Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:33:31 GMT

معرفی جاذبه‌های توریستی و دیدنی محلات

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۱۱۸۶

معرفی جاذبه‌های توریستی و دیدنی محلات

آب و هوای خوب این شهر زیبای استان مرکزی توانسته است به رشد گل‌های مرغوب و متنوع در این شهر کمک کند و در گوشه و کنار این شهر گل‌های زینتی بسیاری در گلخانه‌ها و فضای سبز دیده می‌شود که با گل‌های با کیفیت هلندی رقابت می‌کنند و علت شهرت این شهر به هلند ایران و شناخته شدن مکان‌های دیدنی محلات نیز وجود همین تنوع گل و گیاهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





آتشکده آتش کوه:

این اثر باستانی و تاریخی در شهر زیبای محلات در زمان ساسانیان بنا شده است و از مکان‌های گردشگری محلات است که در ۵ کیلومتری از روستای آتشکوه این شهر واقع شده است این آتشکده را از آتشکده‌های معروف زرتشتیان می‌دانند.

  چنار دو هزار ساله:

با وارد شدن به خیابان سرچشمه درخت عظیم و تنومندی را مشاهده می‌کنید که دارای قدمت دو هزار ساله است این درخت چنار در میدان مرکزی شهر است و برای مردم این منطقه دارای ارزش و اهمیت بالایی است.

  بوستان سرچشمه:

این بوستان با چشم انداز‌های طبیعی و به روز خود از جاذبه‌های مهم در این شهر است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند این بوستان دارای چشمه‌های پر آبی است که بر پلکان‌های آن سرازیر می‌شوند و دارای بخش‌های مختلف رستوران سنتی، فروشگاه گل، مرکز خرید و سفره خانه است.

  پل باقرآباد:

پل باقرآباد از دیگر مکان‌های دیدنی محلات است که دارای جنبه تاریخی است و در زمان حکومت قاجار بنا شده است این بنای سنگی در دوران بعدی مرمت شده است.

  دهکده گل:

اما با وارد شدن به شهر محلات، شهر گل‌های دیدنی و بوییدنی نیاید دهکده پر گل و بی نظیر این شهر را فراموش کرد. در دهکده گل‌های تزیینی و زینتی گونه‌های مختلفی از گل‌ها پرورش داده می‌شود و بیشتر گل‌های موجود در سراسر ایران از این گلخانه و دهکده خریداری می‌شوند.

  بنای تاریخی خورهه:

تحقیقات باستانی سایت تاریخی که بر روی بنا‌های این منطقه انجام گرفته است نشان می‌دهد قدمت این بنا‌ها به دو هزار سال پیش از میلاد باز می‌گردد.


چشمه آب گرم:

از دیگر جاذبه‌های پر طرفدار در شهر محلات می‌توان به چشمه‌های آب گرم موجود اشاره کرد گه دارای ۱۶ مجموعه چشمه آب گرم با خواص درمانی مختلف است.

  غار یک چاهه:

این غار از دیگر مکان‌های دیدنی محلات با جاذبه‌های طبیعی خود است که به هزاره سوم پیش از میلاد باز می‌گردد و ستون‌های تشکیل شده از استالاگمیت و استالاکتیت این غار را با اهمیت کرده است.


قلعه جمشیدی:

این قلعه تاریخی در زمان گذشته برای محافظت در برابر دشمن ساخته شده است و از ویژگی هات مهم این بنای تاریخی ضد حریق بودن، داشتن دروازه‌های چوبی و محافظ است.



شهر محلات به دلیل تنوع جاذبه‌های توریستی و تلفیق بنا‌ها تاریخی و بنا‌های طبیعی دارای ارزش و اهمیت بالایی است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.   منبع:آرگا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری اراک مرکزی محلات چشمه آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا

ایالات متحده آمریکا با تنوع شگفت‌انگیز خود، از سواحل آفتابی و کوه‌های مرتفع تا دشت‌های پهناور و شهرهای پر جنب و جوش، مقصدی جذاب برای گردشگران سراسر جهان است.

