جناح راست ارسال شده بود، با اختلافی کم فضای بالای دروازه رستم آهالیف را شکافت.

دقیقه 22: مهدی طارمی با یک فرار خوب پشت مدافعان ترکمنستان در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف قرار گرفت و با یک پاس در عرض قایدی را در مقابل دروازه خالی ترکمن‌ها صاحب موقعیت عالی گلزنی کرد، اما این بازیکن به شکلی بسیار عجیب توپ را به بیرون زد.

دقیقه 37: دیدار دوردیف از تیم ترکمنستان اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه 39: محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز به دلیل خطا پشت محوطه جریمه تیم ملی با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 40: یازجیلیچ قربانف دومین اخطاری ترکمنستان در این بازی لقب گرفت.

دقیقه 44: پاسی که محمد محبی به مهدی طارمی رساند، می‌رفت با یک حرکت آکروباتیک تبدیل به گل اول مسابقه شود، اما ضربه مهاجم ایرانی پورتو باز هم راهی به دروازه ترکمن‌ها نیافت.

دقیقه 5+45: ارسال بلند محمدحسین کنعانی‌زادگان را مهدی طارمی بالاتر از مدافعان ترکمنستان به مهدی قایدی رساند و او با شوتی روی پا توپ را به تور دروازه میزبان مسابقه چسباند.

 

.

 

نیمه دوم

دقیقه 48: آلتیمیرات آنادوردیف که در آغاز نیمه دوم وارد زمین شده بود، می‌رفت تا دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان را باز کند، اما ضربه‌اش قدرت لازم را نداشت و در آغوش سیدحسین حسینی آرام گرفت.

دقیقه 55: ارسال میلاد محمدی از جناح چپ را مهدی قایدی با ضربه سر روانه دروازه ترکمنستان کرد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 58: علی‌بیک عبدالرحمانوف وینگر تیم ترکمنستان نیز از کارت زرد داور بی‌نصیب نماند.

دقیقه 65: محمد محبی بعد از یک و دو با مهدی طارمی ضربه‌ای به سمت دروازه ترکمنستان زد که رستم آهالیف موفق به مهار ضربه او شد.

دقیقه 66: ارسال مهدی قایدی به محوطه جریمه ترکمنستان قبل از رسیدن در موقعیتی عالی به محبی در آغوش آهالیف آرام گرفت.

دقیقه 87: بعد از حملات پراکنده ترکمستان پاس رو به عقب محمد محبی به رامین رضاییان رسید که ضربه او در راه رسیدن به تور دروازه ترکمنستان به مدافع این تیم برخورد کرد.

دقیقه 1+90: نام رامین رضاییان هم در بین اخطاری‌های بازی به ثبت رسید، به دنبال خطایی که در میانه میدان روی مهاجم ترکمنستان انجام داد.

دقیقه 3+90: در شلوغی محوطه جریمه تیم ملی فوتبال کشورمان یک بار میلاد محمدی منجی دروازه شد و در ادامه سلیم نورمرادوف نتوانست گل مساوی را به ثمر برساند.

دقیقه 5+90: ارسال رامین رضاییان از میانه میدان را کنعانی‌زادگان با ضربه سر روانه دروازه ترکمنستان کرد که به اوت رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود تاریخی تیم ستاره پرسپولیس به یورو 2024
  • انگلیس ۲- بلژیک ۲: بیلینگام و نجات در دقیقه ۹۵ + لحظات حساس بازی
  • فرانسه 3-2 شیلی: پیروزی پرتلفات
  • انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!
  • آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!
  • هالند با پیراهن نروژ پنالتی هم گل نمی‌زند! (عکس)
  • پیروزی و صعود تیم ملی ایران با بازی روی چمن مصنوعی
  • شکسته شدن طلسم عشق آباد با طعم صعود یوزها/ پیروزی خفیف تیم ملی مقابل ترکمنستان
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا
  • پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول