Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبزوار - ایرنا - رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران گفت: ابوالفضل بیهقی با کتابت تاریخ بیهقی، پیوند ملت های منطقه را دائمی و ناگسسته کرده است.

شفیق شرق سه شنبه شب در هشتمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در سبزوار افزود: ابوالفضل بیهقی ادیب، اندیشمند و مورخ نامداری است که ادبیات جهان و کشورهای فارسی زبان از آن بهره می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ابوالفضل بیهقی در قلب مردم افغانستان جای دارد و برای مردم سرزمین ما شخصیتی ارزشمند است.
وی گفت: در رشته زبان و ادبیات فارسی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای افغانستان به متون بیهقی توجه خاصی شده است و نیز نام بزرگترین انتشارات این کشور به نام بیهقی است.
شفیق شرق افزود: بیهقی گزارشگر حقیقت بوده و حقایق را به گونه ای نوشته که تا امروز ماندگار بوده و اثری به جا گذاشته که به جای آنکه از سلطان مسعود غزنوی یاد شود از بیهقی نام برده می شود.
رایزن فرهنگی سفارت تاجیکستان در ایران نیز گفت: ابوالفضل بیهقی پیوند و قرابت فرهنگی کشورهای فارسی زبان را به هم نزدیک تر کرده و تبادل اندیشه ها را بیشتر نموده است.
'یوری بایف مرادجان' افزود: مردم تاجیکستان سالهای گذشته از ترجمه روسی تاریخ بیهقی بهره می بردند که اکنون یک پژوهشگر تاجیکستان آن را به زبان این کشور ترجمه کرده است.
هشتمین همایش ابوالفضل بیهقی از اول آبان مدت چهار روز در سبزوار ادامه دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.
8145/7495 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ابوالفضل بيهقي ديپلمات افغانستاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگگفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

او در ادامه افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ اظهار کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • تاجیکستان به‌همراه ایران دو پارسی‌زبانِ حاضر در نیمه‌نهایی / کامبک ازبکستان و صعود تایلند
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!