در این مطلب به معرفی 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا برای گردشگری و تفریح می‌پردازیم و اطلاعاتی درباره جاذبه‌های گردشگری، هزینه سفر و بهترین زمان سفر به هر ایالت ارائه می‌کنیم.

چرا سفر به آمریکا؟

ایالات متحده آمریکا کشوری پهناور و متنوع با 50 ایالت است که هر کدام فرهنگ، تاریخ، اقتصاد و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود را دارند. از سواحل آفتابی کالیفرنیا تا کوه‌های سر به فلک کشیده کلرادو، آمریکا برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد.

دلایل زیادی برای سفر به آمریکا وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

تنوع: آمریکا کشوری بسیار متنوع است و هر ایالت آن جذابیت‌های خاص خود را دارد. جاذبه‌های گردشگری: آمریکا مملو از جاذبه‌های گردشگری مشهور جهانی مانند مجسمه آزادی، گرند کانیون و دیزنی لند و... است. فرهنگ: آمریکا کشوری با فرهنگ غنی و متنوع است که می‌توانید تجربیات خوبی در سفر به این کشور به دست آورید. طبیعت: آمریکا طبیعتی بسیار زیبا و متنوع دارد. امکانات: آمریکا کشوری توسعه یافته با امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوب است. 5 تا از بهترین ایالت‌های امریکا برای سفر و تفریح

اینکه بهترین ایالت آمریکا کدام است؟ بستگی به هدفی است که برای سفر خود به این کشور دارید. به طور مثال اگر می‌خواهید برای کسب و کار ایالتی را انتخاب کنید تگزاس، فلوریدا، دلاویر و کارولینای شمالی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اما برای کسانی که به قصد مهاجرت آمریکا را انتخاب می‌کنند هاوایی، کلرادو، ماساچوست و... انتخاب‌های مناسب‌تری است. اما شاید هدف شما از سفر به آمریکا توریستی باشد، در این شرایط ایالت‌های زیر را حتما امتحان کنید:

1. کالیفرنیا

کالیفرنیا، پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، به دلیل سواحل آفتابی، شهرهای پر زرق و برق و طبیعت متنوع خود مشهور است. از جاذبه‌های گردشگری کالیفرنیا می‌توان به هالیوود، پارک ملی یوسمیتی، پل گلدن گیت، سانفرانسیسکو و لس آنجلس اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به کالیفرنیا از نظر آب و هوا، فصل‌های بهار و پاییز است. در این فصل‌ها هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است و برای گردش و تفریح مناسب است. هزینه سفر به این ایالت متوسط روزانه 150 تا 300 دلار می‌شود.

2. نیویورک

نیویورک، ایالت مشهور به "شهر بزرگ"، به دلیل آسمان خراش‌های بلند، مراکز خرید لوکس، موزه‌های مشهور و تنوع فرهنگی خود مشهور است. از جاذبه‌های گردشگری نیویورک می‌توان به مجسمه آزادی، میدان تایمز، ساختمان امپایر استیت، موزه متروپولیتن و پارک مرکزی اشاره کرد. بهترین زمان سفر به نیویورک از نظر آب و هوا، فصل‌های بهار و پاییز می‌باشد. در این فصل‌ها هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد و برای گردش و تفریح مناسب است. متوسط هزینه‌های شما در این ایالت روزانه روزانه 200 تا 400 دلار خواهد بود.

