Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:33:36 GMT

صادرات ال‌پی‌جی ایران در ماه اکتبر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۱۷۷۹

منابع کشتیرانی اعلام کردند محموله‌های بارگیری شده یا در حال بارگیری ال‌پی‌جی ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه کاهش یافته و تاکنون به 279 هزار 400 تن رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از پلاتس، منابع کشتیرانی اعلام کردند محموله‌های بارگیری شده یا در حال بارگیری ال‌پی‌جی ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه کاهش یافته و تاکنون به 279 هزار 400  تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که منابع می‌گویند انتظار می‌رود  2 یا 3 محموله بیشتر در این ماه خریداری شود و احتمالا در مجموع 411 هزار  تن ال پی جی از ایران صادر خواهد شد که همچنان کمتر از 524 هزار تن در ماه سپتامبر است.

بارگیری در ماه آگوست برابر با 568 هزار تن، بالاترین میزان از زمان تحریم‌های قبلی بود.

به گفته منابع آگاه، درحالی‌که کاهش در ماه‌های اخیر حاشیه‌ای بوده است، اعمال مجدد تحریم‌های ایران در نوامبر تاثیر چشمگیرتری بر خرید ال پی جی ایران در ماه آینده خواهد داشت.

خریدهای ماه اکتبر تاکنون برای مقصد چین، تایلند و هند برنامه‌ریزی شده است و برای نخستین بار در 10 ماه گذشته، میزان صادرات ایران را به 4.232 میلیون تن رسانده است.

با توجه به صادرات فراوان محموله‌های ایران در ماه‌های آگوست و اکتبر به همراه بارگیری‌ها از تولیدکنندگان غرب آسیا نظیر آرامکوی عربستان، قطر و امارات بعلاوه محموله‌های لحظه‌ای، انتظار می‌رود کمبود ناشی از تحریم‌ها سبک‌تر شود.

این شرایط در میان جنگ تجاری چین و آمریکا رخ داده که ال‌پی‌جی آمریکا را از بازار چین جمع کرده و به دیگر خریداران در آسیا سوق داده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از رونق ۵۴ درصدی صادرات انواع کالا و افزایش ۴۳ درصدی حمل و نقل ساحلی در بنادر غرب استان در نخستین ماه بهار سال ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد یک‌ماهه تخلیه و بارگیری بنادر غرب استان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: از مجموع 888 هزار و 668 تن عملیات تخلیه و بارگیری، 453 هزار و 440 تن انواع کالا با 54 درصد افزایش به کشورهای هدف صادر شد.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این مدت گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده که شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده، 150 هزار و 389 تن مربوط به صادرات غیرنفتی و 303 هزار و 51 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان؛ از مجموع عملیات انجام شده نیز 367 هزار و 551 تن فرآورده نفتی و غیرنفتی با 43 درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

سالاری افزود: از این میزان 140 هزار و 888 تن مربوط به کاپوتاژ فرآورده‌های غیرنفتی و 226 هزار و 663 تن نیز کاپوتاژ نفتی بوده است.

وی با بیان اینکه در 30 روزه نخست سال جاری از مجموع عملیات جابه‌جایی کالا، 529 هزار و 734 تن فرآورده نفتی و 358 هزار و 934 تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است، از افزایش 20 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای یخچالی از بنادر غرب استان خبرداد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان تصریح کرد: با تلاش مجموعه بنادر و دریانوردی غرب در راستای ایجاد بستری ایمن و اقتصادی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان در یک ماهه امسال، 9 هزار و 988 TEU کانتینر یخچالی با تناژ 101 هزار و 944 تن تخلیه و بارگیری و نزدیک به 4 هزار و 994 TEU کانتینر یخچالی با تناژ 50 هزار 972 تن نیز صادر شد.

افزایش 24 درصدی ترانزیت در بنادر غرب هرمزگان

سالاری در ادامه از افزایش 24 درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان خبرداد و بیان کرد: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو است به 38 هزار 214 تن رسید.

وی با اشاره به جابه‌جایی 15 هزار و 832 دستگاه خودروی ترانزیتی با 14 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط 210 فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

تردد بیش از 2 هزار فروند شناور در بنادر غرب

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترابری ایمن 175 هزار و 348 مسافر دریایی، گردشگران داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: از این تعداد 173 هزار و 564 نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا و یک هزار و 784 نفر مسافر نیز به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی تردد کردند.

سالاری تعداد تردد شناورها در بنادر غرب استان هرمزگان در این مدت را نیز 2 هزار و 964 فروند اعلام کرد که از این میزان تردد، یک هزار و 404 فروند شناور بالای هزار تن و 84 فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

به گزارش تسنیم، «بندرلنگه» به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.

" بنادر غرب هرمزگان" نیز با راه اندازی ترمینال یخچالی با ظرفیت 300 کانتینر یخچالی چرخدار و 12 رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران می باشد.

اداره بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با پوشش بر 10 بندر تجاری و مسافری و نظارت بر 46 سازه دریایی و دربرگیری 600 کیلومتر مرز دریایی، علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر، فعالیت صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد