Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ماجرای دادن نوشابه به ازای سنوات به تعدادی از بازنشستگان شرکت زمزم گرگان به درخواست کتبی آنان اتفاق افتاده است. ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ماجرای دادن نوشابه به ازای حقوق و سنوات به کارکنان شرکت زمزم گرگان چند روزی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر به نقل از حمید خیرخواه به عنوان دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان منتشر شد. وی گفته بود شرکت زمزم گرگان با توجه به کاهش سرمایه در گردش دچار مشکلات مالی شده تا جایی‌که حقوق کارگران معوق می‌شود. افزون بر این به بازنشستگان نیز در عوض سنوات نوشابه داده می‌شود تا در بازار بفروشند.

تماس‌های خبرنگار تسنیم با خیرخواه برای پیگیری ماجرا بی‌نتیجه بود و او برخلاف قولی که داد پاسخگو نبود.

ادعای دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان در مورد دادن نوشابه به جای سنوات به بازنشستگان درست است اما این همه ماجرا نیست. آن طور که از این خبر برداشت می‌شود شرکت زمزم گرگان به بازنشستگان خود به عنوان سنوات پولی نمی‌پردازد و آنان مجبورند نوشابه دریافت کنند اما صحت ماجرا به این گونه نیست بلکه براساس گفته‌های کارگران و مدیرکل تعاون استان 9 نفر از بازنشستگان شرکت به درخواست کتبی خودشان به ازای بخشی از مبلغ سنوات خود نوشابه دریافت کردند.

آن طور که سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان می‌گوید: به دلیل مشکلات مالی شرکت برخی از کارگران برای برخورداری از حقوق پیش از موعد بازنشسته شدند.

به گفته وی مبلغ سنوات این کارگران چیزی بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان است که شرکت زمزم گرگان به دلیل مشکلات مالی ناشی از کاهش تولید و کاهش فروش محصول قادر به پرداخت آن در یک مرحله نیست.

مازندرانی می‌گوید: قرار شد تا این شرکت سنوات کارکنان خود را به صورت اقساطی بپردازد. در این بین 9 نفر از بازنشستگان شرکت به صورت کتبی از هیئت مدیره درخواست می‌کنند که بخشی از مبلغ سنوات خود را نوشابه و محصولات شرکت را دریافت کنند.

وی ادامه می‌دهد: این مسئله در جلسه اردیبهشت ماه هیئت مدیره به تصویب می‌رسد و بنا به درخواست کتبی این 9 نفر در ازای بخشی از سنوات به آنان نوشابه داده می‌شود.

یکی از کارگران بازنشسته این شرکت که مبلغ سنواتش 100 میلیون تومان است می‌گوید: 75 میلیون تومان از مبلغ سنوات را به صورت نقدی دریافت کردم و بقیه آن را به شرکت درخواست کتبی دادم تا به جای آن نوشابه بگیرم تا در بازار بفروشم.

وی می‌گوید: شرکت نوشابه را با قیمت پایین‌تری به من و چند نفر دیگر از بازنشسته‌ها فروخته است. با فروش نوشابه‌ها در بازار 10 تا 15 درصد بیش از مبلغی که از سنوات‌مان باقی‌مانده‌ بود، سود کردیم.

انتهای پیام/ح

R41471/P4001/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