3. فلوریدا

فلوریدا، ایالت مشهور به "ساحل آفتابی"، به دلیل سواحل شنی، پارک‌های تفریحی، آب و هوای گرم و جاذبه‌های طبیعی خود مشهور است. از جاذبه‌های گردشگری فلوریدا می‌توان به ساحل میامی، دیزنی ورلد، اورلاندو، فانوس دریایی سنت آگوستین، پارک ملی Everglades و کی وست اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به فلوریدا از نظر آب و هوا، فصل‌های زمستان و بهار است. در این فصل‌ها هوا گرم و آفتابی است و برای تفریحات ساحلی مناسب است. هزینه‌های روزانه شما در سفر به این ایالت روزانه 100 تا 200 دلار براورد می‌شود که نسبت به نیویورک رقم خوبی است.

4. هاوایی

هاوایی، مجمع الجزایری در اقیانوس آرام، به دلیل سواحل بکر، آتشفشان‌های فعال، طبیعت سرسبز و فرهنگ منحصر به فرد خود مشهور است. از جاذبه‌های گردشگری هاوایی می‌توان به هونولولو، جزیره اوآهو، پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی، جاده هانا، جزیره مائوئی و ساحل وایکیکی اشاره کرد. بهترین زمان سفر به هاوایی از نظر آب و هوا، فصل‌های بهار و پاییز است چرا که در این فصل‌ها هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد بوده و برای گردش و تفریح مناسب است. هزینه سفرشما به این جزیره متوسط روزانه 200 تا 300 دلار است.

4. کلرادو

کلرادو، ایالتی در کوه‌های راکی، به دلیل طبیعت زیبا، کوه‌های مرتفع، پیست‌های اسکی و تفریحات زمستانی خود مشهور است. از جاذبه‌های گردشگری کلرادو می‌توان به دنور، پارک ملی راکی مونتین، قله پیکس، پیست اسکی Aspen و پارک پالمر اشاره کرد. بهترین زمان سفر به کلرادو به نوع تفریح شما بستگی دارد. اگر به دنبال تفریحات زمستانی هستید، فصل زمستان بهترین زمان سفر است. اما اگر به دنبال طبیعت گردی و پیاده روی هستید، فصل‌های بهار و پاییز مناسب‌تر هستند.هزینه سفر متوسط روزانه 100 تا 200 دلار است.

هزینه سفر به هر ایالت به عوامل مختلفی مانند نوع سفر (گروهی یا انفرادی)، محل اقامت، نوع غذا و تفریحات انتخابی شما بستگی دارد.

عوامل موثر بر هزینه‌های سفر به ایالت‌های امریکا

هزینه‌های سفر به ایالت‌های آمریکا به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، نوع بلیط، محل اقامت، نوع سفر (گروهی یا انفرادی) و هزینه‌های تفریحی بستگی دارد. به طور کلی، سفر در فصل‌های پربازدید مانند تابستان و تعطیلات کریسمس گران‌تر است.

رزرو پرواز آمریکا در فلای‌تودی

ایالات متحده آمریکا کشوری پهناور و متنوع با 50 ایالت است که هر کدام فرهنگ، تاریخ، اقتصاد و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود را دارد. در این مطلب به معرفی 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا برای سفر و تفریح پرداختیم. انتخاب ایالت مناسب برای سفر به آمریکا به سلیقه و علایق شما بستگی دارد. با توجه به تنوع آب و هوایی، فرهنگی و اقتصادی ایالت‌های مختلف، می‌توانید سفری متناسب با خواسته‌های خود را برنامه‌ریزی کنید.

برای رزرو بلیط امریکا می‌توانید از اپلیکیشن یا وب سایت فلای‌تودی استفاده کنید. فلای‌تودی امکان جستجوی پروازهای مختلف از ایرلاین‌های معتبر را به شما می‌دهد و می‌توانید بلیط خود را به صورت آنلاین و با قیمتی مناسب رزرو کنید. علاوه بر خرید بلیط می‌توانید از خدمات این شرکت برای خرید تور، تهیه بیمه سفر، صدور ویزا، تهیه بلیط قطار و رزرو هتل‌های امریکا نیز استفاده کنید.

کد خبر 747243

دیگر خبرها

  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا