Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@23:35:52 GMT

20ساعت پرواز از استرالیا به کربلا

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۱۵۳۱

20ساعت پرواز از استرالیا به کربلا

20 ساعت پرواز از استرالیا تا کربلا را طی کرده بود تا برای اولین بار در راهپیمایی اربعین شرکت کند و حالا نتیجه این راهپیمایی سفرنامه‌ای است که در مراسم اختتامیه چهارمین جایزه جهانی اربعین، تندیس می‌گیرد. مریم سادات گوشه خبرنگار









 او حنیف بسمی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی و تاریخی، از سیدنی استرالیاست که دیروز به همراه برگزیدگان اختتامیه چهارمین جایزه جهانی اربعین در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه در سه بخش فیلم، عکس و سفرنامه برگزار شد و 5هزار و 127 عکس، 173 فیلم و 215 اثر در بخش سفرنامه از بیش از 25 کشور جهان به این دوره راه یافتند که در مجموع به 15 نفر برگزیده در سه بخش جایزه نقدی و تندیس و دیپلم افتخار اهدا شد.
بسمی درباره سفرش به کربلا و اینکه چرا این همه راه پیموده تا به کربلا برسد، می‌گوید: «من با یک گروهی از مسلمانان استرالیایی به کربلا رفتم و احساسم را هیچ گاه نمی‌توانم بر زبان بیاورم. چون در کلام نمی‌گنجد.»
او در مورد سفرنامه‌اش تصریح کرد:«موضوع مقاله من ازعاشورا تا اربعین را دربرمی گیرد. فداکاری امام حسین(ع) و تراژدی کربلا همیشه در درون من وجود داشت و من با تصور تراژدی کربلا وارد این سرزمین شدم.»
سیدزهیررضوی، مستندساز هندی که جایزه بخش عکس را از آن خود کرده است، به «ایران» می‌گوید: «حرفه اصلی من مستند‌سازی است. من یک گروه تلویزیونی دارم و در ایران هم فعالیت می‌کنم. سال گذشته یک مستند دوساعته ساختم و در کنار آن عکس هم می‌گرفتم.
آدم در این راهپیمایی چیزهای خاصی می‌بیند. مناظری حیرت آور. کسی بود که یک دست و دو پا نداشت و با یک عصا به سختی راه می‌رفت.»
معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین چهارمین دوره اختتامیه جایزه جهانی اربعین با تشریح روند شکل‌گیری این رویداد، گفت: فراخوان دور چهارم این رویداد هنری بین‌المللی پس از ترجمه به بیش از 10 زبان در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که بیش از 500 هزار دنبال‌کننده از سراسر جهان دارند، منتشر شد.
محمدحسین هاشمی با اشاره به روند داوری برای انتخاب برگزیدگان و راه‌یافتگان به نمایشگاه آثار منتخب، با اشاره به دریافت یکهزار و 250 عکس در دور اول جایزه، یکهزار و 579 عکس در دور دوم، یکهزار و 825 عکس در دور سوم و 5 هزار و 127 عکس در دور چهارم جایزه گفت: به لحاظ کمی شاهد افزایش استقبال شیفتگان حضرت سیدالشهدا(ع) از این رویداد هنری بین‌المللی هستیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا