Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@13:16:25 GMT

گرانی سیگار در مهرماه رکورد زد: ۴۶.۶ درصد!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۰۸۷۱

اقتصاد > اقتصاد کلان - ایسنا نوشت: سیگارمطابق آمارهای مرکز آمار ایران در مهرماه سال جاری تمامی بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل افزایش قیمت داشته‌اند که سهم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۱۶.۸ بوده است. همچنین دخانیات با ۴۶.۶ درصد بیشترین تورم را در بین اقلام مختلف مصرفی داشته است.

مطابق با آمارهای مرکز آمار ایران در مهرماه سال جاری تمامی بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل افزایش قیمت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل به ترتیب مربوط به گروه «محصولات خوراکی طبقه بندی نشده در جای دیگر» (رب گوجه فرنگی)، گروه «دخانیات»، گروه «سبزیجات» (سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز)، گروه «روغن ها و چربی ها» (روغن جامد، روغن مایع)، گروه «آشامیدنی ها» (آب معدنی، قهوه فوری و آب میوه)، گروه «گوشت» (کنسرو ماهی، انواع ماهی)، گروه «قند و شکر و شیرینی» (کمپوت میوه، شکلات) و گروه «میوه و خشکبار» (پسته، مغز بادام، مغز گردو، خرما) بوده است.

همچنین در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه «ارتباطات» (مکالمات تلفن همراه)، گروه «آموزش» (شهریه مدارس و دانشگاه ها)، گروه «تفریح و فرهنگ» (سفر زیارتی خارج کشور، لوازم التحریر، انواع تلویزیون، تجهیزات رایانه)، گروه «مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آنها» (فرش و موکت، انواع شوینده ها، لوازم خانگی، انواع ظروف آشپزخانه)، گروه «کالاها و خدمات متفرقه» (پوشک بچه، دستمال کاغذی، طلای ١٨ عیار، لوازم آرایشی و بهداشتی) و گروه «پوشاک و کفش» بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین مرکز آمار درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور در مهرماه را اعلام کرد که در آن دامنه تغییرات نرخ تورم 12 ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه‌ای از ١٢,٧ درصد برای دهک اول تا ١٤.٣ درصد برای دهک دهم بوده است.


41231

 

کلید واژه‌ها : بازار کالا و خدمات - گرانی در بازار لبنیات - گرانی - تورم -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار کالا و خدمات گرانی در بازار لبنیات گرانی تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، مسعود قلعه‌سفیدی، گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند. وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند. وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است. قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر
  • کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر