Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@17:05:41 GMT

پیش بینی وضع بارندگی های خراسان شمالی + فیلم

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۲۴۱۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز خراسان شمالی سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: از اول مهر تا ۲۵ مهر ماه سال آبی جاری، میزان بارندگی نسبت به آمار بلند مدت در استان، ۱۸ و نیم درصد افزایش داشت. در این مدت افزایش دو درجه سانتیگراد دمایی هم نسبت به دوره آماری بلند مدت بوده است .

مجید بیجندی در نشست خبری با بیان اینکه میانگین بارش استان در سال زراعی ۹۶- ۹۷ حدود ۱۵ میلی متر بود گفت : انتظار داریم در 6 ماهه دوم امسال اگر وضعیت هواشناسی با پیش بینی ها تطابق داشته باشد وضعیت بهتری در مقايسه با سال گذشته داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : برای کاهش اثرات خشکسالی در حوزه مدیریت استان باید تصمیمات بهتر صورت گیرد.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، رشد جمعیت ، اسراف در استفاده از منابع آبی ، خشکی و بیابانی شدن ، آلودگی هوا و تغییر اقلیم را از چالش های پیش رو در ارتباط مستقیم با فعالیت هواشناسی عنوان کرد و گفت: افزایش وقوع بلایای جوی و اقلیمی از قبیل سیلاب و خشکسالی های مستمر ، سرمازدگی شدید و ناگهانی از عوارض افزایش دما و کاهش بارندگی است.

بیجندی اعلام کرد: میانگین دمای فصل پاییز خراسان شمالی، نیم تا ۱ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

وی افزود: در سال زراعی ۹۷-۹۶، میانگین بارندگی استان ۱۶۱.۱ میلی متر بوده که در مقایسه با آمار بلند مدت استان، ۳۰.۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

بیجندی با بیان اینکه میزان بارندگی همه شهرستان های خراسان شمالی نسبت به آمار بلند مدت روند کاهش نشان می دهد افزود: بیشترین میزان کاهش مربوط به شهرستان مانه و سملقان به میزان ۴۹.۲ درصد است.

فارابی رئیس اداره مهندسی فنی اداره کل هواشناسی استان هم گفت: هفت ایستگاه هواشناسی در پارامتر های مختلف در استان نصب شده و ۱۳ ایستگاه اقلیم شناسی ، ۴۴ ایستگاه بارش سنج در مناطق روستایی و ۶۸ ایستگاه بارش سنج در مناطق دیگر استان، داده ها را ثبت و مخابره می کند. 

فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان شمالی هواشناسی بارندگی بیجندی خشکسالی فارابی میانگین دما بلند مدت دوره آماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د، گفت: موج بارندگی‌ها بارش باران اواخر هفته هم ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت: شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی‌ها را در دونا نوشهر و تلوک قائم شهر داشتیم که 16 میلیمتر در ایستگاه‌های هواشناسی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی به تدریج از میزان ناپایداری‌ها در مازندران کاسته شده افزود: مجددا برای فردا افزایش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: در روز دوشنبه هوا نسبتا گرم خواهد بود اما در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد پیش بینی می‌شود به گونه‌ای که در ارتفاعات رگبار‌های پراکنده را خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با کاهش دما، مجددا بارش‌های پراکنده را در استان پیش بینی می‌کنیم.

وی بیان کرد: در چهارشنبه و روز پنجشنبه بارندگی‌ها در استان بیشتر خواهد شد و در همه مناطق استان سامانه بارندگی پیش بینی می‌شود.

معاون هواشناسی گفت: دریای خزر هم با موج بارشی مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

وی درباره گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روزی که گذشت گفت: دیروز در بندرامیرآباد و گلوگاه با دمای 27 درجه گرم‌ترین نقطه را داشتیم و دلیر چالوس با 6 درجه بالای صفر سردترین نقطه استان گزارش شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • سامانه بارشی و سرد بهاری در راه مازندران
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی
  • سامانه بارشی دیگری در راه مازندران
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا